{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

jeres erfaringer...? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,
Som nogen af jer ved, så har Zena brækket benet for anden gang. I onsdags fik vi så at vide endnu en gang at benet ikke er parat til at få fjernet metalstativet der sidder uden på og støtter. Dyrlægen (knogle kirurgen) siger at nogle hunde er meget langsomme til at hele, men at hun er helt ekstrem.
Vi gør alt hvad vi kan for at fremskynde processen ved både at give hende specielt hvalpefoder der er godt for knoglerne, og forskellige kalk ben men lige meget hjælper det smiley
Så kom jeg til at tænke på om der er nogen af jer der har erfaring med brækkede ben hos shibaer? Er det generelt for shibaen at de er langsomme til at hele både ved knoglebrud, men også ved alt andet? Det kan også være at det bare min lille uheldige guldklump, men det kunne være rart at høre jeres erfaringer…?

Med venlig hilsen
Anja

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jeres erfaringer...?
  • #1   23. nov 2009 Åhhh hvor er jeg ked af at høre det smiley Det er bare så synd for jer....

Jeg har ingen erfaringer med knoglebrud. Nikko havde dog problemer med poterne som ofte var røde og med betændelse, og det gik aldrig væk, selvom han blev behandlet. Hans peltab på blandt andet albuerne blev bedre efter foderskift, men aldrig helt godt.

Jeg tror dog ikek det skyldes Shiba'en generelt, han var bare en syg hund.

Håber virkelig at I snart kommer igennem det, hvordan taget hun det, er hendes humør ændret, hendes adfærd osv?

• #3   23. nov 2009 Ja det er rigtig synd for hende. Jeg syntes hun har taget det rigtig pænt indtil for ca. 14 dage siden. Vi har hele tiden godt været klar over at det ville have en konsekvens at hun skulle så meget i gennem, men vi havde håbet at hun var stærk nok til at komme igennem det hele. I starten var hun bare meget opmærksomheds søgende og hun blev ekstrem lydig. Meget af hendes hvalpe ”kuller” forsvandt, men vi syntes ikke nødvendigvis at disse ting var noget dårligt fordi det hjalp til at vi bedre kunne holde hende i ro med benet. Men især her inde for den sidste uges tid er hun begyndt at være rigtig nervøs – noget hun ellers aldrig har været. Hun piber og især gør af alting. Jeg håber selvfølgelig på at det går i sig selv igen, og at det måske kan være fordi hun er en lille smugle falsk drægtig eller at det bare er sådan en et års ting… Men jeg må indrømme at det bekymre mig meget!
    Jeg har en tid hos dyrlægen onsdag så de kan prøve at kigge på hende og se om der måske skulle være en anden grund til at hun skulle reagere sådan…

Tak Michelle M, men dyrlægen har frarådet mig at give hende flere tilskud fordi en overdosering af vitaminer og mineraler kan nedsætte den samlede evne til at optage det hun i forvejen får. Hun kan heller ikke svømme fordi stativet sidder uden på benet og er skruet ind i knoglen, så hvis det bliver vådt vil hun få vand i musklen og værste tilfælde knoglen smiley

• #5   24. nov 2009 ahh michelle M på den måde… jo det har vi også snakket om her hjemme. Når det engang er overstået vil vi selvfølgelig gøre alt hvad vi kan for at genoptræne hendes muskler. Men dyrlægen siger at vi kan være heldige at hun ikke har brug for genoptræning i traditionel forstand fordi hun jo bruger benet normalt når hun har skinnen på. Men alt det tager vi til den tid. Nu skal knoglen lige hele i første omgang:-) Jeg håber bare at det snart er overstået, så jeg kan få min hund tilbage smiley

• #6   24. nov 2009 Hej Anja,

Det gør mig ondt at høre at heleingsprocessen er så langsom for hende og det gør mig da meget bekymret for hende.

Har du hørt om produktet Luposan Biomineral?

Jeg har ikke selv erfaring med netop dette kosttilskud men jeg tænkte at du måske kunne tale med dyrlægen eller andre om de havde erfaring med kosttilskudet hos hunde med knoglebrud.

Du kan læse om produktet her:
    http://trenddog.dk/shop/luposan-biomineral-pulver-5715p.html

Jeg ønsker hende snarlig og rigtig go' bedring.

Mange hilsener:
    Ninna-Oline.

• #7   24. nov 2009 Ja det lyder ikke rart, håber også der er en fornuftig forklaring på hendes ændrig i adfærd.

Krydser fingre for jer smiley

• #8   25. nov 2009 Hej alle sammen,
    Tusind tak for jeres støtte – det betyder meget!
    Jeg har lige snakket med dyrlægen, og de kunne se at der sad noget arvæv og generede mellem musklen og pinden der sidder ned i knoglen. Så det var vel nok godt at jeg bestilte en tid! Jeg kan bare ikke forstå at de ikke har set det noget før, det er 8. gang hun er der inde på 2 måneder… Men bare hun får det bedre så er det det vigtigste…
    De fjerner det senere i dag. Jeg håber at det har været grunden til hendes humør svingninger smiley Det skulle kun være en mindre opration, og jeg får hende hjem engang i aften… Så nu ser det hele lidt lysere ud! smiley Jeg må bare prøve at væbne mig med tålmodighed og håbe på det bedste…

• #10   25. nov 2009 JUBII, så går det forhåbentligt frem ad nu smiley

Jeg tror også det kan være grunden til hendes humørændring, det må da påvirke, at der har siddet noget og irriteret, så godt du kom afsted :o)

• #11   25. nov 2009 Ja jeg har endnu engang fået bekræftet at det er bedre at gå til dyrlægen en gang for meget end en gang for lidt smiley
    For pokker hvor er det bare dejligt!!! Jeg er super glad… smiley

• #12   26. nov 2009 Sikke glædelig nyheder hvor er det bare vildt godt at høre.....nu kan det kun gå fremad *SS*

Kommentér på:
jeres erfaringer...?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce