NyChihuahua

NyChihuahua

Medlemmer: 430
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.049 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Bule? Bule?

*Nb: Uanset svar, kontaktes dyrelægen for besøg mm.
Det er kun for lige at få et overblik over om det er noget der forekommer inden for Chihuahua racen.

Filuca har fået en bule på den ene side af halsen. Først troede jeg at det var chippen som lavede vrøvl nu her nogle uger efter, og tænke at det skulle jeg da lige have en snak med dyrelægen om på mandag. Men nu er det gået op for mig, at chippen muligvis sidder i den anden side, og at bulen så dermed bare er kommet ud af det blå!?! den ligger under huden og er nu på størrelse med en ært.
Er det noget nogen af jer kender noget til!?!

En bizar politihændelse i Lubbock, Texas: To mænd blev standset af ridende betjente, da en af betjentene formentlig for sjov bemærkede, at hans hest kunne lugte narkotika. Øjeblikkeligt satte den ene mistænkte i løb.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 450 kr.
  • Utæt afløb ved køkkenvask 1.000 kr.
  • Opsætning af håndvask på badeværelse 2.000 kr.
  • Vinduespolering for 6 vinduer 600 kr.
  • Ikea skab 680 kr.
  • Tørretumbleren tørre ikke tøjet optimalt. 560 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bule?
  • #1   28. jun 2009 Har ikke prøvet det, men kan det ikke være efter en tæge?

• #2   28. jun 2009 Jeg kan tydeligt mærke chippen på siden af Marco´s hals - kan du mærke hvor Filucas? For det kan self være en infektion der hvor den er skudt ind..... Eller en hævet kirtel?

• #3   28. jun 2009 I passet står der: left side og the neck.

Men er det når man sætter hunden med front mod en selv? Sådan at ens eget hoved kigger ind i dens. Eller er det omvendt sådan at den står med ryggen til en?

Hvis det er når hunden kigger på en hoved mod hoved, så passer det med den side chippen er, men min mand mener at det er omvendt sådan at det er hundens venstre side når den står med ryggen til en, og så passer bulen ikke med chippen.

Nogen der ved hvad der præcis menes!?

Hvis det er ved chippen, er det så evt. noget antibiotika?

• #4   28. jun 2009 Er Filuca evt. også blevet vaccineret? Det kan nemlig godt give de der runde buler.
    Jeg holder med din mand mht. hvilken side chippen sidder i......

• #5   28. jun 2009 Kirtler: Ville de ikke sidde lige under øret næsten, ved slutningen af kæberne? Den sidder helt nede ved skulderen.

Insektbid: ville de være der ved skulderen? tænker mere på poten, snude eller noget.

Susanne: det er hun, men det var jo samtidig med chippen som 12 uger gammel. Hun er 17 uger nu, det tænker jeg er for sent til en reaktion - eller?

Den virker ret hård, ikke noget med væske inden i, så måske det kan være en fedt knude - hvis det er tilfældet, hvad gør man så ved det?

• #6   28. jun 2009 Det må vel næsten være en fedt knude så, jeg er ret sikker på det ikke kan være en tæge, for det tror jeg at, man ville jeg ha opdaget?!
    Med mindre den er sprunget af igen kort efter.

• #7   28. jun 2009 Den er på størrelse med en stor ært. Og sidder præcis samme sted som cippen bare i modsat side.
    Jeg er ikke så nervøs for det er kræft, det tror jeg ikke ville udmynte sig i en så stor knude på en 17 mdr. hvalp - mine tanker, går på at det tager lang tid for kræft at danne en sådan knude (Selvom man jo aldrig kan vide sig sikker på den slags). Men jeg er nervøs for om det er infektion, som kan gøre hende syg eller noget i den retning, og så tænker jeg da på hvorfor det er kommet :- )

Skal jeg give det et par dage, eller straks gå til dyrelægen mandag?

• #8   28. jun 2009 Hvor er du sød :- ) jeg er nok lidt mere typen, også ved mig selv, som tænker "Måske det lige tager et par dage og så er det væk" :- )
    Men det tænker man jo ikke ved små babyer, som en hvalp jo er. Så min første tanke er da, at hun skal forbi dyrelægen på mandag, men måske bør man bare vente et par dage og se om bulen bliver mindre, er det samme eller vokser?

• #9   28. jun 2009 Den er helt frisk og fin, og når jeg rør ved bulen ligger den ikke mærke til det - så jeg tænker at den ikke er plaget af smerte.
    Jeg giver lige dyrelægen et ring, og høre hvad de synes :- )

• #10   28. jun 2009 Jamen piger dog TÆGER, det mener i da ikke VEL GGG..
    I ved godt at det er FLÅTER..
    Sorry ku ikke dy mig ;o)

Men jeg ville nu også gi dr.dyr et kald.
    Men jeg kunne forestille mig at det har været en flåt som Filuca har kløet af, altså kroppen da den bed, så hovedet sidder der inde endnu.

Det sker der som regel intet ved og knuden vil forsvinde efter nogle dage, men i få tilfælde kan der komme betændelse i ,også skal man til der dyr, men det ved jeg jo at du vil gøre i samme øjeblik at knuden forandrede sig *Ss

Jeg håber at det bare er et flåtbid eller en fedtknude, men en flåt ville nok være bedre da knuden som sagt så vil forsvinde i løbet af få dage.*Ss*

• #12   28. jun 2009 Nanna. Det også helt korrekt det du skriver ;o))

Jeg er ikke i det bedste tænkehjørne Ggg, men OK hvornår er jeg lige det..hihi..

Har fået Da Vinci hjem for flere timer siden og ham og tøserne tonser bare rundt og har det SÅ hyggeligt "mildt sagt"..Han er SÅ nuser 1,7kg og kun 6 dage ældre end Chiki var ;o)))

Jeg har ikke set min piger så lykkelige siden før Ckiki blev syg "osv"
    så jeg bare siddet og skrevet lidt herinde og ind imellem har Vinci lige været forbi for at gi mig en Masse møsser, så jeg er bare SO HAPPY ;o)
    han har slet ikke haft tid til at savne sin forrige ejer, han opføre sig som havde han boet her altid..
    Kan jeg forlange noget bedre..Sorry fordi jeg "spamer" din tråd søde Karina.
    Jeg ville ha oprettet en ny tråd for at fortælle det, men ku altså ikke holde det for mig selv længere Ggg, jeg får nemliug aldrig tid til at få lavet den tråd, for det er ved at være luftetid.. Ggg.

• #14   29. jun 2009 Chihi det er da helt i orden :- ) det vil vi da frygtelig gerne høre om, så fortæl du endelig løs :- )

Det kunne godt være en fedt knude, da den er helt klat og rund og kan flyttes lidt rundt på. Jeg gir det et par dage for at udelukke tægebid, og hvis den ikke er væk kontakter jeg dyrelægen :- )

• #15   30. jun 2009 Karina. Det syntes jeg lyder som en rigtig god ide, jeg har forøvrigt lige OPDATERET Vinci`s profil,
    og har sat nye billeder ind fra igår, de er self ret ens, for der var ikke ret meget strøm tilbage på min fon, så jeg turde ikk ta flere pic`s, for når man er "langt" væk hjemmefra, så skal og MÅ jeg ha en fon så jeg kan ringe, hvis f.eks bilen strejker el. hvis "Gud forbyde det" der skete noget med en af vovserne el. mig selv.*Ss*
    Vi er jo alle disponible for hedeslag i denne hede, og jeg får blodpropper pga. jeg ikk tar mine piller når vi er ude i flere timer, der er jo ingen steder at tisse..og self er der ALTID en masse andre med hunde, så man kan ikke engang gemme sig i det høje græs el.i skovdelen på den indhegnede del af Oxbjerget..Hehehe..
    OK det hørte IKK til i en Åben tråd, men tja nu kom det altså "ud" any way Ggg.

• #16   30. jun 2009 Mira fik en stor hård knude efter hendes sidste vaccination.... der gik også lige 2 ugers tid før den brød rigtig frem. jeg ved ik hvad hun lignede!?!

men den gik væk igen, vi tog altså til dr. dyr med det.

• #17   30. jun 2009 Chiki, dejligt dem må jeg ind og se :- )

Fru A: tak for svar, det kan da også være en mulighed at det så er vacc. For det er præcis der hun stak dyrelægen.
    Filuca hylede også op for nogle dage siden da vi legede på græsset, det har jeg oplevet før når hun får et græs strå i øjet og det gør ondt, så jeg troede at det var det da hun kneb det ene øje sammen. Men det kan jo også ha været et insekt stik og derefter bulen.
    Jeg synes den mærkes mindre i dag, men ikke ret meget. Men det tyder da på at det kunne være noget der selv går væk.

Kommentér på:
Bule?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce