BARF-Gruppen

BARF-Gruppen

Medlemmer: 361
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barf
  • #1   31. okt 2009 Nej, det ville jeg ikke anbefale, da det slet ikke er varieret nok. Hunde har jo også brug for kalcium, som de får fra ben og de har brug for andet forskelligt kød, for at få dækket deres behov.

• #2   31. okt 2009 Nej ville heller ikke anbefale det da din hund så efter min bedste bedømmelse vil blive fejlernæret

• #3   31. okt 2009 Er der slet ikke andet rådt din hund kan lide?

Laks, makrel, tun, fisk generelt, vildt, kylling, kalkun, fasan, skovdue, hest, ko/okse, svin, lam, kanin ... Har du prøvet det hele i forskellige former?

• #4   31. okt 2009 Nogen der har nogle forslag til hvad jeg så gør. Vi er nået dertil hvor vi kan se Jessies Rygrad og ribben tydeligt. Hun nægter at tage føde til sig. Hun får masser af gå ture og hurmøret er højt hele tiden. Ifølge dyrlæge skal jeg sætte mad frem til hende 15 min og så tage det væk igen. Det har nu stået på siden vi fik hende og jeg er ved at gå op i en spids. Vi har haft hende i 1 1/2 år nu.
    Ikke usædvanligt der gør 5-8 dage mellem hun spiser. Hun har tabt 4 kg indtil viderer

ikke engang en leverpostegsmad vil hun have.

• #5   31. okt 2009 Jeg har prøvet alt.

At hun så bøffer 2 basser med creme fra bordet mens jeg er på wc er en anden sag. Tun kan jeg lokke i hende men alt det andet Barf er hun ligeglad med.

• #6   31. okt 2009 Dvs. at du har prøvet alt jeg nævnte?

Har selv en hund der er MEGET tynd. Hun er så ikke kræsen men hun er foderallergiker og kan ikke tåle en masse ting inkl. fede fødevarer.

Dog prøver jeg at snige så meget som muligt i hende uden at det giver udbrud.

Så hun får fx. 1 hel kilo ris + 3 dåser tun olie sammen med havregryn, vand og mayonaise ...

Tunen bliver så erstattet af kippers (meget proteinrige), makrel, kylling og hvad jeg ellers kan finde og få i hende og så er hun glad for hønsekødssuppe så dette får hun også en del af.

Man må jo eksperimentere sig frem hvis dyrlægen ikke kan hjælpe ...

Kia får også alt det fastfood jeg kan finde som hun kan tåle. Det er dåsehundemad med kylling, lidt dåsekattemad som blandes i hendes ris eller tørkost og you name it.

Man kan ikke give op før alt er prøvet :o)

Og det er nu engang sjovere at få sin mad hvis man kan komme til at nakke den eller skal arbejde for den så her får hun mad i kong og i marvben og på kanten af bordet (som jeg har "glemt") etc.

På dette regime er hun langsomt men støt begyndt at tage på :o)

• #7   31. okt 2009 for at holde vægten kan du prøve at blande lidt fedt under maden, men start ud med meget lidt. Ellers kunne du prøve noget kød der er meget finthakket og så blande det med kallun, så der smager af kallun men hun langsomt vender sig til en anden smag.

• #8   31. okt 2009 Der er ikke andet for at jeg må prøve mig frem.
    Tak for hurtigt svar

• #9   31. okt 2009 C K: God idé at kamuflere mad med sagen af noget hun godt kan lide :o)

• #10   31. okt 2009 Er du sikker på at din hund er kræsen ??
    Har din dyrlæge taget blodprøver ??
    Undersøgt din hund meget grundigt??
    Det kunne være en bugspytkirteldekfekt,hvis der er,så vil din hund gå rundt med konstant kvalme,og hvem har så lyst til at spise ??
    Min den lille begyndte endelig at spise efter 11/2 år,da han blev præsenteret for Barf og det eneste han ville spise i laaang tid var grøn kallun,og jeg lod ham spise grøn kallun og kun grøn kallun,ud fra den betragtning at han dog fik noget mad indenbords,han holdt heller ingen fastedage,og så præsenterede jeg ind i mellem ved at blande hans grønne kallun ,med andre ting,og i dag spiser han ikke særlig meget kallun,men han spiser alt i fjerkræ incl kyllingehalse--hader fiskeolie,kan ikke rigtig lide at tygge for meget,vil helst have det så findelt som muligt--han bliver stadig håndfodret,og det kommer han nok aldrig væk fra.Han spiser ikke tunge fede kødsorter,men han spiser og har i dag en næsten normal vægt for racen,det har taget 1 år på Barf--han havde en defekt i sin bugspytkirtel,det var min kvikke og nysgerrige dyrlæge,der fandt ud af det,at hun så ikke sympatiserer vildt med Barf,er en anden sag.

Kommentér på:
Barf

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce