{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.600 visninger | Oprettet:

Snydt. {{forumTopicSubject}}

Mine forældre havde set på en hvalp for et par dage siden, de får den reserveret og ville køre 5 timer hver vej for, at hente den Søndag. De havde tilbudt, at overføre hele købsprisen på hvalpen. Senere ringer sælger så og siger, at han har solgt den til en anden (Han følte sig presset til det, da det var familie?). Er det normal skik for folk der sælger hund, at den skal væk hurtigst muligt? - Det er nu 2 gang mine forældre oplever det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydt.
  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 444
    #1   11. maj 2018 Måske synes sælger at det var et bedre match for hunden.
    Hvis det er tilfældet, så er det jo fair nok.


  • #2   11. maj 2018 Det var familie, som havde ombestemt sig og gerne ville have hund alligevel, så bedre match tror jeg ikke? Og når man har en aftale, så burde man i mine øjne overholde den.

  • #4   11. maj 2018 Det var det eneste argument der kom, at han følte sig presset til, at sælge hunden til familie, fordi de lige pludselig ville have hund alligevel.. Som de har haft 8 uger til, at finde ud af.

  • #7   11. maj 2018 Måske synes opdrætter ikke at det var rart at sige at h*n ikke synes dine forældre ikke er egnede til at have hund? HVIS altså det var det der var den egentlige grund. Dog synes jeg det ville være bedre at sige så sandheden. HVIS det er derfor.

  • #9   11. maj 2018 #7 Hvordan kan vedkommende vide om mine forældre er egnet til, at have hund? (De har haft hund hele livet).

    #8 Ja.. Det gjorde han desværre ikke, han solgte til familie, fordi han følte sig presset til det, men den var reserveret til mine forældre.



  • #12   11. maj 2018 # 10 Det er vidst sådan mine forældre har det lige nu, især fordi denne hvalp matchede alle de krav de havde. Så det er ikke nemt.. Og man kan jo tydeligvis ikke stole på folk.

  • #14   11. maj 2018 Christina - De mistede desværre deres hund for noget tid siden, og vil meget gerne have en igen. Men der er bare ikke nogle hunde der matcher deres krav og der er nærmest kun hanner, når man kigger.. Desværre, så lige pt tager de lidt tungt at sådan et menneske ikke kan overholde en aftale.

  • #15   11. maj 2018 Lad mig starte med at sige at jeg jo selvfølgelig ikke har nogen idé om, om dine forældre er egnede til at have hund. Så følgende er RENT gætværk og et eksempel på hvad det KUNNE være.
    Lad os sige at dine forældre besøger opdrætter. De ser hvalpene og får en snak med opdrætter. Alt virker fint og de kører igen. Men opdrætter sidder alligevel med en knude i maven. For under besøget gav køber udtryk for at hunden jo skulle "kende sin plads" og det lærte man den ved at ruske den.(tilføj selv alle de andre håbløst forældede måder at have hund på). Så er det jo ikke sikkert at opdrætter synes de er nogle fantastiske købere.
    Husk at det KUN er et eksempel smiley


  • #16   11. maj 2018 Hvilken race søger de?

  • #18   11. maj 2018 Maj britt, har lavet en annonce herinde, den kan i læse. smiley - De har ikke låst sig fast på en bestemt race. Dog skal det være en tæve. Og det er åbenbart svært, at finde en tæve.

  • #20   11. maj 2018 Hvad med en finde en renracet? Så er det også langt nemmere at hjælpe

  • #21   11. maj 2018 Zenta - Ja Det skal helst være noget Dansk Svensk hvis det skal være en ren racet.. Men ellers de blandinger. smiley Det er står der også i opslaget.

  • #24   11. maj 2018 Christina har set, men den er for stor, de søger noget mellem str. Men ellers er den rigtig fin. smiley

  • #26   11. maj 2018 Internater er tjekket ja. Sider som Dba - Gul og gratis - Gipote er også tjekket. smiley

  • #27   11. maj 2018 Jeg var som sælger, hvis jeg havde en hund eller hvalp tilsalg, hoppet langt over den annonce, der mangler så mange oplysninger. Hvad skal hunden bruges til? Vil de gå til træning, Hvordan vil dens hverdag se ud, har de haft hund før(det ved jeg så godt at de har, men synes det mangler i annonce)

  • #28   11. maj 2018 Så ville jeg da sigte efter en dsg smiley at der ikke er en lige NU, kan da være en fordel. Så det ikke bliver forhastet at få ny hund.

    Kan ikke se hunden i #23- men for stor?
    De søger blanding med labrador og boxer, de er da en hel del større end en dsg?


  • #29   11. maj 2018 Salla - Ja de søger også blanding med labrador boxer, som de har erfaringer med tidligere.. smiley Men de har set sig lidt lune på Dsg også, og det er forståeligt, da de er nogle fine hunde. smiley - Bare ikke nemt, at finde en tæve, de er hurtig væk.

  • #31   11. maj 2018 At man har haft en bestemt blsnding før kan ikke bruges til ret meget. Selv hvalpe i samme kuld falder forskelligt ud, både med udseende og sind.
    Har kendt 2 labrador schæfer mix. De var som nat og dag. Den ældste var tydeligt mest blevet labrador, den anden mest schæfer.

    En dsg er en skæg og herlig hund, vil selv gerne have en smiley
    Hvad er grunden til et klart nej til en han? Fisker lidt efter, om det pga 'de er mere dominante og vil tage magten'


  • #34   11. maj 2018 Nope, Kvik var ikke en dsg, men en foxterrier

  • #36   11. maj 2018 Hvad mener du med også? Kvik var en glathåret foxterrier. I øvrigt samme hund der spillede Kvik før og efter han døde, om den hvalp der kort var med har været fox eller dsg ved jeg dog ikke.

  • #38   11. maj 2018 Nej, Kvik var altså glathåret foxterrier smiley

  • #40   11. maj 2018 http://matadoronline.dk/?p=1235

  • #41   11. maj 2018 En opdrætter hvor blandingshunde er hurtigt væk? Det lugter...
    Hvorfor vil man handle sådan et sted?
    Hvad med at støtte en rigtig opdrætter, altså en der arbejder FOR sin race og ikke imod den?


  • #43   11. maj 2018 #37 mener du hvalpen?

  • #46   11. maj 2018 Salla jeg tænker at de bare er til tæver smiley
    Jeg er selv 110% til tæver og stod valget mellem en hanhund, eller ingen hund, blev det ingen hund smiley

    Og ts, som nævnt, lad nu være med at gå efter en bestemt blanding, bare fordi de tidligere har haft en smiley så ender de måske med at blive enormt skuffede


  • #47   11. maj 2018 Fella, de går heller ikke efter en bestemt race. smiley Og ja min far vil kun have tæver og det kan der bare ikke ændres på. Jeg forsøger egentlig bare at hjælpe dem. Da det har vist sig ikke, at være så nemt.

  • #48   11. maj 2018 Landet svømmer over af mellemstørrelse blandingshvalpe af begge køn. Hvordan kan det være svært at finde en?

  • #49   11. maj 2018 A - Hvor finder du dem henne? Vi har kigget grundigt på DBA - Gul og gratis - Gipote.dk?? Og tæverne er væk.. Der er ofte kun hanner tilbage, og det har ingen interesse, så du er mere end velkommen til, at sige hvor de tæver befinder sig henne?? Der er kun fundet de helt små og de store, og de har ingen interesse.

  • #51   11. maj 2018 #8
    3 timer siden
    Det er dårlig stil - og det er også ulovligt. Har sælger lovet hvalpen til dine forældre uden forbehold, er sælger faktisk FORPLIGTET til at sælge hvalpen til dine forældre.
    '

    Isabelle - det vil sige, at hvis du har lovet nogen at de kan købe en hvalp af dig, og selv om du sidder tilbage med en meget dårlig mavefornemmelse, fordi du lige fik tænkt dig om og du ikke mener, at hvalpen får et godt hjem hos dem, eller du finder ud af, at de ikke er gode ved deres hunde, så sælger du alligevel hvalpen til disse mennesker ?


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #53   11. maj 2018 Anni. Forhåbentlig gør man ikke. Det ændre ikke på at en mundlig aftale er bindende. Det vil jo så ofte være påstand imod påstand og beløbet gør at man ikke vil gå videre med det.

    Måske man skulle se bort fra,at det skal være af bestemte racer og komme ud og kigge på nogle hunde. Skulle da være mærkelig om man ikke fandt noget man falder for.

    Den skal ikke være for stor og det skal være en han. Dem må der da være nogle stykker af.


  • #54   12. maj 2018 Hej Pia. Du kan huske at vi snakkede en del sammen om min hvalp Zico Stella. smiley
    Sagen er den at Kennel Hottie Tots stadig har Zico Stella's kuldsøster til salg. Som er pelset og ikke hårløs som min er. (og heller ikke bliver det) Det er dog en Chinese Crested Powder Puff. Det er en god mellemting på mellem hund og lille hund.

    Her e4r en beskrivelse af hende:
    Hottie Tots Flower Power - lys vildt farvet powder tæve. Hun er fræk og fremme i skoene og altid med når de store leger vild. Hun elsker at komme på eventyr og elsker at nusse. Hun er meget snakkende og svare gerne med at pive når man taler til hende.


    Jeg tænkte det kunne være en hjælp. smiley


  • #55   12. maj 2018 #49, på Facebook er der dagligt annoncer med blandingshunde, både i de lokale salgsgrupper og på forskellige hundesider. Og på min tur gennem dba, fandt jeg nok 10 annoncer på forskellige doodels/poo's.


  • #57   12. maj 2018 Mike's -prøv at se på godt på Kviks hoved, så er det nemt at se, at han er Fox


Kommentér på:
Snydt.

Annonce