Bedste igen... Bedste igen...
Ja, jeg troede egentlig ikke, at jeg ville være bedste igen, men sådan bliver det snart ;0) Vores Freja venter hvalpe igen her den 7/9. Det er hendes absolutte sidste kuld!!! Der er bestilt et kejsersnit, så snart Freja går under de 37 grader. Så denne gang kan fødslen forløbe uden nervøsitet. Jeg har valgt kejsersnit af 2 grunde. Nr 1. - ved sidste fødsel havde hun en 680 gram tung hvalp som sad fast!!! Jeg glemmer aldrig som hun skreg, da dyrlægen måtte hive hvalpen ud. Normalt vejer de fra 370-450 gram. Nr 2. så vil vi gerne have hende sterriliseret.
Så vi gør det for at skåne freja. Jeg tror hun er taknemmelig :0)
Su nu sidder vi bare spændt og venter på de små. Det bliver et stort kuld igen tror jeg, for hun er lige så stor som de andre gange. Bare er kommer lidt tæver, så er jeg glad. Vi kunne jo måske beholde en...
Men ellers er kuldet til salg. Hvalpene bliver jo søskende til Mickey, som har været med her i gruppen. Ham kender i vist næsten allesammen. Kan man lave en type som Mickey igen, skal man godt nok være glad. han er simpelthen den dejligste hund. Men lidt tyk i det ;0)
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 471
Synes det lyder som en god ide med kejsersnit, når du alligevel vi have hende steriliseret
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 96
Held og lykke :o)
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 427 Svar: 3.671
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 29
jun 2007
Jeg opdatere selvfølgelig når det hele er overstået.
jun 2007
Det blev til 3 tæver og 2 hanner - alle trefarvet. Fødslen gik simpelthen så fin, som den overhovedet kunne. Første hvalp er født 22.45 og sidste hvalp 02.00. Og så gav Freja ellers udtryk for at hun var færdig! Men jeg kunne godt se, at det var hun ikke, for jeg kunne mærke der var mindst en tilbage endnu. Men hun fik nogle timer at løbe på. Min fornemmelse var egentlig at det nok var en død, for så opgiver de nærmest at føde. Det er som om at Freja kan fornemme, når det er en død. Så vi måtte jo have fat i den dyrlæge alligevel. Men ud kom den så den døde hvalp... det var en han. Helt normalt lille hvalp- i sin pose og det hele. Så det var ikke fordi den havde sat fast eller noget. Den var bare død. Men sådan går det jo ofte - at der er en død imellem.
Men alt i alt var det jo en fantastisk nem fødsel denne gang, så jeg var egentlig glad for at at hun ikke fik kejsersnittet. Men steriliseres skal hun altså! Så vi undgår ikke en operation. Men nu udsætter vi den lige til hvalpene er fløjet fra reden.
Så nu syntes jeg da lige at i skulle brede budskabet, og overveje om ikke i mangler en lille beaglehvalp ;0)
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 471
Her er der desværre hverken plads eller tid til en ny lille hvalp med en baby og Gambey-hunden på 1. sal
jun 2007
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 96
Bedste igen...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside