{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

Hopper op {{forumTopicSubject}}

Vores dober hanhund (1½ år) har en vane med at stå og pive og hoppe op ad os når vi taler med folk eller andre hunde vi møder på vores tur. Vi har gjort ham det klart at vi IK' vil have han hopper op, men han gør det hver gang. Det er ik' altid rart for han kaster sig nærmest op på vores skuldrer og har han beskidte poter så får vi mudret tøj . Vi viser ham at det er forkert og siger samtidig NEJ hver gang. Hvad kan vi ellers gøre og hvorfor gør han det hver gang?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hopper op
  • #1   24. sep 2009 draco gjorde det også da vi fik ham, men vi vente os om hver gang han skulle til at hoppe op(vi kunne se på ham når han skulle til det) og efter ca. 3-4 uger jaa så stoppede han med det smiley

  • #2   24. sep 2009 Jeg tænker også at det er fordi han får noget ud af sin adfærd, har man bare kælet med hunden en gang når den er hoppet op vil den blive ved med det. Men synes der kommet mange gode råd.. Kan ikke lade være at tænke om det også har noget med dominans at gøre, men da jeg ikke har set det og ellers ikke ved hvordan han er er det svært at sige?
    Det er jo en ung hanhund, og nogle hanhunde vil prøve at tage magten. Han er jo fyldt med spilopper sikkert, og en masse hormoner!


  • #3   24. sep 2009 Når man prøver at ændre en adfærd på sin hund, og det man hidtil har gjort ikke hjælper det mindste skal man ændre strategi. Jeg ser for mig hundeførere som bliver ved med at skælde deres hund ud når den ikke vil gå plads og nærmest rykker hovedet af den, men de bliver trods det ved med at gøre det samme og der sker intet!

  • #4   24. sep 2009 hvis der ikke sker en lille ændrig i løbet af 2 3 uger ville jeg nok ændre det meeen ville bestemt ikke skælde vores hunde ud eller rykke voldsomt i snoren, vill bruge guffer i stedet.

  • #5   24. sep 2009 er fuldstændig enig, håber ikke Tyson-draco har misforstået min ovenstående besked. Jeg er selv klikkertræner, og hjælper også mange andre mennesker. Jeg har bare set utrolig mange eksempler på det som jeg beskriver!

  • #6   24. sep 2009 Pernille Marie N
    Har ikke misfortsået det du skrev smiley jeg skrev bare hvad jeg ikke ville gøre hvis jeg ikke så resultater


  • #7   24. sep 2009 oki bare i orden, ville bare sikre mig at folk forstod meningen med det jeg skrev:-)

  • #9   24. sep 2009 fedt!!!!!

    god læsestof


  • #10   24. sep 2009 *DFFD* Egoisten.... *
    er helt enig


  • #11   25. sep 2009 Jeg takker for alle de gode råd :o) Vi har skam forsøgt fra han begyndte med at hoppe op ( i ca. 5 mdr nu) med at vende os æm / ignorer ham, med det hjælper ik' . Det sker altid hvis vi har stået (et par min. ) og snakket med folk (uanset om de har en hund med eller ej). Og vender vi ryggen til ham inden han hopper, så har vi ham oppe på vores ryg istedet. Vi har også prøvet at sætte os på hug, og haft ham i kort snor så han ikke kunne hoppe højt, resultatet var bare at han kravlede op på os (enten min mand eller jeg). Li' så snart vi så går videre så er der intet at mærke på ham. Ja, hannerne er mere dominerende end hunnerne, og det kan mærkes der hjemme. Vores tæve leger med ham, men hvis hun ik' gider så blir' han ved at drille hende (og hun er jo en ældre dame) :o) desværre har hun aldrig sagt fra en gang for alle, så jeg har GOD effekt med en vandsprøjte når han ikke vil lade hende være. ET sprøjt og han falder helt til ro, den 3 gang jeg brugte metoden ( som hverken er skadelig eller gør ondt) skulle jeg bare vise ham vandflasken, så var det som at trykke på en knap og han lod hende være. Før i tiden måtte jeg lukke ham inde i et andet værelse i et par min. så var han helt rolig når han kom ud til "flokken"
    Jeg syntes heller ik' om de hårde metoder som man ser :o)
    Jeg har tænkt på at evt. tage vandsprøjten med på tur så vi undgår de der hop, men det vil ik' gå godt. Han kan nemli' finde på at springe for at undgå vandsprøjtet .....


  • #12   25. sep 2009 fidusen ved en vandsprøjte er at hunden ikke kan regne ud hvor det kommer fra, men at man kan gøre det samtidig med man siger nej til hunden. Træner I med ham? Jeg ved med min egen dobermanntæv,e at hvis hun en dag ikke får nok motion eller træning driller hun min hanhund, ved at bide ham i nakken. Tænker på om i evt skulle motionere ham mere, også for tævens skyld. For han driller hende formentlig fordi han keder sig, tror der kommer mere ro på ham hvis i også træner ham ved siden af motionen! Hvis en hund keder sig prøver den på at underholde sig selv, det er formentlig det den gør når i er ude at gå med ham og han hopper op af jer, det er for at få brugt den energi han har indeni!!

  • #14   25. sep 2009 Fuldstændig enig Eva.. Men ud af egne erfaringer har jeg bare fundet ud af at min tæve bliver en bølle hvis hun ikke får nok motion, og så ville jeg bare give den erfaring videre. Jeg kan jo som sagt ikke vide hvad den eksakte grund er, når jeg ikke har mødt hunden. Hun skriver også at de har forsøgt at ignorere adfærden i 5 mdr ved at vende ryggen til og at den fortsætter ufortrødent, så ud fra det tænker jeg at man kunne tage fat et andet sted:-)
    Til det med tæven, så er det jo synd for sådan en gammel hund at den skal finde sig i at blive irriteret. Min hanhund kan heller ikke sige fra, så der bryder jeg ind ellers kan han ikke være i fred!


  • #15   25. sep 2009 Mener du så det er dominans eller??

  • #17   25. sep 2009 Så bliver de jo nok nødt til at søge hjælp hos en hundetræner eller lignende, for man skal jo også vide hvordan man bruger en klikker!
    Men er enig med dig Eva, ville bare give lidt forskellige ideer til de pågældende så de selv kunne sortere i hvad passer bedst:-)
    Jeg er også til dels enig med dig Susanne, ved at den kun hopper op når de er ude at gå tur med dem og står og snakker er det formentlig dårlig vane, eller kedsomhed!!
    Og de har jo prøvet det med at ignorere i lang tid, så måske der skal mere til!


  • #18   25. sep 2009 Motion får han i rigelig mængde af dagligt, og træning tilsvarende, kan det være hans måde at udtrykke sig på hvis han føler sig usikker på situationen og så bliver kåd?
    Vi har ikke udelukkende vendt ham ryggen i 5 mdr. når han hopper op, vi har prøvet lidt forskelligt men uden held. :o)
    Hunde terapeut har vi også prøvet ( da han var mindre) men det var fordi han var bange for underlige ting ( cykler, fremmede mænd) Og det går meget bedre nu med de ting. Han har aldrig været udsat for noget der har været årsag til at han ikke kunne lide de ting dengang.
    Desuden er der ikke 2 terapeuter der mener det samme fandt vi ud af :o)


  • #19   25. sep 2009 Det er nok en god idag at holde sig til an plan over en længere periode, giv det med at ignorere en chance!

Kommentér på:
Hopper op

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce