553 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Barf Barf
Hej med jer
Min husky vil under ingen omstændigheder spise tørfoder.
Så prøvede jeg med Barf. Grøn kallun er guf resten er bæ ifølge hunden. Må jeg foder kun med Grøn kallun og lakseolie ?
0 synes godt om
mar 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 430
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.314
okt 2007
Laks, makrel, tun, fisk generelt, vildt, kylling, kalkun, fasan, skovdue, hest, ko/okse, svin, lam, kanin ... Har du prøvet det hele i forskellige former?
jul 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 24
Ikke usædvanligt der gør 5-8 dage mellem hun spiser. Hun har tabt 4 kg indtil viderer
ikke engang en leverpostegsmad vil hun have.
jul 2008
At hun så bøffer 2 basser med creme fra bordet mens jeg er på wc er en anden sag. Tun kan jeg lokke i hende men alt det andet Barf er hun ligeglad med.
okt 2007
Har selv en hund der er MEGET tynd. Hun er så ikke kræsen men hun er foderallergiker og kan ikke tåle en masse ting inkl. fede fødevarer.
Dog prøver jeg at snige så meget som muligt i hende uden at det giver udbrud.
Så hun får fx. 1 hel kilo ris + 3 dåser tun olie sammen med havregryn, vand og mayonaise ...
Tunen bliver så erstattet af kippers (meget proteinrige), makrel, kylling og hvad jeg ellers kan finde og få i hende og så er hun glad for hønsekødssuppe så dette får hun også en del af.
Man må jo eksperimentere sig frem hvis dyrlægen ikke kan hjælpe ...
Kia får også alt det fastfood jeg kan finde som hun kan tåle. Det er dåsehundemad med kylling, lidt dåsekattemad som blandes i hendes ris eller tørkost og you name it.
Man kan ikke give op før alt er prøvet :o)
Og det er nu engang sjovere at få sin mad hvis man kan komme til at nakke den eller skal arbejde for den så her får hun mad i kong og i marvben og på kanten af bordet (som jeg har "glemt") etc.
På dette regime er hun langsomt men støt begyndt at tage på :o)
mar 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 430
jul 2008
Tak for hurtigt svar
okt 2007
aug 2004
Følger: 47 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 85 Svar: 2.044
Har din dyrlæge taget blodprøver ??
Undersøgt din hund meget grundigt??
Det kunne være en bugspytkirteldekfekt,hvis der er,så vil din hund gå rundt med konstant kvalme,og hvem har så lyst til at spise ??
Min den lille begyndte endelig at spise efter 11/2 år,da han blev præsenteret for Barf og det eneste han ville spise i laaang tid var grøn kallun,og jeg lod ham spise grøn kallun og kun grøn kallun,ud fra den betragtning at han dog fik noget mad indenbords,han holdt heller ingen fastedage,og så præsenterede jeg ind i mellem ved at blande hans grønne kallun ,med andre ting,og i dag spiser han ikke særlig meget kallun,men han spiser alt i fjerkræ incl kyllingehalse--hader fiskeolie,kan ikke rigtig lide at tygge for meget,vil helst have det så findelt som muligt--han bliver stadig håndfodret,og det kommer han nok aldrig væk fra.Han spiser ikke tunge fede kødsorter,men han spiser og har i dag en næsten normal vægt for racen,det har taget 1 år på Barf--han havde en defekt i sin bugspytkirtel,det var min kvikke og nysgerrige dyrlæge,der fandt ud af det,at hun så ikke sympatiserer vildt med Barf,er en anden sag.
Barf
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside