{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Hvad Mener i?Hvad er jeres oplevelse? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.. Jeg er temmelig ny indenfor barf verdenen.. skal ind og snakke med en rådgiver i morgen, da jeg overvejer at starte min dreng op på barf. Han har noget allergi, eksem og sart mave. har indtil nu kørt ham på RC maxi sensible 28 da det ligesom har været det hans mave har kunnet håndtere. men nu er hans eksem tilbage og ved snart ikke mine levende råd, så jeg har læst og hørt en masse om at barf måske kunne være løsningen for en hund med hans problemer. jeg er så fustreret og ved slet ikke mine levende råd for hvad jeg dog skal gøre med ham så håber det er en "mirakelkur"
Men ville da meget gerne høre jeres historier og erfaringer med Barf.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad Mener i?Hvad er jeres oplevelse?
  • #1   25. aug 2009 jeg er sådan lidt på herrens mark for hvad jeg skal gøre med draco og hans skavanker og har læst at barf skulle have gode effekter på nogen hunde.
    Men er interesseret i at lære så meget som muligt om det fra folk der bruger det i deres hverdag.
    Mirakelkur skulle forståes i hensene til at jeg snart ikke ved mine levende råd for hvad jeg kan gøre for ham.


  • #2   25. aug 2009 tak skal du have.. vil gå på jagt efter den bog med det samme smiley

    Jeg har også kun hørt gode ting om barf, men en sælger vil jo gerne sælge sit foder uanset om det er barf eller tørkost. så derfor søgte jeg den "menige" befolknings oplevelser med det.. men jeg vil gå på bog jagt smiley


  • #3   25. aug 2009 Mirakelkur?? Nej i allerhøjeste grad da ikke.

    Men alt afhængig af hvad din hund er allergisk overfor, kan det muligvis hjælpe ham en del. Ved at fodre med råt fremfor tørkost undgår du lagermider, så er det det, han er allergisk overfor, så vil det højst sandsynligt have en effekt, eftersom du jo fjerner lagermiderne fra hans kost.

    Diverse pollen fjernes ikke ved at omlægge kosten til råt, så er han pollenallergiker, er sandsynligheden for, at råfodring kan hjælpe ham, en del mindre.

    Min egen hund er testet positiv overfor husstøv- og lagermider. Da jeg startede råfodring i marts 2008, blev hun straks symptomfri. Men det var en stakket frist. Straks pollensæsonen gik i gang, slog hun atter ud med kløe og hudinfektioner. Det samme gentog sig, da pollensæsonen startede igen i år.
    Jeg har derfor en stærk mistanke om, at hun også er pollenallergiker, trods det at blodprøven ikke viste tegn på allergi overfor pollen.

    Selv om jeg stadig råfodrer hende, er det alligevel ikke nok til at holde kløen væk i sommersæsonen, men hun kommer muligvis lidt lettere igennem, da hun ikke samtidig skal kæmpe med lagermiderne.

    Lad for guds skyld være med at tro på, en barfforhandler der bilder dig ind, at barffodring kan helbrede din hund. En barfforhandler tjener penge på, at du fodrer med råt, på præcis samme måde som en forhandler af tørkost tjener på, at du køber tørkost.
    Sund fornuft og lidt skepsis er meget fornuftigt at have med i rygsækken, når du konsulterer en forhandler.

    Men når alt det er sagt, så synes jeg bestemt, at det er værd at prøve med råfodring, specielt hvis der er noget lagermideallergi ind over. Men husk bare at der ingen garantier er. Man kan blive så frygtelig skuffet, hvis det viser sig, at det lige netop ikke er nok til at hjælpe ens egen hund over problemerne.

    Pøj pøj med det.


  • #4   25. aug 2009 tak gitta:) Jeg regner heller ikke med at min dreng bliver helbredt men hvis det var det der kunne gøre at han måske kunne komme lidt af med nogen af symptomerne såsom kløen og voldsom slikken på poterne ville det jo være skønt. han har jo ikke kun allergi men også eksem.
    Så "mirakelkur" var ment i henhold til at det måske kunne hjælpe ham til en bedre hverdag.
    Og som jeg har skrevet tidligere er det jo netop derfor jeg skriver her, for at få andres holdning end en forhandlers. For ved jo godt at de gerne vil sælge og intet galt i det. Det er jo naturligt at man gerne vil have salg når man skal have en forretning til at løbe rundt smiley

    men vil ikke starte ham op på noget som helst med mindre jeg har en go grundviden omkring det, for så kan det jo resikere det skader mere end det gavner.
    smiley
    men alle input er meget velkomne .. er meget interesseret i at lære så megt som muligt smiley


  • #5   25. aug 2009 Selvfølgelig kommer det an på hvert enkelte hund smiley der er jo ingen af dem der er ens. og forventer heller ikke at alle succeshistorier jeg hører er det resultat jeg ser (håber dog).
    Men rart at høre om andres erfaringer med at barfe, da det er en MEGET ny verden for mig.. tak fordi du deler jeres historie med mig


  • #6   28. aug 2009 TJa min historie må du da gerne få med.
    Akita begyndte at klø sig helt vildt så vi skiftede foder over til Gour-mix hvor jeg så barfer ca 2 gange om ugen.
    Det har resulteret i at hun nu er holdt op med at klø sig og trives rigtigt godt igen.

    Det er et forsøg værd måske det hjælper at barfe. Der er kun en måde at finde ud af det på prøv det, og så må du da gerne lige melde til bage når du ved om det har hjulpet.


  • #7   29. aug 2009 Tak Zabrina... godt og høre endnu en sucess historie det booster min tillid til at det måske kunne være det rigtige for ham. Jeg starter ham op i morgen. vi har lige haft lidt dårlig mave efter han blev listet et par frolic, så ville lige rette hans mave op inden jeg startede på noget nyt. han starter også op på gour-mix da de vuderede det ville være det bedste for ham, når han har sart mave. og så skulle jeg langsomt køre ham over på kød. så er meget meget spændt på hvordan det kommer til at gå. Håber så meget på positive resultater.

  • #8   31. aug 2009 Pernille skov J. Jamen det var da så lidt. Hos Akita begyndte vi at se en lille forbedring efter ca 2 uger og en md efter opstart var der bare ingen tvivl om at det var det rigtige vi gjorde,

    Er spændt på at høre hvordan det går. Kender ikke ret mange der fodre på den måde.


  • #9   31. aug 2009 Vi er startet op.. nu må vi bare se tiden an smiley Er meget spændt på hvordan det udarter sig. men møder meget positive meldinger fra Barf folket... smiley melder selvføgelig tilbage når vi har været i gang i lidt tid det skal lige have muligheden for at virke smiley


  • #10   4. sep 2009 Nå men jeg besluttede mig jo for at starte draco op på kallun i stedet for at kombinationsfodre ham, synes jeg havde en bedre mavefornemmelse med at starte op på den måde udfra hvad jeg har læst og hørt rundt omkring. Vi startede med første måltid i søndags (d.30) og må sige jeg er så positivt overrasket allerede. hans øjne er ikke så våde som de plejer at være han plejer at have meget udflåd fra sine øjne. han øjne er "tørre" nu i forhold til hvad han plejer og hans afføring er pæn og fast med en go farve, det er meget længe siden den har været sådan rigtig pæn (hvis man kan tillade sig at bruge det ord om afføring hehe, håber i forstår meningen).der er kun gået knap en uge. så hvis de positive tegn fortsætter er jeg lykkelig... men bare de småting gør mig mere og mere overbevist om at jeg har taget den rigtige beslutning.

  • #11   7. sep 2009 Det er bare dejligt at høre Pernille. Lyder som om i er på rette vej.

  • #12   7. sep 2009 Det håber jeg i hvertfald vi er smiley han er noget tyndpelset endnu, men bare den korte tid og så allerede forandring det må da være positivt.



Kommentér på:
Hvad Mener i?Hvad er jeres oplevelse?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce