{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.334 visninger | Oprettet:

Gode råd vedr. Pelspleje ønskes! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en YT tæve, som jeg overtog, da hun var 1½ år gammel, da den tidligere ejer gr. flytning og arbejde ikke kunne ha' hende længere. Hun havde "Loppeallergi", da jeg fik hende og hendes pels fedtede og var ildelugtende. Skæl i store flager faldt af pelsen, når jeg børstede hende. Hun havde også skæl i ørerne.
Afsted til dyrlæge, hvor hun blev testet for alt muligt, uden at han kunne finde anden forklaring end "Loppeallergi", som hun straks blev behandlet for med tjære-Svovl-sæbe, som vi vaskede pelsen i 4-5 gange.
Problemet er der stadig - nu 1 år efter. Jeg har fået hendes pels klippet helt kort - men efter ca. 2 uger efter bad - begynder hendes pels igen at fedte og lugte. Er der nogle af Jer mere erfarne YT-ejere, som har et godt råd mod dette?
Hun har også skæl i ørerne, som jeg ind imellem behandler med olie og ørerens. Jeg har lært at YT har hårvækst også i ørerne - denne hårvækst skal jo fjernes jævnligt. Min dyrlæge siger, at jeg "bare" skal hive dem ud med fingrene, men jeg synes, at det er lidt barsk. Hvad gør I vedr. dette.
Afsluttende søger jeg råd om, hvordan "Nova" kan tabe sig. Hun har nu i måneder været på dyrlægens slankekost - 35g tørfoder i døgnet med tilskud af gulerødder, som hun heldigvis elsker. Men - men hun taber sig bare ikke - vejer over 4 kg., hvilket dyrlægen siger er for meget.
Alle råd for at modvirke disse gener - modtages med Stort tak!

Venlig hilsen fra "Nova" og Kate


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd vedr. Pelspleje ønskes!
  • #1   22. apr 2009 Kære Britta!

    Tak for dit svar - hvis du kommer på andre gode råd - modtages de med tak!

    F.eks. hvordan fjerner du hår fra dine YT's ører? Og kender du andre, eller hørt om andre YT's med nogle af disse problemer? Jeg vil nemlig gerne vide, om det "kun" er "Nova", som er belemret med disse gener.

    Kærlig hilsen "Nova" og Kate


  • #2   22. apr 2009 Tak skal du ha' for dit svar. Har læst dine forslag med interesse. Beroligende at høre at "Nova" ikke er den eneste YT, som har fedtet pels.
    Nu vil vi prøve at købe noget "Flatazor".

    Hilsen Kate


Kommentér på:
Gode råd vedr. Pelspleje ønskes!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce