{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.665 visninger | Oprettet:

Kløe {{forumTopicSubject}}

Min boxer Jago på 1½ år har allergi og har det derfor med at slikke sig meget i poterne og får somme tider røde ører. Han bliver smurt og det går nogenlunde med at holde det nede. Ørerne er ikke så slemme, men er jeg ikke opmærksom på poterne, kan han få svamp, fordi han slikker sig sådan i dem.
På det seneste er han begyndt at klø sig meget i hovedet, på begge sider af snuden. Han har nu fået kløet hul og får små sår der bløder når han klør sig. Er der nogen der har oplevet det samme hos deres hunde? Dyrlægen mener at hans allergi er så minimal, at det kan holdes nede, så vi har ikke fået taget blodprøve eller noget for at finde ud af hvad det er han ikke tåler. Men der er intet at se omkring hans snude, han har heller ikek så mange rynker, at der kan være svamp imellem dem, så der må være noget i huden jeg ikke kan se. Nogen forslag? Det samme gælder poterne, gode råd til at holde dem pæne modtages gerne :o) På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kløe
  • #1   9. nov 2009 Jeg skal lige forstår det rigtigt: Har dyrlægen kigget på de sår han har fået på snuden?

    Min boxer fik skab engang og det startede med at mulen kløede og der kom små blødende sår.

    Hun kom dog i behandling med det samme og blev hurtigt rask.


  • #2   9. nov 2009 Vi har i forvejen bestilt tid til på onsdag, de skal vaccineres. Så havde tænkt vi kunne tjekke det hele der, så det har vi ikke været endnu. Men når der er 2 hunde, ville den anden så ikke også begynde at klø, hvis det var skab, smitter det ikke ret hurtigt? Ellers kunne det da godt lyde som det samme som jeres.

  • #3   9. nov 2009 Vores Roberta fik skab ved at smide sig ned i en stor bunke blade, hvor der også havde været ræve i og hygge sig.

    Jeg har fundet dette link til dig -

    (link fjernet)



  • #4   9. nov 2009 Tak for det, det vil jeg lige læse:o)
    Men det kunne sagtens være det, vi er i skoven næsten hver dag, så det kunne sagtens være derfra. Synes bare tæven skulle være smittet også, men har ikke bemærket at hun har kløet sig.


  • #5   9. nov 2009 Du må give os en update, når I har været til dyrlægen.

    Rigtig god bedring.


  • #6   9. nov 2009 Balou har lagermiddeallergi og vi har lige den anden dag været ved dyrelægen fordi han havde kløet/gnubbet hul på begge sidder af snuden, han fik en kløestillende sprøjte og lidt laser for at få det til at hele lidt hurtugere så tror nu nok det er din hunds allergi der er slem lige nu. Hvad har i gjort siden i fandt ud af at hunden havde allergi, har i skiftet fodder, fjernet tæpper eller ?

  • #7   9. nov 2009 Vi har skiftet foder til Josera sensible og det har hjulpet. Vi har også hans mor, som døjede med poterne da hun var yngre, men hun voksede fra det og har ikke nogen problemer nu. Jeg har planer om at forsøge mig med barf, har en forventning om at det kan hjælpe, da hans allergi ikke er værre, men det ved jeg selvfølgelig ikke før det er prøvet.

  • #8   9. nov 2009 Er det den tynde hud omkring snuden der gør det, eller hvorfor er de udsatte i det område? Man kan se ørerne og poterne bliver røde, men der er intet at se omkring snuden, men huden er selvfølgelig tynd.

  • #9   9. nov 2009 Hvis Kia pga. hendes allergi får svamp mellem poterne etc. så tager jeg hende med til stranden og lader hende bade. På den måde kan det holdes nede :o)

  • #10   9. nov 2009 Jeg tror snuden bliver kløet fordi det er den som er tættest på alle alergierne, den der kan optage det hele da det jo er her du har opsnuseren ( SNUDEN ) Vi fodder med rå hestekød og kogte kartoffler og gullerødder men kan stadig ikke holde det helt nede og må se dyrelægen hver 1-1,5 månede for at få en kløestillende sprøjte så vi står lidt på herrens mark og tænker over fremtiden...

  • #11   9. nov 2009 Min dyrlæge har snakket om hestekød og kartofler, men mener ikke det er så slemt for ham. Ørerne kan jeg holde nede med salve, men poterne kan han ikke lade være. Men det med snuden er nyt. Det er også så frustrerende at se sin hund klø sig, og så ikke vide hvad man kan gøre for at hjælpe den. Så kan godt se det er svært for jer.

  • #12   9. nov 2009 Vi er somme tider på stranden, men troede egentlig at vand = fugt var med til at forværre poterne. Men det er vel saltet der renser dem, så vi skal vist have en strandtur i dag :o)

  • #13   9. nov 2009 Fugten kommer jo automatisk idet hunden slikker og slikker poterne. Ved ikke hvorfor men Kia har ikke behov for at slikke sine poter i dagevis efter en strandtur. Så måske både saltet (som jo tørrer fugten/svampen ud) og sandet tror jeg har en god effekt. I sommer var der en periode hvor vi pga. påbud om sor ikke var så ofte ved stranden og der begyndte hun at slikke poterne en del. Nu tager vi til stranden cirka hver 2. uge og hun slikker ikke længere poter ...

    Det bedste ville klart vide hvis du kan finde ud af hvad han er allergisk over for så du kan fjerne dette fra hans kost/omgivelser ´...


  • #14   9. nov 2009 Saltvand udtørre hundens pels og hud, det er derfor man egentlig skal skylde dem, efter de har været i vandet.
    Hvorfor det hjælper for din hund, ved jeg ikke, for ofte giver saltvand årsag til kløe og irriteret hud.


  • #15   9. nov 2009 Sabrina: Kia bliver aldrig skyllet og heller ikke badet. Når hun tørrer falder evt. snavs af og hendes pels er igen skinnede ren og hendes hud fejlfri. Hunde har ikke godt af at komme i bad tidligt og sent men en tur til stranden eller i en sø eller under rent vand skader ikke.

    Ved at for min hund der har det en gavnlig virkning. Om det vil have det for andres kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om ... :o)


  • #16   9. nov 2009 Men nu lever jeg også med det princip at en hund skal have lov at leve så naturligt som muligt så hun får ret meget fri snor til selv at bestemme hvad hun mener at hun har godt af så længe det ikke generer andre :o)

    Og vand i alle afskygninger er lige hende :o)

    Og efter vi er gået fra tørkost til rigtig mad er hendes allergi også så godt som væk :o)


  • #17   9. nov 2009 Jeg er også overbevist om, at barf vil kunne hjælpe hans kløe, da det ikke er værre end det er. Men hvis det er derfor han nu klør omkring snuden, er det jo muligt hans allergi er ved at udvikle sig til det værre.
    Er det ikke rigtigt at skab smitter ret hurtigt hunde imellem?
    Og ja, det ville hjælpe hvis han var blevet testet for at finde ud af hvad han er allergisk overfor. Vi har også snakket med dyrlægen om det, men har ikke vurderet det var nødvendigt, da det "kun" var poterne der var problemer med, hans ører kan jeg smøre så de som regel er pæne og klø-frie.


  • #18   9. nov 2009 Sanne M. Jeg siger heller ikke at det ikke er sundt for hunde at bade og mine kommer også i vandet ind imellem. Men saltvand kan stadig udtørre pels og hud, så nogle hunde får kløe, hvis de ikke bliver skyldet bagefter.
    Så det var bare for at gøre opmærksom på, at det ikke er sikkert det hjælper på alle hunde at bade i saltvand.


  • #19   9. nov 2009 Jeg synes du skal få det testet. Vi fik det gjort i Lendum og det var ikke så dyrt. Så ved du jo præcis hvad det er der er galt, måske er du heldig, det slet ikke er allergi...

  • #20   9. nov 2009 Det er også planen jeg vil snakke med dyrlægen om det. Det er bare gået så godt med ham, at jeg har udskudt det. Men han skal da testes, det gør det da noget nemmere!

  • #22   23. nov 2009
    Hej Trine
    For mig lyder det som allergi overforfor korn -lager og støvmider, det havde/har min.
    Har behandlet på følgende måde, prøv at læse linkene.



    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=363725


    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=363342

    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=365054


  • #24   23. nov 2009 Jo ddet kan sagten give problemer, allergi opstår hurtig eller langsom når kroppen ikkke kan tåle et stof mere.

    ang. meget tørfoder har lager-kornmider i, det kan begrænset ved at fryse foderet., men Acana Grassland er næsten fri for, idet fodeet er koldpresset og der er ingen tilsætning ag noget art


  • #25   23. nov 2009 Lone: Det er noget vrøvl ... Og noget som tørkostfirmaerne nyder at bilde deres kunder ind ... Der er ikke forskningsmæssigt belæg for sådan en påstand !!

    Min hund kan ikke tåle RC's allergifoder og en masse andet ...

    Ved allergihunde er det desværre ofte også sådan at jo længere de udsættes for de samme allergener jo større er sandsynligheden for at de udvikler allergi ...

    Kia kan tåle op til en vis mængde af hendes allergener, overskrides disse får hun udbrud.
    Så skulle hun have det samme dgl. kan jeg lige så godt aflive hende for det ville betyde hun skulle leve med dgl. udbrud samt organ- og immunsystemnedbrydende medicin hvor hun på konstant skiftende foder er udbruds- og medicinfri 99% af året ...


  • #26   23. nov 2009 Sanne med kradsbørsten jeg syne du har helt ret,
    min dyrlæge sagde at selv deres alledifoder var ikke ligeså godt som det jeg brugte.
    han ville endvidere undersøge det nærmere det var lige før det var det perfekte foder når man ikke kunne barfe


  • #27   23. nov 2009 Synes det er en ret ekstrem holdning?

    Min hund har omkring 5 udbrud om året og de stoppes inden for 30 minutter hvilket svarer til at hun har det skidt i 4½ time om året og resten af tiden er hun symptom og medicinfri bare hun får den rigtige kost ...

    At aflive en hund bare fordi den har allergi er derfor i mine øjne en ekstrem holdning.

    Det kommer da fuldstændig an på hvor slemt det er og hundens livskvalitet kontra liv og at hunden selvf. ikke skal lide unødigt men herfra med værdigheden i behold ...

    Har man en hund med svær allergi som pga. denne har en lav livskvalitet er jeg enig i at aflivning nok er løsningen men alle hunde er forskellige ...

    Men hver sin mening :o)


  • #28   23. nov 2009 Lone C vil du også aflive, hvis du fik et allergibarn, det er mere besværligt end hund

  • #29   23. nov 2009 4½ = 2½ ... Damn er træt af ikke at kunne regne ...

Kommentér på:
Kløe

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce