{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.699 visninger | Oprettet:

HJÆLP. Problemer med ny hvalp. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige anskaffet min 2. hund. Hun er en blanding af amerikansk bulldog og amstaff på 6 mdr. og har en lidt trist baggrund. Hende jeg købte hende af havde reddet hvalpen fra en trist fremtid i en kælder i Volds Mose (Ghetto i Århus, berygtet område). Hun havde passet og plejet hvalpen og der var overhovedet ingen problemer med den amstaff på over et år hun havde i forvejen.
Vi har selv en amstaff blanding på 8 mdr. som vi har haft fra hvalp. Vi synes hun manglede en legekammerart og vi havde overskudet til endnu en hund. Hun elsker alle andre hunde og mennesker.
Mit problem er, at det ikke går helt godt med de to, men vi vil så gerne have det til at fungere. Vi hentede hende igår fra Århus, og da hun hurtigt bliver køresyg, var hun virkelig dårlig hele vejen hjem i bilen fra Århus (vi bor i Holbæk). Turen tog omkring 6 timer, da min kæreste kom til at ramme en cykelist på vej hjem, da han ikke havde lygter på. Der skete rigtig meget den aften, og da hun havde kastet op to gange, intet mad havde fået og lige var blevet taget fra sine 'forældre', besluttede hun at angribe vores hund i samme sekund hun fik øje på hundemaden da vi endelig kom hjem. Vores hund fik ingen skader, men vi var nød til at skille dem ad og lukke dem ind i hver deres rum. Vores første hund var bange for hende indtil næste dag hvor de fik leget sammen og fik lært hinanden lidt bedre at kende. Vores problem nu, idag er 2. dag, det er at når de rigtig begynder at lege, der hvor de nærmest snapper efter hinanden osv., så udvikler det sig til noget som er noget voldsommere end hvad godt er, og jeg bliver nød til at gribe ind.
Vi vil rigtig gerne have det til at fungere imellem de to, istedet for at hun skal sælges videre igen, hvilket ikke er godt for nogen som helst hund, specielt når der ingen problemer har været med hende hos hendes anden familie. Vi er bare bange for der måske kunne ske noget forfærdeligt en dag, og derfor godt kunne tænke os og høre om du kunne hjælpe, eller om det bare er fordi de skal lære hinanden at hende?

Vores bud er at de bare skal lære hinanden at kende, for det går helt fint når de er indenfor, for så lunter de bare rundt uden rigtig at lave så meget, og de kan sagtens lege med legetøj sammen, og spise sammen, men det er bare når de er udenfor og der ikke er noget legetøj, og de begynder at lege ved at skubbe og bide i leg, og udvikler det sig til et eller andet jeg ikke ved hvad er, for det ligner og lyder som om de er ved at komme op at slås, men ved jeg ikke om de er. Jeg stopper dem med det samme, og så er der ikke noget bagefter. Det er bare meget uroligende, og jeg vil helst ikke sælge hende videre, da hun jo havde det helt fint med hendes gamle ejeres hund.

Hvad synes i jeg skal gøre?

Jeg har haft skrevet til en hundepsykolog for at se om hun kan hjælpe, men kunne være rart hvis nogen herinde har erfaring med det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP. Problemer med ny hvalp.
  • #1   21. apr 2009 nu læste jeg ikke lige det hele, skal jeg nok gøre. Vil bare gøre dig opmærksom på at vollsmose ikke er i Århus, men på fyn...

  • #2   21. apr 2009 Hm . Så var det ikke det det hed, men det er en stor ghetto i Århus .. Mente bare det var det den hed .. Kommer fra Sjælland så kender ikk lige de præcise navne (: .

  • #3   21. apr 2009 Det har nok været Gellerup så .. Men mødtes hundene på neutral grund eller blev den hund i hentede bare lukket ind til jeres ?? Det ville i mine øjne have været bedst hvis de havde mødtes på neutral grund .. smiley

    Ellers har jeg desværre ikke nogle bud , men mon ikke snart der kommer nogle eksperter på bordet .. smiley


  • #4   21. apr 2009 Jeg vil også tro det er enten Gellerup, Bispehaven eller trillegården smiley Dog er trillegården ikke Ghetto som sådan, men det er kvarteret ved siden af smiley

    Jeg har desværre heller ikke nogen råd, da jeg aldrig har haft to hunde på en gang /-8


  • #5   21. apr 2009 Det var Gellerup parken jeg hentede hende ved. Tog fejl af de to, da det er de to jeg kender fra andre steder end Sjælland (: .. Hende jeg hentede hende hos havde set hende som lille og købte hende af ham som ejede hende. Derefter passe og plejede hun hende indtil hun var klar til at blive sendt videre. Det er ikke første gang hun havde købt en hund derinde fra og så sælger den videre til nogen som vil passe ordenligt på den. Hun fortalte nogle virkelig forfærdelige historier om hvordan nogle hunde bliver behandlet derinde.
    Jeg har skrevet til en adfærdspsykolog og har tilmeldt hende hundetræning, så går hurtigst muligt igang med at træne hende, men kommer kun til at ske, hvis hun kan enes med min hund.


  • #6   21. apr 2009 *hentede hendes hos EN som havde set hende

  • #7   21. apr 2009 Hvad er etologisk institut?

  • #8   21. apr 2009 (link fjernet)

  • #9   21. apr 2009 Okay, har fundet ud af det nu (: . Jeg ser først lige hvad den adfærdspsykolog jeg har kontaktet siger, og hvis det ikke hjælper så meget, kan det være jeg ringer til dem .. Tak for hjælpen.

  • #10   21. apr 2009 Okay, det lyder jo rigtig godt! Men problemet er ikke slemmere end træning og hygge kan ændre på. Vil lige se hvad priserne er på hende jeg har skrevet til, for har lige fundet ud af idag at jeg ikke får 16500 kr. tilbage i depositum, som jeg havde regnet med, så nu skylder vi min kærestes forældre de penge. Så vi bliver nød til at spare lidt nu.

  • #11   21. apr 2009 2 hunde kan väre en meget stor mundfuld.. at hunde leger voldsomt og småsnerrer og bider lidt voldsomt i unghundeleg er ikke unormalt.. hvis det er descideret slagsmål, så har i et problem.. 2 hunde der er så tät i alder, kan ha svärt var at finde en der er over og en der er underhund.

    generelt vil jeg sige at fodring og legetøj og isär Kødben skal HOLDES ADSKILT.. de racer hun er en blanding af har en lav tärskel for artsaggression og ovennävnte ting kan sagtens tricke det.

    i kan senere få et problem, da 2 täver ikke altid kan sammen, når de bliver kønsmodne.


  • #12   21. apr 2009 Ja, fik vi afvide hos dyrlægen idag. De kan godt spise mad i nærheden af hinanden, og det med kødbenene har vi fundet ud af idag, da den andens kødben jo altid smager bedre ;b . Legetøj har de ikke noget problem med. Det endte med et mindre slagsmål, men de stoppede så snart jeg sagde de skulle og lige bagefter opførte de sig som om der aldrig var sket noget. Jeg tror de prøver at finde ud af hvem der bestemmer, men er lidt usikker på det. Har fået mange henvendelser med folk som har haft de samme problemer med deres hunde, så tror på det nok skal lykkedes at løse problemet til sidst. De kan sagtens sammen på alle andre tidspunkter end når det leger vildt.

  • #13   22. apr 2009 Jeg tror det handler om hirki, Staves. Skal lige finde ud af hvem der bestemmer. Tror det er vigtigt ikke at blande sig alt for meget. Men selvfølgelig skal de heller ikke ha muligheden for at flæske hinanden.

  • #14   22. apr 2009 Nu skal du regne med at hunde har et hieraki. Og det er klart at den ældste hund ligeskal markere sine grænser af. Nu hvor du siger det går fint med dem indendørs tror jeg ikke du vil få problemer. Så prøv dig lidt frem og se hvad det ender med.

  • #15   22. apr 2009 ville ALDRIG sætte to tæver sammen hvor der ikk er minimum 2 år imellem.. har prøvet hvor der var et halvt år i mellem og de kunne ikke sammen uden opsyn og når der var kiks gik de amok på hinanden...

  • #16   22. apr 2009 jeg har to hunde med 2månender imellem. og min tæve som jeg havde først kunne og også godt knurre og gø af den ny ankommende men efter en uge gik det meget bedre. nu er der indeen problemer overhoved det er et år siden.og de er de bedste venner idag. vi fik hund nr 2 da den var 11måneder og vores var 9 måneder, men det er den lille "første" hund der bestemmer, så jeg ville give dem et par uger og se om de ikke løser det selv men selvføgeldlig skal de ikke være alene for alt er på plads. så ikke for meget indblanding med mindre det er nødvendigt. og det kan godt lyde værre end det er. held og lykke
    det var da også en lang køretur, vi hentet vores første hund i sønderjylland og bor i holbæk så hun blev også køre syg på vejen hjem


  • #17   22. apr 2009 Har de hunde været alene sammen indenfor endnu... Min mening er, at det er noget vovet...

  • #18   22. apr 2009 Nej, de har ikke været alene endnu, og kommer de måske heller ikke til.
    Jeg ved godt der er hieraki, men synes bare de finder ud af det på en alt for voldsom måde. Der kommer en hundepsykolog imorgen og kigger til dem, og giver os nogle gode råd. Så håber virkelig vi finder ud af en måde at få dem til at enes.


  • #20   24. apr 2009 Det går allerede bedre fra idag af. Vi havde en adværdspsykolog forbi igår og lærte os hvordan jeg skal få dem til at lystre, respektere os og løse alle de problemer vi nu har med de to. Det bliver rigtig godt når vi endelig får lært dem det hele.

Kommentér på:
HJÆLP. Problemer med ny hvalp.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce