{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Problemer med hvalp - opdragelse {{forumTopicSubject}}

Vi er en familie, der har en labradorhvalp på 5 måneder (en hanhund.)

Vi har det problem med ham, at han helt umotiveret begynder at springe op ad os og bide, når vi går tur med ham og tingene ikke går, som han vil. Hvis vi eksempelvis kommer forbi en anden hund, som han ikke kan hilse på, går han helt amok. Han virker glad - bare frustreret over ikke at kunne komme hen til den og lege. Men han smånapper også herhjemme, napper ud i luften, hvis man skælder ud eller tager fat i ham, når han løber rundt.

Jeg ved ikke helt, hvad vi gør forkert med ham, for jeg synes ærlig talt, at vi forsøger os frem med ALT! Aflede med godbidder, sætter os ned med ham til han slapper af, tager fat og går videre, vende om og gå i den modsatte retning for at aflede og ja, en vante bruger vi til at stoppe i munden på ham, når han får disse flip. Det hele ha interesse i 10 sek., og så er han der igen.

Har I nogle ideer til, hvad vi kan gøre? Et eller andet sted virker det som om, at han vil overtage (det vil han sikkert også) men vi kæmper, og han får aldrig sin vilje, fordi han er som han er. Vi gør alt for at være ledere på en rolig og behagelig måde over for ham, men lige meget nytter det.

Ps. Vi starter til hvalpetræning med ham om 2 uger. Der regner vi med at få den hjælp, vi behøver, men det kunne være rart med nogle ideer allerede nu også.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med hvalp - opdragelse
  • #1   31. dec 2009 Altså, problemet er der, når vi går med ham og så herhjemme en gang i mellem, når han ikke får sin vilje. Så hopper han op ad os og smånapper ..

  • #3   31. dec 2009 Ignorér, ignorér, ignorér... Enig med Maiken T. Stå helt stille og vær røvkedelig indtil der slappes af. Først der går i videre.

  • #4   31. dec 2009 Og jeg synes det lyder som om, han oftere bliver irettesat end iværksat!

    I har en ung energisk hvalp af en kløgtig jagthunderace og han får langtfra tilfredstillet sin virkelyst på en spadseretur.

    Han skal trænes dagligt og det burde han være startet med for 3 mdr. siden.
    Små kortvarige lydighedsøvelser som giver kontakt, tillid og hjernegymnastik, flere gange om dagen.

    Jeg ville træne små nemme apporterings og sporøvelser med ham, han er ikke spor for ung og det ville utvivlsomt ændre hans frustrerede overspringshandlinger.


  • #5   31. dec 2009 Tusind tak for jeres hjælp. Vi vil kigge på det og arbejde med det.

    Marietta F

    Apporteringsøvelser var en god idé at gå i gang med. Sporøvelser bruger vi allerede en del tid på sammen med ham (:


Kommentér på:
Problemer med hvalp - opdragelse

Annonce