2.775 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Svar
Kaster op ved barf.. Kaster op ved barf..
Jeg er begyndt at barfe min franske bulldog på et år for ca. 14 dage siden.
Han kastede stort set ikke op i opstartsfasen hvor han fik kallun, men nu hvor vi er begyndt på rent kød (fra Barfcenteret) kaster han op efter hvert måltid. Ikke bare en, men oftest flere gange..
Er det normalt i opstarten?
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 232 Svar: 4.193
Men der kan være andre ting der spiller ind, men i vores tilfælde var det derfor.
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 33
Det er optøet når han får det.
Han er generelt ret aktiv, men også selvom vi hygger herhjemme, kommer det op igen.
Det kunne måske være en ide, at give ham kød der ikke er så fint hakket? Eller hvad kan jeg gøre for at han ikke spiser det så hurtigt..?
mar 2006
hmm.. Han er ellers så glad for maden, og vi havde problemer med at få ham til at spise tørkosten, så ville så gerne hvis jeg kunne holde ham på barf.. men han skal jo selvfølgelig ikke gå rundt og kaste op af det.
okt 2009
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 118
Det lyder bekymrende, det du fortæller, så jeg har lige et par spørgsmål til dig...
Har du spurgt der, hvor du har købt foderet? Hvad siger de?
Du skriver barfcentret, er det Dansk Barf Center eller BarfCenterFyn, du mener?
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 475
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.609
aug 2004
Følger: 47 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 85 Svar: 2.044
mar 2006
Han har ikke været slem til at kaste tørfoder op, kun hvis han har drukket meget bagefter, og så leget vildt..
Jeg har endnu ikke hørt der hvor jeg har købt maden, var nysgerrig efter om der var andre der havde oplevet det samme.
Her til morgen har han fået 175 g. frossen kallun, hvor han havde sovet lige inden, og hvor jeg har holdt ham i ro lidt tid efter, og det er endnu ikke kommet op igen.
Det lyder som om, at jeg skal prøve en grovere type så han ikke bare kan rovæde, og så at holde ham lidt i ro før og efter måltiddet.
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.609
okt 2009
Har du overvejet at prøve foder fra andre forhandlere? Har hørt om flere hunde, som er blevet syge af foder fra dbc...mens andre trives fint, men måske er din hund netop én af dem, som ikke trives på foder fra dbc. Hav det med i din overvejelse og så synes jeg, du skal kontakte dbc og forklare dem din bekymring, da de bør råde og vejlede dig ud fra den foderplan, jeg går ud fra du har fået lavet til netop din hund hos dbc.
Held og lykke!
okt 2009
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.576
Nogle hunde trives ikke på barf og det har intet med forhandlerene at gøre så lad venligst være med at hænge forhandlere ud når man kun har hørt og intet er dokumenteret.
/ Trine
okt 2009
jan 2006
Men iøvrigt rigtig dårlig stil, at hænge andre ud og det kan i sidste instans have fatale konsekvenser, at gøre det da det kan ende med en injuriesag.
okt 2009
Det kan være svært som ansvarlig hundeejer at advare mod noget, som måske kan skade vores/nogle hunde. Hvordan gør man det uden at fornærme nogen? Det er vidst svært.
Man hører om flere og flere sager, og så mange hundeejere og deres dyrlæger kan vel ikke tage fejl eller hvad?
Vi vil vel alle det bedste for vore hunde, ikke?!
Men jeg generaliserer ikke, for nogle hunde trives fint på de pågældende produkter, men jeg synes, det er lidt påfaldende, at flere og flere hunde, som får samme foder fra samme forhandlere (ja, vi taler om flere) bliver syge, og det er de hunde, jeg føler, jeg er nødt til at være talerør for og derfor advare om, at nogle hunde ikke kan tåle foderet. Man må som forbruger gerne være meget selvkritisk for, hvad vi putter i maven på vores kæledyr især da man hører, at flere og flere kæledyr bliver allergiske og ofte deraf følgende store dyrlægeregninger.
Du kender mig ikke, men jeg er et seriøst menneske, som tager mine og andres kæledyrs ve og vel alvorligt.
Hav en fortsat god dag!
jan 2006
Fakta er at rigtig mange dyrlæger er imod ideen om råfodring betyder det så at denne form for fodring er dårlig????
Jeg er blevet rådført af mine egne dyrlæger og selvom de alle mere eller mindre er modstandere af råfodringsprincippet så kan de godt se der er sket noget positivt hos mine hunde.
Når du nu besidder en vide og fakta så går jeg ud fra du også har set det som din pligt, at rette henvendelse til disse forhandlere så de har en mulighed for at undersøge disse forhold og ændre dem!
Til slut vil jeg sige, at jeg da intet sted giver udtryk for du er useriøs så det er da en underlig udtalelse at komme med. Er jeg mindre seriøs eller hvordan skal det forståes???
/ Trine
Kaster op ved barf..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside