{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.314 visninger | Oprettet:

FEJLfarve {{forumTopicSubject}}

Der var en masse bro over dommeren i Herning om søndagen - han var ski også lidt mærkelig!'

Men der var to hunde som blev smidt ud med sufficient pga. Farven - plattedog eller noget i den stil??

Mit spørgsmål er om der er nogle der ved om denne farve er en fejl farve i racen Grand Danois?? For jeg ville umiddelbart tro at det faktisk er en fejlfarve pga. den dominerende hvide farve - på den anden side ved jeg at den hvid/sorte Newf gerne må have plattedog aftegningerne!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FEJLfarve
  • #1   9. nov 2009 Hold da op min tekst mangler jo sammenhæng og vigtige detaljer -

Det er Gand Danois ringen der er tale om!

• #2   9. nov 2009 Nu så jg ikke harlekin bedømmelsen så ved det ikke, men dommeren han var en underlig skid. Og gav flere sufficient, så et eller andet sted skulle det ikke undre nogen. Jeg ved ikke lige hvad plattedog er,

• #3   9. nov 2009 Ja - Dommeren var ski en snegl, han brugte Sufficient som andre dommere ville bruge Good eller VG.. Skal en fejlfaeve ikke også have et KIP - 0 point?? eller hvordan??

• #4   9. nov 2009 Nu ved jeg ikke hvordan reglerne er for GD, men en golden kan rent faktisk godt være fejlfarvet, hvis den er mørk mahogni og den får et 0..

• #5   9. nov 2009 Hmm nu er jeg meget ny i alt det her, så kan ikke lige svare på det, hmm jeg ved det faktisk ikke.

• #6   9. nov 2009 Vi havde det problem om lørdage med setterne, vores dommer ville have HESTE (min tæve er lige midt i standarten ang. højde) men dommeren mente hun var ALT for lav! hun fik et SUF kun pga højden alt andet var meget fint! og det var stort set alle setter der blev mærkeligt bedømt! Der var en med på en kigger der har opdrættet i over 30år og har været domme de sidste 20 år og han stod bare og så underlig ud og rystede på hoved over bedømmelserne, hvilket han ikke var ene om! (flere gamle opdrætter gjorde det samme)

• #7   9. nov 2009 Det med harlekin, er det ikke fordi de er for "grå", altså de har for mange grå pletter.. De skal jo være hvide med sorte pletter og kun få pletter..

Kan det ikke være det??

• #8   9. nov 2009 Om lørdagen havde vi en dommer fra Sverige som bedømte os med Sheltier og hun gav 2 præmier og Suff til lækre sheltier som har 2 certer i forvejen og altid er blandt de 5 bedste placerede..

Hun var underlig, men nu har jeg set hendes egne sheltier og det er bestemt ikke sådan jeg og andre mener en sheltie skal se ud.
    De er mere gravhunde en sheltier, alt for lange i kroppen og tror det var det som var problemet med mange om lørdagen...
    Så hende skal jeg ALDRIG til..

Hun tog heller ikke højde for alderen i juniorklassen, at de mangler at udvikle sig en del.
    Man skal da tage alderen i betragtning når man bedømmer unghunde!

• #9   9. nov 2009 ja, de dommer er sgu da mærkelige ind imellem, da jeg var på Bornholm med Yin, som er true hairless blev han disket af en dommer fra norge, pga han havde for meget tandmangel, og en time efter fik han excellent og en 2. placering. vil ligge fortælle at tandmangel kendetegner hårløshed, som står i standarden. forsøgte at klage men blev ikke taget alvorligt. så jeg er holdt op med at tage det for mere end det er , men bliver selvfølgelig skide sur over det.

• #10   9. nov 2009 Jeg mener at plattendog/pieball er blevet godkendt, men den anden, som var meget hvid ved jeg ikke. Standarden siger jo at en harlekin skal have mange små iturevede sorte pletter over hele kroppen.

• #11   10. nov 2009 Rujerre - til dommerbriefing lørdag (ved ikke om det også var tilfældet søndag) blev det af DKK præciseret, at man "helst ikke så" at der blev uddelt exc. i junior og mellemklasse. Nu var jeg der ikke og må understrege jeg har det fra anden-tredje hånd. Men som det har været på andre udstillinger prøver DKK at rette ind på det faktum, at siden vi har indført de nye præmieringer (er gået væk fra CK) er andelen af hunde der får CK/exc. steget voldsomt.

Derfor har man åbenbart endnu en gang set sig nødsaget til at fortælle de indbudte dommere, at exc. KUN skal gives til hunde, der på dagen kan være champions. Eftersom mange racer sjældent er færdigudviklede i junior og mellemklasse har man her åbenbart fået det banket ind i hovedet på mange af dommerne, at man slet ikke "bruger" excellent i de klasser.

Den ring vi var i lørdag blev der ikke - henover 4-5 racer - givet andet end VG til ALLE junior og mellemklasse hunde. Søndag så det heldigvis noget bedre ud, og det er jo heller ikke et særsyn at junior eller mellemklasse hunde placerer sig i BIK.

Så spørgsmålet er selvfølgelig; nu excellent betyder hunden står i "championkvalitet" kan man så retfærdiggøre at en juniorhund der endnu ikke er strammet op - men som dog er utrolig lovende - får et excellent? Og hvis det udelukkende er hunden på dagen (og ikke lidt af dens potentiale) der kan bedømmes, hvad er så overhovedet behovet for en juniorklasse - i hvert fald for de større racer.

• #12   10. nov 2009 Tjaaa Ani.... så må man jo se på HVOR færdig den pågældende hund er.

Jeg var i Herning om søndagen og var yderst begejstret for den dommer vi havde. Jeg så hvordan han dømte flere racer - og al ros herfra til en kompetent hundemand!

I min egen race blev der heller ikke strøet med Excellent - heldigvis, de skal immervæk gå til de hunde der virkelige "gør sig fortjente" - ellers har den bedømmelse jo ingen mening.

Personligt var jeg ekstremt glad for min VG bedømmelse på Jubii.

• #13   10. nov 2009 Jeg var i Herning både lørdag og søndag ved Douge de Bordeaux ringen, lørdag fik min veninde at vide at hendes hanhund ikke var nok kamphunde, lidt specielt at få at vide i denne tid, og en tæve ejer fik at vide at han's hund lignede mere en bullog smiley

• #14   10. nov 2009 Sunshine... Tænker det samme......

• #15   10. nov 2009 måske ikke altid, men hvis man kan blive disket i den ene time, og få exc. og 2. plac. i næste time, ja så er det for mig helt galt,
    derimod hvis hunden ikke går pænt, ikke vil stå pænt på bordet og vil bide dommeren så er det ikke forkert

• #16   10. nov 2009 Det er sådan jeg læser en "kritik" - som en avlsvejledning.

Kan man ikke "se" sin hund går man ud og fordobler fejlen - især hvis man syntes det er dommeren der tager fejl.

• #17   10. nov 2009 Jeg tror at fejlen mange gange ligger hos ejer som er forblændet af sin egen hund og derfor har svært ved at se objektivt på hunden...

Sunshine - tak for svar ang. Platten smiley

• #18   10. nov 2009 Katrine - det har du ret i :o)

• #19   11. nov 2009 Katrine... enig enig....

• #20   11. nov 2009 HELT enig med Katrine.

Det ER sq da heller ikke sjovt at finde fejl ved sin egen hund, men vil man f.eks. avle, så er det, efter MIN mening, bydende nødvendigt. Også for at finde ud af OM det overhovedet er værd at avle på. Det har jeg gjort og ingen af mine tæver kommer i avlen!

Kommentér på:
FEJLfarve

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce