{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.711 visninger | Oprettet:

Størrelsen på Malamute.. {{forumTopicSubject}}

Hej!

Vi har os en dejlig STOR Mutte-pige :o) Vi har læst at "normal" størrelsen for en tæve er ca. 58,5 cm. og vægten er omkring de 35 kg.. Men vores tøs er skam 65 cm og vejer 34 kg.. Hun er 11 mdr.. Ved godt det er en ordentlig kleppert :o) Men hvad er Jeres? Vil lige høre om det kan ske hun stammer fra Mars :o) hihi..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Størrelsen på Malamute..
  • #2   21. maj 2009 Har ikke målt min men hun er også en rigtig stor pige. hun vejer omkring de 40 og er absolut ikke tyk, men høj og slank og har enormt lange ben.. Men hendes far var en stor bamse og moren også en stor mutte, men er så vidt jeg har fundet ud af meget forskelligt... men skal da prøve at få hende målt en dag. :0)

  • #3   21. maj 2009 Det samme her!
    Høj og slank, Kakki's mor og far er også nogen store basser smiley
    Glæder mig lidt til at se hvor stor hun bliver når hun engang har fået de kilo på, hun skal smiley Dyrlægen sagde også at hun er tynd (ikke undervægtig), og at hun gerne måtte tage noget mere på. Men i øjeblikket fodre vi med RC, og hun bruger jo en masse energi, så stofskiftet er højt! Så tror at vi går over til HIKE og ser om det ikke er bedre.. Har hørt meget godt om det.. :o)


  • #4   22. maj 2009 vi prøvede meget forskelligt til vores mutte for hun var blevet tynd og vi fik den samme besked fra dyrlægen at hun gerne måtte tage på. Og osm mutter er så ÆDER hun stort set alt og gerne meget, men alligevel tog hun ikke på, men da vi så gik over til hike ændrede det sig. Nu er hun blevet en ganske pæn hund, så vi bruger hike fremover til begge to.

  • #6   22. maj 2009 Okey tror desværre at Isack er fra mars......
    Han er vel ca 50-55 over skulderne og vejer ca 50, det sjove er at han er ikke en fed fætter..... Er der så noget "galt" med ham????


  • #7   22. maj 2009 Anne M: Nej, tror da bestemt ikke at der er noget galt med ham! Har lige været inde og kigge på ham, og du skal jo huske på, at muskler vejer meget :o)

  • #8   23. maj 2009 Chunta er godt nok en han, men han er også en af de lidt større.
    Han er 70 over ryggen og vejer 42 kg. Han voksede rigtig meget indtil han blev et år også kom der kun lidt brede på. Der er faktisk hanner i dag der er tæt på de 80. der er nemlig en af de danske linier som har de lidt større malamutter.

    I USA er man begyndt at dele racen op hvilket jeg syntes er pjattet, til malamute and giant malamute.

    Hun virker stor og det vil måske bonge på en udstilling, men nogle mutter er bare lidt større... de gange hvor vi har været på udstilling har dommeren ikke engang blinket over chuntas højde på de 70 cm og standarten siger max 65 så...


  • #9   23. maj 2009 Hej. vores ene han er 75 cm over ryggen, men er så meget slank, vejer kun 46 kilo, så har vi en anden han der er 72 cm og vejer 55 kilo(søn af første nævnte) og så har vi to normal størrelse hanner på ca 65 cm og 40 kilo, vores største tæve er 68 cm og vejer 45 kilo i en alder af 10 år, den tæve og den store han stammer fra samme kennel, som lver dejlige store hunde med dejlige sind( kennel alma noatun) vi har også 2 små tæver som er 55 cm og vejer 25 kilo, de er kanon sprint hunde foran vognen:-)
    så der er stor forskel på malamuttens størrelse..


  • #10   23. maj 2009 Tak tak så er Isack ikke fra Mars he he he

  • #11   24. maj 2009 Det er dejligt at vide, at det ikke kun er os der har en stor mutte! Blev jo helt skræmt, da jeg så standard målene :o)

Kommentér på:
Størrelsen på Malamute..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce