{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

Hvad mener I? {{forumTopicSubject}}

For et par dage siden, da jeg var på min sædvanlige store morgenluftetur, der er på ca 6 - 8 km i skoven.
Jeg går på de større skovveje med min hund i flexline 8m, og når jeg er opmærksom på andre skovgæster bliver min hund kommanderet på plads som er ved min venstre side og linen kortes ned så han går ved mit venstre ben, og det fungeret fint.
Skoven jeg benytter er ikke så overrendt og jeg møder højst en 3-4 stykker dagligt, så der er tid til at slappe af.
Ja jeg går og hygger mig i egne tanker og nyder naturen, så hører jeg en løber bagfra, og min hund bliver kaldt på plads, dog kom den ikke hurtigt nok, da løberen var umiddelbart bag ved mig.
Min hund var på vej til mig, løberen vendte sig og råbte arrigt "VED DU IKKE DU SKAL GÅ MED DIN HUND I KORT SNOR" og han vendte sig og viste en afstand på ca 20 cm. Jeg råbte tilbage ja ja, men du burde give lyd når du kommer bagfra. Så skete der ikke mere.
Efter at have tænkt over situationen er jeg blevet godt sur og lidt gal, hunden var på vej hen til mig og kastede kun et blik på løberen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad mener I?
  • #1   28. jul 2014 Jeg mener han var en dum skid smiley

  • #3   28. jul 2014 enig med Inger ... de skal være i snor, og man skal selvfølgelig vise de hensyn man kan, har dog aldrig hørt om en længde definition på snoren, og når han kommer bagfra kunne han jo godt lige komme med en lyd af en art .. IMO skal man vise gensidige hensyn

  • #7   28. jul 2014 Selvom der er det med længden i byer står der om områder udenfor by-bebyggelse at man bare skal forhindre hunden i at strejfe om og det gør flexlinen vel også så lovmæssigt er der intet smiley Og du er jo hensynsfuld så han har sikker bare været træls over alle dem der ikke er eller sådan smiley

  • #8   28. jul 2014 Katrine D : ja, ellers burde flexlinen jo være forbudt smiley

    Løberen var slet og ret åndsvag, så længe din hund ikke har gjort udfald imod ham, eller har spærret ham vejen med linen, skal han sådan set holde sin kæft smiley


  • #9   28. jul 2014 Nemlig TG smiley

  • #11   28. jul 2014 De fleste skove gør, men TS må jo så lige svare på om den skov hun bruger er uden for byzone smiley

  • #12   28. jul 2014 Ja, jeg luftede min hund i skoven hvor der er påbudt Line altså udenfor bymæssig bebyggelse.
    Min hund er ikke listehund, men blanding Border Collie/Samojede + måske Labrador, se billede.
    Når jeg er i byen har han altid fast Line i halsbånd, modsat i skoven sele + flexline. Efterhånden synes jeg ikke man kan færdes med sin hund uden sure mishagsytringer uanset hvor meget hensyn man gerne tager.


    profilbillede
  • #13   28. jul 2014 Inger;
    Hvor ser han bare herlig ud!!
    Men nej der er rigtig mange sure mennesker dog synes jeg de er berettiget langt hen af vejen. Der vil altid være vildt hensynsløse hundejere og langt de fleste herinde har da også mødt dem .

    Havde selv grimme oplevelser så sent igår med nogle der ikke ville fjerne deres voldsomt nærgående hund fra min selvom min var i kort snor - rigtig træls oplevelse.
    Så forestil dig ikke selv at have hund og møde dem!

    Man kan ikke bebrejde dem at de bliver irriterede på 'hunde-ejere' selvom de fleste (forhåbentligt) er hensysfulde smiley Desværre!


  • #14   28. jul 2014 Den måde du går med din hund på, er for mig helt ok, jeg går da på samme måde selv Så bare ta og inorere folks bemærkninger ,Eller svar igen smiley

  • #16   29. jul 2014 1000 tak for jeres indlæg, det har varmet. Som Katrine skriver er der mange hensynsløse hundeejere, ja det oplever jeg desværre også her selv om jeg bor i en mindre by i Østjylland. Bare da hundeejere ville have deres hund i snor hvor det er påbudt, og sidst men ikke mindst få sin hund på plads ved venstre side i kort snor når man møder nogen. Dog har jeg ikke tidligere oplevet et udfald som jeg har beskrevet - ja det må have været en feriegæst fra en storby.

  • #17   29. jul 2014 Nu løber jeg selv og sikke da et fjols. Der skal være plads til alle og en smutter kan jo altså forekomme i ny og næ.

    Jeg selv sørger for at gøre opmærksom på mig selv enten ved at trampe lidt hårdere eller også så klapper jeg simpelthen lige en gang inden jeg når der op og folk plejer som regel at vende sig om og så træde til siden så de ikke fylder hele stien. Det virker upåklageligt.


Kommentér på:
Hvad mener I?

Annonce