{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Problemer med hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg har fået denne dejlige hundehvalp – Labrador.
Jeg er umådeligt glad for ham – og træner, går, foder, kæler og leger med ham hver dag.

Problemet er bare, at han gider ingen af ovenstående ting.
Han logrer aldrig, når jeg bruger tid med ham – eller når han ser mig. Han kommer ikke, når jeg kalder på hans navn – medmindre at der godbidder i udsigte.


Men han logrer altid overfor mine venner, familie og fremmede – og kommer når de kalder.
Der vil han også gerne leges eller kæles med.

Når vi går tur er han helt vildt stædig, og stopper helt op til tider – og fuldkommen bekæmper at følge med (hvad gør man her?)

Ellers er han ret lydig. Alle gængse kommandoer kan han snildt + mere avancerede.

Men altså han minder om en labrador hund – overfor alle andre end mig.

Og det er jeg selvfølgelig træt af. Har i nogen råd, til hvad man kan gøre / for at vende dette?


Hjælp en fortvivlet sjæl. God aften. smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med hvalp
  • #2   7. nov 2018 start med at ændre din attitude. træt af er demotiverende i dit kropssprog og det afkoder en hund

    slap af, tag det roligt, vær sammen uden altid at gøre noget sammen. træn ganske kort dvs to tre godbidder slut

    og start til træning. adfærden kan også komme hvis din hund ikke forstår dine signaler fx


  • #3   7. nov 2018 Den er hvalp, den har ikke lært at komme når man kalder. At den ikke logre når den ser dig læser jeg som at den er usikker på dig..

    Råber du af den?


  • #4   7. nov 2018 Er du sikker på, at du ikke er for meget over ham, måske forlanger lidt for meget i forhold til træning.
    Nu skriver du ikke hvor gammel han er, men du beskriver en hvalp, der er ret lydig, men ikke har lyst til at være sammen med dig. Det er usædvanligt, specielt hvis han godt gider alle mulige andre mennesker. Det er altid svært at rådgive, når man ikke lige ser dig og din hund sammen, men jeg tror, at jeg ville træde et skridt tilbage, ikke opsøge ham men se om han ikke trods alt vælger dig til, når han begynder at kede sig. Han skal selvfølgelig ikke have mulighed for at vælge andre mennesker til i stedet for dig i den periode.

    Kennel H. har helt ret, at det er en fordel, at en hund er mad motiveret, når man skal træne, men jeg går ud fra, at du også ønsker en hund, der vælger dig til også når det ikke lige drejer sig om træning.


  • #5   7. nov 2018 hvor gammel er hunden og hvad race?

    Hvad er fin erfaring med hund og træning af hunde?


  • #6   7. nov 2018 Det er en labrador, Lens

  • #8   7. nov 2018 "Når vi går tur er han helt vildt stædig, og stopper helt op til tider – og fuldkommen bekæmper at følge med (hvad gør man her?) "

    Mange helt små hvalpe bryder sig ikke om at forlade deres hjem. Det er utrygt for dem. Det kan vise sig ved, at de stritter imod, når man forsøger at gå tur med dem. Det er hverken stædighed eller forsøg på at være uartig, det er utryghed.


  • #9   7. nov 2018 Lyder lidt som min Ever, når hun ved vi skal ind smiley
    Hun står og kigger på mig, og når jeg vil bøje mig ned - undviger hun og springer/løber væk.
    Det har hjulpet efter vi er begyndt til ringtræning og jeg altid har en godbid i lommen.
    Udenfor er jeg ved at falde over hende 24/7 - hun vil SÅÅÅÅ gerne lege hele tiden og gøre alt hvad jeg finder på, men når vi skal ind, vil hun hellere lege.
    Hun forsøger altid at gennemskue, hvad der kan betale sig for hende at gøre.
    Derfor godbidder - og det virker!


  • #10   7. nov 2018 Jeg håber at du er tilmeldt træning. Ellers skynd dig afsted. Du har fået en af de "nemmeste" racer rent træningsmæssigt. Du må lære at udnytte det smiley

  • #11   8. nov 2018 Hvor gammel er hunden?

    Jeg tror der er for lidt glæde og leg i det du foretager dig - og jeg tror også du laver alt for meget med hvalpen.

    Jeg har været på et kursus der hed " Det skal være sjovt at træne hund" - er der ingen glæde og sjov, så gider de ikke - lydigheden skal leges ind.


  • #12   8. nov 2018 Du skriver at han kan de gængse lydighedskommandoer og nogle mere 'avancerede' og at hvalpen kun kommer når der er godbidder i sigte. Så tænker jeg jo; hvor gammel er hunden og hvordan har han lært de kommandoer og hvilket incitament skulle han have til at komme når du kalder hvis ikke han skal have godbidder ? En lab er en af de nemme racer rent træningsmæssigt, men det er også en af de nemmeste racer at 'dræbe' og gøre totalt kedelig. Det skal være en FEST at træne sammen med dig og det skal være en fest at komme når du kalder. Det er ikke noget hunden skal fordi du siger den skal. Den skal komme fordi den tænker 'JUHUUUUU, der bliver kaldt på mig'.
    Du skal tænke på at hunde er opotunister; de gør kun hvad de oplever kan betale sig. For ham kan det åbenbart ikke rigtigt betale sig at beskæftige sig med dig.


Kommentér på:
Problemer med hvalp

Annonce