Efter sterilisering?? {{forumTopicSubject}}
I tirsdag fik jeg min border collie steriliseret, da jeg hentede hende ved dyrlægen fik jeg at vide hun SKULLE have en skærm på hvis hun ikke ville lade sit sår være. Tirsdag sov hun hele dagen så der havde hun den ikke på før end jeg lagde hende i seng. Onsdag havde hun den på hele dagen da hun ikke ville lade såret være, men dette resulterede i at såret blødte lidt hele tiden da hun baksede sådan med at få skærmen af. Jeg ringede til den dyrlæge som havde opereret hende, hun sagde atter at skærmen skulle blive på. Torsdag morgen kunne jeg ikke klare at se min hund såp forvirret mere og ringede til Bygholm dyrehospital og snakkede med dem, de sagde jeg bare kunne pille skærmen af, de gav hverken skærm eller plaster på når de sendte hunde hjem, at hun gerne måtte slikke dig i såret for at holde sig ren. I år eftermiddags begynder det så at væske, være lidt rød og så ud til ikke at hele ordentligt og jeg gav hende atter skærmen på. Men dette resultere i en meget forvirret hund, det er jo hendes natur at vaske sig.
Så er det jeg tænker, hvad har i andre gjort og ikke gjort?
På fredag skal vi til dyrlægen og have fjernet hendes sting.
På forhånd tak.
Trine
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.752
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 298
Men ang det med infektion er der vel lige så stor risiko for infektion når hun render rundt i haven osv... Eller ??
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.028
apr 2006
sep 2006
Hvis det væsker og er rødt og hævet, vil jeg kontakte dr. dyr, for det må det ikke.
apr 2006
dec 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 58 Svar: 648
Jeg har haft lånt hos min dyrlæge, den ser sådan ud http://www.4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=195210&ProductName=Halsring+til+beskyttelse+af+s%E5r&GroupName=Tilbeh%F8r+til+hunden&GroupGuid=22
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.271
så var hun en liten stund alene hjemme og hun fik body af og slikket på såret , såret væsket en god del med lidt blod . jeg ringet dyrlæge og vi aftalte at jeg skulle ringe næste morgen og tage temperaturen på hende... næste morgen hadde hun feber og fikk ny medisin til dyrlægen... fikk besked hun IKKE skulle slikke på såret , så hun fik krave på om natten og hvis hun var alene... jeg spurgte dyrlægen om jeg kunne rense såret og de gjorde jeg i 2 dager...
Det er viktig du tar temperaturen på din hund , da de ikke skal have feber... hvis feber kontakt dyrlæge...
når hun fikk tatt stingene så sagde dyrlæge hun kunne slikke lidt på såret men ikke meget de næste dagene..
jeg fik med et skriv fra dyrlægen som stod hvordan man skulle gøre osv...
apr 2006
I dag sprang min hund sår så op og dens tarme faldt ud. Dyrlægen finder et hul i bughulen inden under huden, ikke der hvor såret er sprunget op, så hun skære den endnu mere op og får den samlet igen. Så nu kæmper min lille hund for bughulebetændelse osv... Den værste oplevelse i mit liv...
apr 2006
Takker mange gange... Men ja der er lang vej endnu...
sep 2006
Krydser fingre for hende, og sender alle tanker den vej.
dec 2008
apr 2006
sep 2006
Det er så skrækkeligt.
Oplevede noget lignende med Laikas sterelisation, og tudbrølede mig igennem det hele. Så jeg krydser alt hvad krydses kan for din lille skat.
apr 2006
Ja det er sku en forfærdelig oplevelse. Jeg har dog ikke rigtig grædt, endnu. Jeg prøver at være stærk for min hund...
Mistede min gamle hun på 11 år for 2 mdr siden, vil bare ikke miste hende her også... Men hun kæmper og er stærk...
apr 2006
Jeg tror også på der har været noget galt fra dag et. Også den har fået sådan nogle anfald hvor man kunne se den havde ondt og ikke bare fordi det kløede. Samt den har haft en "topmave" men jeg vidste jo ikek bedre end at det nok skulle være sådan da de jo sagde det var normalt den blødte osv...
sep 2006
apr 2006
Skal over til min dyrlæge her kl 9.15 da jeg gerne vil have de selv lige ser hende og lige tjekker op på hende.
Jeg bliver mere og mere klar over at der var noget galt hele tiden sidst. Hun er meget mere rolig med hensyn til krave osv denne gang i forhold til før.
sep 2006
Og ja, hun har givetvis haft ondt, siden hun har været rastløs.
dec 2008
dec 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 475
Håber du blev lidt vred hos Dr. dyr. Selvom de også kun er mennesker.
Pøj pøj med hende. Følger daglig med hvordan det går.
apr 2006
Hun er stadig dejlig frisk og aktiv, dog foregår alt i snoren. Hun har endnu ikke haft feber så krydser fingre for at det fortsætter sådan.
Hun spiser og drikker stadig, dog ikke så meget men lidt ryger der ned indimellem.
Jeg behærskede mig over ved doktor dyr, men forklarede dem pænt hvad der var sket osv. De ville nu afvente opkladet fra vagtdyrlægen. Så nu venter jeg spændt...
sep 2006
Dyrlægen burde skamme sig ind i h......
Efter sterilisering??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside