{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.603 visninger | Oprettet:

Tømning af analkirtler {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Min lille hund har nu to gange de senste 2 måneder været hos dyrelægen og fået tømt sine analkirtler.
Her de sidste par dage er hun begyndt at "køre slæde" igen, så det virker som om det er et tilbagevendende problem. Jeg har hørt at man kan tømme dem selv. Er der nogen af jer der har erfaring med dette?
Har også hørt at der findes en "indendørs" og en "udendørs" metode. Hvilken er bedst?
Jeg håber meget I kan hjælpe...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tømning af analkirtler
  • #1   11. aug 2009 Jeg ved, at der findes en film på youtube om det. Der var en tråd på hg for noget siden om det. Måske du kan søge på det. Videoen viste tydeligt, hvordan og hvor du skal trykke.

  • #2   11. aug 2009 Min lille erfaring efter at min Cavaliers analkirtler er blevet tømt 3 gange, siger at, via den indvendige metode, får man mest ud, dog vil jeg ikke selv gøre denne, da man jo som ikke-dyrlæge ikke aner hvad man evt kan komme til at skade hvis man stikker fingeren derind.

    De 2 gange fik Sille tømt dem hos drlægen og 1 gang har jeg selv...
    1 gange kunne han ikke mærke noget udefra og heller ikke få noget ud, men da han tog det indefra, så kom der noget.

    2 gang udførte jeg selv "operationen" via udvendig metode, se vejledning her:
    (link fjernet)

    3. gang var hos dyrlægen og hun startede direkte med indvendig metode, og der var godt nok meget. Det var lige på et hængende hår, da man ellers risikerer at der går betændelse i det.

    Havde godt set at hun jagtede halen meget og nappede sig i den, men da jeg forsøgte at tømme dem, kunne jeg ikke få noget ud...
    Men måske der skal lidt flere gange til, før man kan det helt smiley

    Har læst at hvis ens hund bliver ved med at få fyldt analkirtler, kan man ved en lille operation fjerne dem. Og det overvejer jeg, men ser tiden an et år mere, så Sille er blevet 2 år...
    Da jeg ved hendes mor havde problemer med det indtil hun var 8 mdr og så gik problemerne i sig selv igen.

    Håber det var lidt hjælp til jer

    Hilsen Bettina


  • #3   11. aug 2009 Mange tak...
    Bettina: Lilli er kun 11 mdr så jeg tror også jeg venter med en evt. operation. Tror jeg kontakter dyrlægen igen, kan ikke li hvis hun har så ondt...:(


  • #4   11. aug 2009 Ja tømmer selv Berthas via indvendig metode, der kommer ikke noget ud hvis jeg forsøger udefra. Du skal nok have en til at vise dig hvordan man gør...

  • #5   11. aug 2009 har min hund også prøvet det ulækkert men jeg turre ikk gøre det selv nemlig bange få jeg rammer noget

  • #6   11. aug 2009 Jeg bestiller en tid hos dyrlægen, tør heller ikke bare sådan at gøre det selv... men hvis det er noget der bliver ved med at komme vil jeg foretrække at kunne selv... Er også lidt dyrt hele tiden at rende til dyrlægen.,..

  • #7   12. aug 2009 det hjælper også hvis hunden engang i ugen får nogle kødfyldte ben, eks lamme ribben, så får de lidt mere hård mave og så bliver analkirtlerne tømt på naturligvis!

    da oskar var på barf og han havde ben dag en gang i ugen var der aldrig noget, men efter vi er skiftet over på tørfoder igen pga allergi skal han have hjælp smiley


  • #8   13. aug 2009 Okay tak, lyder interessant. Rikke, kan man få sådanne ben hos slagteren, og skal de være rå eller tilberedt. Har nemlig hørt at tilbedredte ben ikke er så gode, da de splinter...

  • #9   14. aug 2009 ved ikke om man kan få dem ved slagteren.. jeg købte dem ved Dansk Barf Center i glostrup.. smiley og de skal selvfølgelig være rå ellers gør de som du siger, splintre smiley

  • #10   14. aug 2009 Det er ikke altid at man selv kan tømme analkirtlerne da der er stor forskel på hvor meget man skal trykke. For min tæve er det utroligt smertefuldt og hun hyler meget, så for altid dyrlægen til det selvom det er dyrt.
    Du kan sagtens gå til slagteren og spørge efter okseben eller lammeben, hvis du er heldig har de det, men efterhånden får de fleste slagtere det uskårne og har derfor ikke knogler til overst. En anden god ting man kan gøre er at give sin hund rå gulerod engang imellem, hvis hunden ikke vil spise den hel, så skær den i små stykker og gem dem i dens mad med lidt leverpostej. Så plejer de at glide ned. Det skulle allergihunden og gerne kunne tåle.


Kommentér på:
Tømning af analkirtler

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce