1.155 visninger
|
Oprettet:
søger kanon god opskrift på karrysuppe {{forumTopicSubject}}
Hej min datter vil lave mad i morgen og de har lavet karrysuppe i skolen men har mistet opskriften på den så derfor vil jeg høre om nogen har en kanon god opskrift på karry suppe md lidt grønsager i og kylling kød skal være nem da hun ikke er så god til det og det må gerne lykkes at vi får aftensmad i morgen smiler sødt håber nogen kan hjælpe
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 850
jeg har lavet denne her.. jeg undlod dog mango.. men ved ik om det er godt i.. kunne bare ik lige finde det den dag.
men kokosmælken giver bare et godt paw!!
kanon suppe.
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 153
1 kg kyllingestykker
2 spsk hvedemel
2 tsk karrypulver
1/2 tsk stødt ingefær
1 tsk stødt gurgemeje
60 g smør
12 sorte peberkorn
6 hele nelliker
1.5 liter kyllingefond
1 stort æbel uden kernehus, skrællet og hakket ( jeg bruger personligt en dåse ananas i små stykker)
2 spsk citronsaft
125 ml piskefløde
dampet ris til servering.
1: Skær overflødig fedt og sener af kyllingestykkerne. Bland mel, karry, ingefær og gurgemeje og gnid det ind i kyllingestykkerne.
2. Varm smøret op i en stor gryde og steg kødet, til det er let brunet på alle sider. Lav en pose af et lille stykke gaze (jeg bruger et kaffefilter), læg peberkorn og nelliker i og bind den til., læg den ned i gryden med fonden. Bring den i kog, sæt varmen lidt ned og lad det simre uden låg i 1 time. Tilsæt æble (ananas) og kog videre i 15 min.
3. Tag kødet op af gryden og kasser gazeposen. Fjern skindet, når kødet er afkølet og skær det i fine strimler. Fjern fedt fra overfladen af suppen.
4. Læg kødet tilbage i gryden. Rør citronsaft og fløde i og varm det forsigtigt igennem. Servér med ris...
Det er til ca. 6 personer
søger kanon god opskrift på karrysuppe
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside