BARF-Gruppen

BARF-Gruppen

Medlemmer: 361
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
2.775 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Kaster op ved barf.. Kaster op ved barf..

Jeg er begyndt at barfe min franske bulldog på et år for ca. 14 dage siden.

Han kastede stort set ikke op i opstartsfasen hvor han fik kallun, men nu hvor vi er begyndt på rent kød (fra Barfcenteret) kaster han op efter hvert måltid. Ikke bare en, men oftest flere gange..

Er det normalt i opstarten?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Batteriplæneklipper stopper heletiden 500 kr.
  • Ordnet have klippet høj hæk 2.200 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i øjenhøjde. Nemt at komme til. 942 kr.
  • Klippo græsslåmaskine med blokeret startsnor 1.000 kr.
  • Opsætning af opvaskemaskine der ikke allerede er etableret. Plus eventuel nedtagning af radiator. 4.000 kr.
  • Forhave + have 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaster op ved barf..
  • #1   27. okt 2009 Det gjorde min franske også.. Så jeg fodrer ikke med barfcentrets produkter, hun kan simpelthen ikke tåle det.

Men der kan være andre ting der spiller ind, men i vores tilfælde var det derfor.

• #2   27. okt 2009 Han spiser meget hurtigt ja, han elsker det simpelthen i forhold til tørkosten..

Det er optøet når han får det.

Han er generelt ret aktiv, men også selvom vi hygger herhjemme, kommer det op igen.

Det kunne måske være en ide, at give ham kød der ikke er så fint hakket? Eller hvad kan jeg gøre for at han ikke spiser det så hurtigt..?

• #3   27. okt 2009 Gizmo sluger det også selvom det er frossent.. tror slet ikke han anser det er koldt smiley

hmm.. Han er ellers så glad for maden, og vi havde problemer med at få ham til at spise tørkosten, så ville så gerne hvis jeg kunne holde ham på barf.. men han skal jo selvfølgelig ikke gå rundt og kaste op af det.

• Henriette S
    Henriette S Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 118
    #4   27. okt 2009 Hej Maria!
    Det lyder bekymrende, det du fortæller, så jeg har lige et par spørgsmål til dig...
    Har du spurgt der, hvor du har købt foderet? Hvad siger de?

Du skriver barfcentret, er det Dansk Barf Center eller BarfCenterFyn, du mener?

• #5   27. okt 2009 Plejer han at gulpe mad op? de franske kan være lidt slemme til det

• #6   28. okt 2009 Ellers prøv og sprede det lidt ud, hvis du har et sted du kan gøre det, så tager det lidt tid at spise, eller put det i marvben og lign smiley

• #8   28. okt 2009 Hvis det var min hund,ville jeg prøve at dele maden og give det over f.x. 2 x,altså morgen og aften,eller prøve at give håndskåret kåød,så skal din hund arbejde lidt mere og ikke bare sluge det.

• #9   28. okt 2009 Det er mad fra dansk barf center, og det mesterhakkede kød, dvs. forholdsvis fint..

Han har ikke været slem til at kaste tørfoder op, kun hvis han har drukket meget bagefter, og så leget vildt..

Jeg har endnu ikke hørt der hvor jeg har købt maden, var nysgerrig efter om der var andre der havde oplevet det samme.

Her til morgen har han fået 175 g. frossen kallun, hvor han havde sovet lige inden, og hvor jeg har holdt ham i ro lidt tid efter, og det er endnu ikke kommet op igen.

Det lyder som om, at jeg skal prøve en grovere type så han ikke bare kan rovæde, og så at holde ham lidt i ro før og efter måltiddet.

• #10   28. okt 2009 Og det der med at holde dem i ro når de har spist, de bøger har Gizmo i hvert fald ikke læst, han bliver helt vildt aktiv hehe. Men han har nu heller ikke problemer med opkast og jeg sørger også for at det ikke er sådan noget løberundt aktiv at han er :).

• Henriette S
    Henriette S Tilmeldt:
    okt 2009

#11   28. okt 2009 Vi fodrer vores hund en gang dagligt med foder fra BarfCenterFyn, og når han har spist, ligger han selv og "slår mave" og tager en lille "morfar" inden han igen er klar til leg. Det er helt naturlig for kødspisere, se bare på ulve og løver, når de har spist.
    Har du overvejet at prøve foder fra andre forhandlere? Har hørt om flere hunde, som er blevet syge af foder fra dbc...mens andre trives fint, men måske er din hund netop én af dem, som ikke trives på foder fra dbc. Hav det med i din overvejelse og så synes jeg, du skal kontakte dbc og forklare dem din bekymring, da de bør råde og vejlede dig ud fra den foderplan, jeg går ud fra du har fået lavet til netop din hund hos dbc.
    Held og lykke!

• Henriette S
    Henriette S Tilmeldt:
    okt 2009

#12   28. okt 2009 Har netop hørt fra én, som fik en MEGET syg hund efter den havde været på barf fra dbc. Den kunne ikke tåle deres okse- og hestekød. Måtte endda indlægges...tankevækkende!

• #13   29. okt 2009 Jeg synes det er temmelig bekymrende at man gang på gang skal læse udokumenteret påstande om hunde der er blevet syg af kød fra bestemte forhandlere, og vil da henstille til at man får dokumenteret sine påstande om årsagen er kød fra bestemte forhandlere der er årsag til hunden bliver syg.

Nogle hunde trives ikke på barf og det har intet med forhandlerene at gøre så lad venligst være med at hænge forhandlere ud når man kun har hørt og intet er dokumenteret.

/ Trine

• Henriette S
    Henriette S Tilmeldt:
    okt 2009

#14   29. okt 2009 VIl blot sige, det er dokumenteret via dyrlægebesøg.

• #15   29. okt 2009 Hvis det er samme hund vi tænker på så er det ikke dokumenteret, at det er kødet den er gal med, men at hunden har fået tarminfektion og dyrlægen mistænker kødet for at være årsagen til denne infektion - det er bestemt ikke det samme som at dokumentere.

Men iøvrigt rigtig dårlig stil, at hænge andre ud og det kan i sidste instans have fatale konsekvenser, at gøre det da det kan ende med en injuriesag.

• Henriette S
    Henriette S Tilmeldt:
    okt 2009

#16   29. okt 2009 Nej, det var nu ikke lige den sag, jeg mente.
    Det kan være svært som ansvarlig hundeejer at advare mod noget, som måske kan skade vores/nogle hunde. Hvordan gør man det uden at fornærme nogen? Det er vidst svært.
    Man hører om flere og flere sager, og så mange hundeejere og deres dyrlæger kan vel ikke tage fejl eller hvad?
    Vi vil vel alle det bedste for vore hunde, ikke?!
    Men jeg generaliserer ikke, for nogle hunde trives fint på de pågældende produkter, men jeg synes, det er lidt påfaldende, at flere og flere hunde, som får samme foder fra samme forhandlere (ja, vi taler om flere) bliver syge, og det er de hunde, jeg føler, jeg er nødt til at være talerør for og derfor advare om, at nogle hunde ikke kan tåle foderet. Man må som forbruger gerne være meget selvkritisk for, hvad vi putter i maven på vores kæledyr især da man hører, at flere og flere kæledyr bliver allergiske og ofte deraf følgende store dyrlægeregninger.
    Du kender mig ikke, men jeg er et seriøst menneske, som tager mine og andres kæledyrs ve og vel alvorligt.
    Hav en fortsat god dag!

• #17   29. okt 2009 Jeg mener nu godt man kan advare andre og bede dem om at undersøge, hvordan det er at råfodre, samt hvad man skal være opmærksom på, og man kunne evt bede sin dyrlæge om at være med inde over når man begynder at råfodre så denne har føling med, hvilke påvirkninger denne fodreform har både negativt og positivt.

Fakta er at rigtig mange dyrlæger er imod ideen om råfodring betyder det så at denne form for fodring er dårlig????

Jeg er blevet rådført af mine egne dyrlæger og selvom de alle mere eller mindre er modstandere af råfodringsprincippet så kan de godt se der er sket noget positivt hos mine hunde.

Når du nu besidder en vide og fakta så går jeg ud fra du også har set det som din pligt, at rette henvendelse til disse forhandlere så de har en mulighed for at undersøge disse forhold og ændre dem!

Til slut vil jeg sige, at jeg da intet sted giver udtryk for du er useriøs så det er da en underlig udtalelse at komme med. Er jeg mindre seriøs eller hvordan skal det forståes???

/ Trine

Kommentér på:
Kaster op ved barf..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce