{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fodring med Barf
  • #1   21. sep 2009 Der er rigtig mange ved jeg... Poster du også dette i det store forum, får du mange svar vil jeg tro =)

  • #2   21. sep 2009 heidi L jeg mener der er flere BARF grupper herinde

  • #3   21. sep 2009 Jeg foder ikke m.barf,men køber tørkost i barfbutik,tørkost der er meget tæt på rent kød i præsset form.
    Det hedder : Class`Preference og bliver lavet i Italien.
    Køber det i Højer barfbutik v.Trine.


  • #4   21. sep 2009 kom miniaturer=muddi:)

    er det også godt til hunde med allergi?

    Kan man købe tørfodret på nettet?


  • #5   21. sep 2009 Ja det er også godt til hunde m.allergi men om du kan købe det over nettet v.jeg ikke.
    Har skrevet en pb


  • #6   22. sep 2009 Jeg fodre med barf. Chico elsker det. Jeg har kun haft gode erfaringer med det smiley

  • #7   22. sep 2009 hvad med de bakterier der er i det rå kød, har i nogler erfaringer med det. det er jo nok det der afholder mig lidt fra at gå i gang.

  • #8   22. sep 2009 team true work: i naturen er det jo friske dyr de fanger og ikke kød der er ompakket flere gange evt.

  • #9   22. sep 2009 eller er forkert opbevaret

  • #10   22. sep 2009 team true work: hvordan kan man så være sikker på at kødet er opbevaret korrekt på slagteriet?

  • #11   22. sep 2009 f.eks at deres kølerum ikke har den rette temperatur, eller at det hænger/er ude for længe inden det kommer på køl. Det er bare nogle tanker jeg har gjort mig. For jeg læste om en som også fodret med barf, men hendes hunde var blevet syge af det, netop pga. bakterier.

  • #12   22. sep 2009 tak team true work:


  • #13   22. sep 2009 team true work: fandt lige det i en af barf grupperne som jeg fortalte om.
    Jeg har altid barfet mine franske bulldogs og altid været en varm fortaler for Barf-metoden generelt. Mine franske bulldoghvalpe er vokset op på barf og deres nye familier er fortsat med det. Jeg har set en verden til forskel på min egen hund da jeg skiftede den fra tørfoder til barf.... MEN....

    For ca 6 uger siden begyndte min store Bordeaux at tabe sig. Hun havde i en periode fået halvt tørt og halvt råt. Blodprøver viste at hendes nyretal var lettere forhøjet. Det vil kort sagt sige, at affaldstoffer (måske pga. forkert fodring) har ophobet sig i nyrerne og at nyrerne ikke har kunne skille sig af med disse. Hun er nu sat på nyrediæt fra dyrlægen der helt basalt består af letoptagelige proteiner af høj kvalitet.

    Her til morgen bliver jeg så ringet op af en hvalpekøber hvis hvalp har døjet med blodig, tynd afføring gennem 4 uger. Den har selvfølgelig været ved dyrlægen flere gange og idag kom der svar på afføringsprøven. Hvalpen havde et meget forhøjet tal af campylobacter-bakterier. Højst sansynligt stammer det fra kyllingekød eller hønsekød. Alt råt er købt hos Rigtighundemad forhandlere og det er da skræmmende at der er så lidt kontrol med kødet når man køber det hos autoriserede forhandlere.

    Jeg er blevet noget så i tvivl om min holdning til barf da det har vist sig ikke at være helt ufarligt for mine hunde. Ja det er godt for pelsen men er det også godt for resten af organismen? Jeg har taget alt råt fra mine hunde nu med undtagelse af rå gedeben som stammer fra min venindes onkels slagtegeder. De små får nu Ziwipeak og de store overvejer jeg Canidae til når og hvis blodprøven på den ene viser at nyrerne fungerer ordentligt igen. Ellers vil hun fortsat være på nyrediæt resten af hendes liv.

    Da jeg har været sådan en varm fortaler for Barf gennem de sidste par år føler jeg mig nu også forpligtet til at fortælle om de mindre gode oplevelser vi har haft med denne fodermetode....



Kommentér på:
fodring med Barf

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce