{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

Gode råd til nyslåel gravhundeejer {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft min lille Cookie i ca 2 1/2 måned nu, så vi er ved at kende hinanden.
Cookie har været vant til menneskemad, da hendes tidligere Far var Kok, det syntes jeg er en dårlig idé, da det ernæringsmæssigt ikke dækker hendes behov, jeg købte som det første royal kanin til Dashhound, men det gider prinsessen ikke at spise, så har jeg købt pedigrew, men nix, det vil hun heller ikke spise, har i nogle gode kostråd eller tips til den lille frøken omkring foder, hvad spiser jeres små gravhunde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til nyslåel gravhundeejer
  • #1   6. dec 2009 Jeg bruger også royal canine til mine.
    Måske kan du røre lidt leverposteg op i lidt varmt vand og hælde over tørfoderet, hun må ikke have maden stående hele tiden, den skal tages væk når hun ikke gider spise mere af det.
    Det kan godt ske hun har behov for at blive ekstra sulten inden hun gider spise.


  • #2   7. dec 2009 Tak for de gode råd, vil prøve den med leverpostejen. smiley

  • #3   7. dec 2009 Min lille prinsesse var også for fin til at spise det tørfoder vi serverede for hende. Hun har fået mange forskellige mærker: Det fra opdrætteren, Royal Canin, Pedigree og Olivers. Men intet af det godt nok.
    Vi prøvede også at blande leverpostej i det. Det gik også meget godt til at starte med, men pludselig var det heller ikke godt nok. Hun suttede simpelthen leverpostejen af og spyttede tørfoderet ud igen.
    Vi gik til dyrlægen da vi var lidt bekymrede. Han gav os tørfoderet specific, og frarådede os at blande noget i overhovedet. Hun var simpelthen blevet for forvent. Men som han sagde, han har endnu ikke hørt om en hund som får tilbudt mad hver dag, er død af sult.
    Lilli er rigtig glad for hendes tørfoder idag, og spiser helt fint. Nogen gange giver hun sig ikke rigtig tid til at spise, men så tager vi fx., maden med ind i soveværelset når vi går i seng, og på den måde får hun spist det hele. Hun er småspiser som dyrlægen siger, og har derfor hele sin dagsration stående fremme hele dagen.
    Hvis vi giver Lilli noget andet end sit tørfoder, fx. lidt rester, får hun det i en anden skål, væk fra hendes tørfoder. På den måde bliver tørfoderet ikke kedeligt.
    Håber du kan bruge min historie til noget:0)


  • #6   9. dec 2009 Hej Vivi...

    Jeg har også problemer med at få min vapse til at spise, og han er nemlig også småspiser... Fik et godt råd herinde, som jeg vil prøve at bruge, det var at man kunne blande en smule lakseolie i deres tørkost... Ved ikke om det virker, men hvis de kan lide fisk, så tror jeg helt sikkert at det virker... Tror nemlig også at min er blevet lidt forkælet med en lille smule madrester, og det vil de meget hellere have end tørkost og det er da klart, men til sidst er jeg sikker på at din hund vil spise, hvis den er sulten nok...

    Potedask fra Buller og mig


  • #7   7. jan 2010 Igen tak for de gode råd og erfaringer.
    Spurgte dyrelægen til råds forleden, han mente det godt kan handle om hvem der er mest stædig og hvem der har de største brune øjne. smiley
    Har nu fundet ud af det handler om stædighed, og Cookie er KUN småtspisende, når det handler om hundefoder. :-))
    Det må hun så være, når dagen lakker mod enden giver hun som regel op, og går ud og spiser sin tørkost..
    Ps: den med leverpostejen virkede også kun en gang her, vil prøve med lakseolien..


  • #8   10. jan 2010 Prøv at give prinsessen rå kød. Kun lidt ad gangen......Mine elsker feks et frossent kyllinglår. De får også frossent okseben. Så er der ro mens de spiser det.
    Vores første gravhund ville kun have leverpostej madder. Jeg prøvede og prøvede i lang tid med ham.Stædig var han. Ellers spiste han kun kød rent kød. Det var en herre med format.


Kommentér på:
Gode råd til nyslåel gravhundeejer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce