{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.190 visninger | Oprettet:

SNYDT {{forumTopicSubject}}

Jer der har små selskabshunde/modehunde føler i jer aldrig snydt/magtesløse over de mennesker som tager op til 10.000 kr. for en uægte hundehvalp!!?? Udkonkurrere de ikke racehunde markedet!??

Jeg har haft en diskussion inde i en annonce med en sådan sælger og der var så mange interesserede køber der ikke kunne se hvad jeg ville frem til med mit provokerende spørgsmål!

det sørgeligste ved dette problem er at der er købere!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SNYDT
  • #1   15. jun 2009
    http://www.hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=38009

    LINK til annoncen


  • #2   15. jun 2009 Katrine: Jeg er sådan set ligeglad.. Hvis folk syntes de tør give prisen for en hund uden tavle, så lad dem om det.. Hvis man er seriøs omkring det, så køber man den jo også med tavle, så på den måde vil jeg ikke mene tavleløse hunde udkonkurrerer hunde med tavle..

    Men at du skriver i annoncen hunde ikke kan være ægte uden tavle, er altså en stor gang fis.. Forældrene kan sagtens have tavle men måske bare ikke være avlsgodkendt eller også har sælger måske bevidst at fravælge tavlen for ikke at bruge penge på den.. En hund kan skam sagtens være 100% ægte selvom den ingen stamtavle har..


  • #3   15. jun 2009 **Charley* * Lige præcis.. tit får de ikke den racetypiske hund... Kik engang på de få newfer herinde uden bog... Det siger vist alt

  • #4   15. jun 2009 nææææ -- den kloge narrer jo den mindre kloge. og så længe vi ikke engang selv kan følge med efterspørgelsen - ja så kan vi jo ikke rigtig tillade os at klage.

    jeg syntes ofte det er lidt synd for hvalpekøberne at de lader sig tage så grundigt ved næsen. men ellers er jeg for længst hold op med at hidse mig op over andres dumheder


  • #5   15. jun 2009 Zilaya - det jeg vil problematisere er jo at det er falsk reklame - eller et reklame trick for at kunne sælge hvalpene så dyrt!

    Jeg ville føle mig snydt! os som opdrætter hunde med stambøger - ligger så meget energi og tid og penge i at lave sunde og racetypiske hunde!


  • #6   15. jun 2009 Jeg syntes bare at det er vanvittigt at man tillader sig at tage op til 10.000 kr. for en hund uden stambog eller blandingshunde fordi der er Chihuahua i hvalpene! Det er jo kun fordi sælgerne ved at der er et marked for disse hvalpe at de kan gøre det!

    Man ser aldrig en labrador blanding til over 4000 kr. medmindre der er amstaff i... jeg syntes det er så langt ude...


  • #7   15. jun 2009 Jeg tror faktisk alle der har hunde med DKK stamtavle uanset race krummer tæer over de priser der bliver taget for "ægte men uden stamtavle"

  • #8   15. jun 2009 Katrine: Jamen det er jo ikke snyd hvis begge forældre er ægte?! Bare fordi nogle går op i stambøger, udstillinger, hundesport m.m., så betyder det jo ikke alle skal gøre det.. Hvis man nu som køber bare vil have en hyggehund som ikke skal bruges til hverken det ene eller det andet og man ved hvalpens forældre er ægte, så ser jeg da absolut intet problem i at købe en hvalp uden papirer.. Hvis den samme person så stod og skulle vælge mellem en hvalp fra et kuld med papirer, men som absolut ikke sagde personen noget og som iøvrigt var 2000kr dyrere pga. stambog, ja så ser jeg stadig ingen fejl i, at personen køber en hvalp uden stambog, som han/hun syntes er hjertens kær og ellers sund og rask..

    Personligt ville jeg aldrig selv købe en hund uden tavle, men det er også fordi jeg skal "bruge" hunden.. Havde jeg nu ikke været så intra i hunde, ja så havde jeg da sikkert også let kunne finde på at købe en billigere hund blot fordi den ingen tavle har..

    Så igen.. Jeg syntes absolut ikke man kan sige der er konkurrence mellem sælgere af hvalpe med stambog og sælgere af hvalpe uden, for i sidste ende afhænger det af, hvad køber vil bruge hunden til og falder for og så vi danskere jo altså kendt for gerne at ville spare penge på alle mulige måder.. Sålænge de hvalpe der sælges er sunde og raske, ja så rører det ikke mig om der er tavle på eller ej..


  • #9   15. jun 2009 Jeg forstår ikke folk, der vil give så meget for en hund (bla.) eller uden DKK (FCI) stambog, så ville jeg da hellere støtte en fra et internat... Folk, der i mine øjne er så dumme at give så mange penge for sådan en hvalp er enten blevet snydt, er uvidne eller har bare ALT for mange penge ;))) Jeg kan på ingen måder se, at dette går ud over DKK opdrætterne.. jeg ville nærmest sige tvært i mod, hvis en hvalp uden bog koster 10.000, hvor svært kan det så være at få 12-15.000 for en med DKK bog?!

  • #10   15. jun 2009 Jeg er rent ud sagt forarget over man KAN sælge til så horrible priser.
    Der er virkelig gået sport i priserne - de er helt hen i vejret - uden garantier osv - surt syns jeg.


  • #11   15. jun 2009 Jeg kan ikke selv lide at kalde hunde uden stamtavle for racerene, men de kan for så vidt godt være det. Det står INGEN steder at en hund kun kan være raceren hvis der er papirer på den. Dog kan man som køber ikke være sikker på at den er raceren. De ved ikke om en af bedste eller oldeforældrene måske er af anden race. Det er ikke altid det vil kunne ses.

    Men jeg er meget enig i at 10.000 Kr. er meget for en hund uden papirer. De der avler uden papirer mener jo selvfølgelig, at deres hvalpe er lige så meget racehund som dem der har papirer, og at det eneste der er forskel på dem er, om papirerne er der. De mener nok derfor, at de fuldt ud kan tage næsten lige så meget for en hund uden tavle. Udgifterne kan for så vidt være det samme, dog betaler vi jo så lidt mere for at få lavet stamtavler. Set ud fra DKKs seneste blad betaler vi som kennelmærkeindehavere ikke mere end 595,- for at registrere en enkelt hund. Dvs. hvis en hund med stambog koster 12.000 og en uden bliver solgt til 10.000 og vi trækker stambogen fra den "racerene" så er der kun 1400 i forskel, Det synes jeg er utroligt! Opdrættere tager på udstillinger for at få hunden avlsgodkendt, de betaler for registreringen, mange er kennelejere, hvilket betyder der også er brugt penge på det. Derudover har man som køber større chance, for at få noget ud af en evt. klage/sag med en DKK hund. Så personligt synes jeg vi giver meget mere for pengene, og ja det er kun køberne det går ud over.

    Men jeg tror også der er mange købere der slet ikke tænker over det. De skal have en sød lille familiehund - og hvorfor så ikke spare de par tusinde. Jeg kan rent faktisk godt se det for mig. 12-15.000 (hvad der er nogle racer der koster) er mange penge, og inden for de sidste par år, er mange af racehundene steget i pris. Dette gælder også for min race.
    Vi der avler med stambogshunde ser jo (heldigvis) anderledes på det.


  • #12   15. jun 2009 Ja godt indlæg Malou

    Jeg kunne da aldrig drømme om at smide Trine ind under Cocker selvom begge forældre skulle være det.
    Der er jo nok en grund til der ikke er papirer på - og jeg syntes bestemt heller ikke selv hun ser "ren" ud.

    Yder mere - vi kan ikke "nøjes" med at gå på udstillinger - vi har diverse prøvekrav (som også er dyre at deltage på)- HD osv
    Og så sælges hvalpene for ca 7.000.- !


  • #13   15. jun 2009 Jamen det er jo det - du aner ikke engang om det VAR forældrene du så - og du ved bestemt heller ikke hvad der er i dem bagud.

    Ja det er prisen sådan cirka - så der er ikke meget tilbage når alt er betalt smiley Det har jeg det nu fint med. Den dag (om nogen sinde) jeg skulle begynde at gøre det op i kroner - så skal jeg bare holde snuden for mig selv i avlen.


  • #14   16. jun 2009 Det gør der. smiley Naboens hund er jo udelukket *G*

Kommentér på:
SNYDT

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce