forførende mad? {{forumTopicSubject}}
hejsa....
for nogle dage siden skrev jeg en tråd om, at jeg overhovedet ikke har lyst til sex...
http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=336134
nu vil jeg prøve at tage kampen op med noget lækkert og romantisk mad blandt andet...
men hvad skal jeg lave?
min kæreste er ret kræsen hvad anderledes mad angår, så det skal være noget lækkert....
dertil kommer, at det IKKE må koste særlig meget, da jeg faktisk ingen penge har... så det er ikke sikkert det kommer til at ske før omkring den 1. aug. men oyt.... vil gerne være rigtig godt foberedt......
jeg ved at små, lette retter er godt... skaldyr er godt (og nej. jeg rører ikke østers!)
jeg overvejer at lave artiskok med smør, men hvis der kan findes et fedtfattigt og sundt alternativ til smør, vil det være rigtig godt....
kunne også godt tænke mig, at servere rejer, som vi selv skal pille, og så sidde og hygge med det... tilbehør, dip eller lign må også meget gerne foreslås til dette....
så ænker jeg lidt at købe nogle frugter og dyppe dem i smeltet chokolade.... ved bare ikke om det skal gøres i forvejen eller sammen...
denne opskrift er også vildt fristende:
(link fjernet)
argh! hjælp mig.... please....
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
okt 2007
Ost - rig på aminosyrer, ophidsende, dæmper stress.
Ingefær - godt for bevægeligheden og kropsvarmen.
Basilikum - fremmer potensen og lysten.
Chili - forhøjer pulsen, frigør endorfiner, lystfølelser.
Nødder og kerner - rig på fedtsyrer, som gør dig lysten
Fugl - højt indhold af zink.
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 443 Svar: 2.849
tak....
men skal også gerne sætte det sammen til en menu, samt få to voksne mennesker til at blive mætte.... ikke stop-mætte, men mætte.....
feb 2008
okt 2007
Fx. er der nogle mineraler der øger østrogenproduktionen så disse skal manden ikke havde hvis han skal tændes hvorimod kvinden vil have gavn af dem og omvendt.
Zink er et mineral, der giver seksuelle symptomer hos manden, hvis han spiser for lidt. Det starter med, at drengebørn udvikler en mindre penis, hvis de har fået for lidt zink i livmoderen eller i barndommen. Hos voksne mænd kan mangel på zink føre til spermmangel og impotens. En mand mister, hvad der svarer til en fjerdedel af det gennemsnitlige zinkindhold i kosten pr. dag med hver udløsning. En meget aktivt sexliv kan derfor føre til zinkmangel og dermed infertilitet og faldende potens. En mand bør spise 9 mg zink pr. dag, hvor der er taget højde for et normalt sexliv. Gode zinkkilder i maden er fuldkornsprodukter, nødder og skaldyr og fugl :o)
okt 2007
okt 2007
feb 2008
hvor ved du alt det fra?
vil gerne lære mere
okt 2007
Lærte en del da jeg læste til sygeplejerske og havde ernæring og dengang havde jeg fotografisk hukommelse ...
Nu er det kun min langtidshukommelse der virker men kan huske at zink og mandens potens havde ret meget med hinanden at gøre for mange af mine medstuderende måtte hjem og kigge på kosten :o)
feb 2008
er det lige meget hvilken ost det er?
jeg kan fx rigtig godt lide mozarella, hytteost og flødehavarti.....
er hytteosten disideret ost? eller går den ikke med i dette regnskab?
feb 2008
feb 2008
feb 2008
forførende mad?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside