{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Snydt. {{forumTopicSubject}}

Mine forældre havde set på en hvalp for et par dage siden, de får den reserveret og ville køre 5 timer hver vej for, at hente den Søndag. De havde tilbudt, at overføre hele købsprisen på hvalpen. Senere ringer sælger så og siger, at han har solgt den til en anden (Han følte sig presset til det, da det var familie?). Er det normal skik for folk der sælger hund, at den skal væk hurtigst muligt? - Det er nu 2 gang mine forældre oplever det..

Kommentarer på:  Snydt.
  • #1   11. maj Måske synes sælger at det var et bedre match for hunden.
    Hvis det er tilfældet, så er det jo fair nok.

• #2   11. maj Det var familie, som havde ombestemt sig og gerne ville have hund alligevel, så bedre match tror jeg ikke? Og når man har en aftale, så burde man i mine øjne overholde den.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 6 Emner: 19 Svar: 1.868
    #3   11. maj Selvfølgelig skal en opdrætter ikke overholde en aftale for enhver pris. Hvis de alligevel ikke mener der er en egnet hvalp til køber, så skal man selvfølgelig beklage, betale depositum tilbage og sælge hvalpen til den bedste familie.

Men hvis eneste argument i denne sag er at det er familie og de har fortrinsret, så er det efter min mening ret dårlig stil.

• #4   11. maj Det var det eneste argument der kom, at han følte sig presset til, at sælge hunden til familie, fordi de lige pludselig ville have hund alligevel.. Som de har haft 8 uger til, at finde ud af.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 6 Emner: 19 Svar: 1.868
    #5   11. maj Tjah måske dine forældre skal være glade for det valg, og finde en mere seriøs opdrætter.

• J0hN
    J0hN Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 88 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 3.847
    #6   11. maj Det kan man vist ikke gøre noget ved.

• #7   11. maj Måske synes opdrætter ikke at det var rart at sige at h*n ikke synes dine forældre ikke er egnede til at have hund? HVIS altså det var det der var den egentlige grund. Dog synes jeg det ville være bedre at sige så sandheden. HVIS det er derfor.

• #8   11. maj Det er dårlig stil - og det er også ulovligt. Har sælger lovet hvalpen til dine forældre uden forbehold, er sælger faktisk FORPLIGTET til at sælge hvalpen til dine forældre.

• #9   11. maj #7 Hvordan kan vedkommende vide om mine forældre er egnet til, at have hund? (De har haft hund hele livet).

#8 Ja.. Det gjorde han desværre ikke, han solgte til familie, fordi han følte sig presset til det, men den var reserveret til mine forældre.

• #10   11. maj Sådan fik jeg Boxer.

Jeg havde kigget på en Ca de Bou og fået lovning på at købe den, vi kunne hente den ugen efter. Spurgte om vi skulle overføre pengene for hunden mandag, men nej det var ikke nødvendigt. Tirsdag da jeg er til waterwalk træning med Krumme ringer han og siger hunden er solgt til en familie der boede langt væk. Vi var kørt til Fyn 2 gange fra Sjælland og han solgte hunden til en der bor/boede i Odense. Han var racerepræsentant og bosat i Langeskov
    Hunden er endda oprettet herinde..

Idag er jeg ham dødtaknemmelig over at han solgte kræet videre.. men må indrømme at jeg følte mig noget røvrendt dengang..

• #11   11. maj Well... Det sker....

Nogen gør det - og så kan de forældre bare være glade for de nu har chancen for at finde en god og ærlig opdrætter.
    Så det er da bare igang med at se hvilken race i skal have, og så tjekke DKK ud. Sommeren er jo om hjørnet så der er sikkert nogle hvalpe på vej.

• #12   11. maj # 10 Det er vidst sådan mine forældre har det lige nu, især fordi denne hvalp matchede alle de krav de havde. Så det er ikke nemt.. Og man kan jo tydeligvis ikke stole på folk.

• #13   11. maj Pia.

Det skal man ikke tage så tungt. Jeg har ligesom Hearthitter - prøvet det, og jeg er OVENUD lykkelig den dag idag, for jeg ikke endte med den hund. Jeg kan slet slet ikke identificer mig med andet end slædehundene, husky'er.. SÅ idag er jeg glad for det - den gang, mere eller mindre skuffet og træt af hele situationen.

• #14   11. maj Christina - De mistede desværre deres hund for noget tid siden, og vil meget gerne have en igen. Men der er bare ikke nogle hunde der matcher deres krav og der er nærmest kun hanner, når man kigger.. Desværre, så lige pt tager de lidt tungt at sådan et menneske ikke kan overholde en aftale.

• #15   11. maj Lad mig starte med at sige at jeg jo selvfølgelig ikke har nogen idé om, om dine forældre er egnede til at have hund. Så følgende er RENT gætværk og et eksempel på hvad det KUNNE være.
    Lad os sige at dine forældre besøger opdrætter. De ser hvalpene og får en snak med opdrætter. Alt virker fint og de kører igen. Men opdrætter sidder alligevel med en knude i maven. For under besøget gav køber udtryk for at hunden jo skulle "kende sin plads" og det lærte man den ved at ruske den.(tilføj selv alle de andre håbløst forældede måder at have hund på). Så er det jo ikke sikkert at opdrætter synes de er nogle fantastiske købere.
    Husk at det KUN er et eksempel

• #16   11. maj Hvilken race søger de?

• #17   11. maj Hvis du fortæller racen, så hjælper vi med at finde en god opdrætter.

• #18   11. maj Maj britt, har lavet en annonce herinde, den kan i læse. - De har ikke låst sig fast på en bestemt race. Dog skal det være en tæve. Og det er åbenbart svært, at finde en tæve.

• #19   11. maj ""Gerne blanding af Labrador/Cocker spaniel/Boxer eller noget Dansk svensk gårdhund. ""

Ja, det kan jeg ikke hjælpe dig med.

• #20   11. maj Hvad med en finde en renracet? Så er det også langt nemmere at hjælpe

• #21   11. maj Zenta - Ja Det skal helst være noget Dansk Svensk hvis det skal være en ren racet.. Men ellers de blandinger. Det er står der også i opslaget.

• #22   11. maj Der er live oprettet en annonce på en fin tæve blanding. Måske det var noget.

• #23   11. maj https://www.dsgk.dk/

• #24   11. maj Christina har set, men den er for stor, de søger noget mellem str. Men ellers er den rigtig fin.

• #25   11. maj Har i tjekket internaterne?

• #26   11. maj Internater er tjekket ja. Sider som Dba - Gul og gratis - Gipote er også tjekket.

• #27   11. maj Jeg var som sælger, hvis jeg havde en hund eller hvalp tilsalg, hoppet langt over den annonce, der mangler så mange oplysninger. Hvad skal hunden bruges til? Vil de gå til træning, Hvordan vil dens hverdag se ud, har de haft hund før(det ved jeg så godt at de har, men synes det mangler i annonce)

• #28   11. maj Så ville jeg da sigte efter en dsg at der ikke er en lige NU, kan da være en fordel. Så det ikke bliver forhastet at få ny hund.

Kan ikke se hunden i #23- men for stor?
    De søger blanding med labrador og boxer, de er da en hel del større end en dsg?

• #29   11. maj Salla - Ja de søger også blanding med labrador boxer, som de har erfaringer med tidligere.. Men de har set sig lidt lune på Dsg også, og det er forståeligt, da de er nogle fine hunde. - Bare ikke nemt, at finde en tæve, de er hurtig væk.

• #30   11. maj Så er det at de finder en god opdrætter, bliver skrevet op og venter.

• #31   11. maj At man har haft en bestemt blsnding før kan ikke bruges til ret meget. Selv hvalpe i samme kuld falder forskelligt ud, både med udseende og sind.
    Har kendt 2 labrador schæfer mix. De var som nat og dag. Den ældste var tydeligt mest blevet labrador, den anden mest schæfer.

En dsg er en skæg og herlig hund, vil selv gerne have en
    Hvad er grunden til et klart nej til en han? Fisker lidt efter, om det pga 'de er mere dominante og vil tage magten'

• #32   11. maj https://www.dsgk.dk/side.asp?id=37298

Der er da 3 voksne tæver til nye hjem.

• J0hN
    J0hN Online Tilmeldt:
    aug 2010

#33   11. maj DSG kan skelne meller Danskere og Tyskere

• #34   11. maj Nope, Kvik var ikke en dsg, men en foxterrier

• J0hN
    J0hN Online Tilmeldt:
    aug 2010

#35   11. maj Ja foxterier kan også

• #36   11. maj Hvad mener du med også? Kvik var en glathåret foxterrier. I øvrigt samme hund der spillede Kvik før og efter han døde, om den hvalp der kort var med har været fox eller dsg ved jeg dog ikke.

• #37   11. maj Det var en DSG.

• #38   11. maj Nej, Kvik var altså glathåret foxterrier

• #39   11. maj Foxterrier

• #41   11. maj En opdrætter hvor blandingshunde er hurtigt væk? Det lugter...
    Hvorfor vil man handle sådan et sted?
    Hvad med at støtte en rigtig opdrætter, altså en der arbejder FOR sin race og ikke imod den?

• #42   11. maj Kvik var en fox

• #43   11. maj #37 mener du hvalpen?

• #44   11. maj Ja.

• J0hN
    J0hN Online Tilmeldt:
    aug 2010

#45   11. maj Men det er et faktum at den kunne skelne Tyskere fra Danskere.
    Kunne være en dsgfox

Tror ikke det var en DKK

• #46   11. maj Salla jeg tænker at de bare er til tæver
    Jeg er selv 110% til tæver og stod valget mellem en hanhund, eller ingen hund, blev det ingen hund

Og ts, som nævnt, lad nu være med at gå efter en bestemt blanding, bare fordi de tidligere har haft en så ender de måske med at blive enormt skuffede

• #47   11. maj Fella, de går heller ikke efter en bestemt race. Og ja min far vil kun have tæver og det kan der bare ikke ændres på. Jeg forsøger egentlig bare at hjælpe dem. Da det har vist sig ikke, at være så nemt.

• #48   11. maj Landet svømmer over af mellemstørrelse blandingshvalpe af begge køn. Hvordan kan det være svært at finde en?

• #49   11. maj A - Hvor finder du dem henne? Vi har kigget grundigt på DBA - Gul og gratis - Gipote.dk?? Og tæverne er væk.. Der er ofte kun hanner tilbage, og det har ingen interesse, så du er mere end velkommen til, at sige hvor de tæver befinder sig henne?? Der er kun fundet de helt små og de store, og de har ingen interesse.

• #50   11. maj En lab er da stor?
    Skal det være en hvalp? Det er jo kun 1 år hunden er hvalp og de resterende 12-14 år er den voksne.
    Jeg går ikke ud fra, at dine forældre har tænkt sig at bruge hunden, og at det derfor ikke er så kritisk/vigtigt at starte træning med hvalpen fra dag 1?

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 4 Følgere: 8 Emner: 102 Svar: 4.153
    #51   11. maj #8
    3 timer siden
    Det er dårlig stil - og det er også ulovligt. Har sælger lovet hvalpen til dine forældre uden forbehold, er sælger faktisk FORPLIGTET til at sælge hvalpen til dine forældre.
    '

Isabelle - det vil sige, at hvis du har lovet nogen at de kan købe en hvalp af dig, og selv om du sidder tilbage med en meget dårlig mavefornemmelse, fordi du lige fik tænkt dig om og du ikke mener, at hvalpen får et godt hjem hos dem, eller du finder ud af, at de ikke er gode ved deres hunde, så sælger du alligevel hvalpen til disse mennesker ?

• #52   11. maj DSG kan varmt anbefales herfra
    Der er kæmpe hvalpeboom om lidt så der skal nok være en lille tæve til dem
    Bed dem om at kigge på hvalpelisten og på købhund.dk og så læse om de forskellige opdrættere, så kan de finde en de synes om og har kemi med
    Det burde bestemt ikke være umuligt at få en tævehvalp på denne årstid, der er viiirkelig mange hvalpe

Er det også Nordjylland de bor i?

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 8 Emner: 10 Svar: 3.277
    #53   11. maj Anni. Forhåbentlig gør man ikke. Det ændre ikke på at en mundlig aftale er bindende. Det vil jo så ofte være påstand imod påstand og beløbet gør at man ikke vil gå videre med det.

Måske man skulle se bort fra,at det skal være af bestemte racer og komme ud og kigge på nogle hunde. Skulle da være mærkelig om man ikke fandt noget man falder for.

Den skal ikke være for stor og det skal være en han. Dem må der da være nogle stykker af.

• #54   12. maj Hej Pia. Du kan huske at vi snakkede en del sammen om min hvalp Zico Stella.
    Sagen er den at Kennel Hottie Tots stadig har Zico Stella's kuldsøster til salg. Som er pelset og ikke hårløs som min er. (og heller ikke bliver det) Det er dog en Chinese Crested Powder Puff. Det er en god mellemting på mellem hund og lille hund.

Her e4r en beskrivelse af hende:
    Hottie Tots Flower Power - lys vildt farvet powder tæve. Hun er fræk og fremme i skoene og altid med når de store leger vild. Hun elsker at komme på eventyr og elsker at nusse. Hun er meget snakkende og svare gerne med at pive når man taler til hende.

Jeg tænkte det kunne være en hjælp.

• #55   12. maj #49, på Facebook er der dagligt annoncer med blandingshunde, både i de lokale salgsgrupper og på forskellige hundesider. Og på min tur gennem dba, fandt jeg nok 10 annoncer på forskellige doodels/poo's.

• #56   12. maj Det var lige godt pokkers har alle dage troet kvik var dsg
    Men nej

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 4 Følgere: 8 Emner: 102 Svar: 4.153
    #57   12. maj Mike's -prøv at se på godt på Kviks hoved, så er det nemt at se, at han er Fox

• #58   12. maj "Isabelle - det vil sige, at hvis du har lovet nogen at de kan købe en hvalp af dig, og selv om du sidder tilbage med en meget dårlig mavefornemmelse, fordi du lige fik tænkt dig om og du ikke mener, at hvalpen får et godt hjem hos dem, eller du finder ud af, at de ikke er gode ved deres hunde, så sælger du alligevel hvalpen til disse mennesker ?"

Nej da - men jeg har så også sikret mig ved offentligt (på min kennels hjemmeside) at gøre opmærksom på, at en hvalp ikke er solgt, før der er underskrifter på købsaftalen. Dette betyder, at jeg kan sige fra indtil da.
    En af mine opdrætterkolleger var i situationen - fortrød lovning på en hvalp til en familie få dage før, hvalpen skulle afhentet. Det kostede 7-8000 kr. i erstatning til familien.

• #59   12. maj Og derfor opdrætterne skal holde sig langt væk fra at forlange depositum, for nu er der indgået en handel, og den kan ikke trækkes tilbage, hvis hvalpekøber står fast.

• #60   12. maj Der er indgået en handel, selv om der ikke er betalt depositum. Har du, som opdrætter, lovet hvalpen væk, er det bindende, hvis du ikke offentligt har gjort opmærksom på forbehold - fik jeg at vide på opdrætterkurset.

• #61   12. maj Jojo, men det er lidt sværere at bevise en mundtlig handel.

• #62   12. maj Ja, men mon ikke de fleste har et eller andet på skrift - i mail eller SMS? Dog VIL de færreste nok gøre noget - hive opdrætter i retten fx.
    I mit nævnte tilfælde var DKK inde over - dvs. hvalpekøber var rasende (forståeligt nok) og henvendte sig til DKK. Hvad klubben havde gjort, hvis opdrætter og hvalpekøber ikke havde fundet en løsning (med erstatningen), aner jeg ikke.

Kommentér på:
Snydt.