Husstøvmide allergi.. Husstøvmide allergi..
ja, så er vi okay igang med behandlingen af Victor. I går skulle jeg så stikke ham for 2. gang, koldhøgen som jeg var!! Men det gik ikke som ventet. Victor peb højt, jeg trak sprøjten til mig, og da jeg skulle forsøge igen, var han abosolut IKKE klar til det - og jeg var heller ikke!!
Nogen der har gode råd mht at skulle stikke sin egen hund??? - det jeg fik af råd af dyrlægen, og som gik godt 1. gang, var at jeg skulle tage fat i en luns hud på ryggen, og så stikke "i bunden" altså der hvor der er lidt hud mod hundens ryg, giver det menig? Ved det ikke, men det er det jeg har prøvet..
HJÆÆÆÆÆLP, skal stikke ham igen om 1 uge..
- god jul til alle...
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.805
Vi er så heldige at vi har en nabo, som er sygeplejerske, så hun gør det for os:-)
Men selv om hun er proff, så siger hun, at hundehud er meget sejere at stikke i end menneskehud, så der skal lige lidt mere "tryk" på:-)
R2 bliver vaccineret en smule ned af nakken ved at der også bliver løftet op i en fold af huden og så i med sprøjten.
Kunne du måske give ham lidt lækkerier af noget han kan tåle mens du gør det? - læg det evt. på gulvet eller hvor du nu har ham, så han ikke får dårlige oplevelser ved at få mad i sin skål og også blive stukket.
Det var så ikke så mange gode råd jeg kunne komme med, men håber du får det klaret og vel overstået.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 399
Ved at du går helt ned på ryggen, hvor huden ikke er så løs, er jeg bange for at du kommer til at stikke ind i en muskel og ikke bare ind under huden.
Sørg for at gøre det i en rask bevægelse og lad for guds skyld være med at ynke hunden, hvis den piber lidt, det gør det bare endnu sværer næste uge.
Men hvis du er så usikker på, om du gør det rigtigt, vil jeg da mene at det rigtigste vil være at kontakte dyrlægen og der få en grundigere vejledning. Jeg ved godt, det kommer til at koste en konsultations pris, men hvad er det i forhold til, hvad det ellers koster at have en allergihund og i forhold til, om du de næste mange uger skal stå og være i tvivl om, om du gør det rigtige?
dec 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 14
Victor er MEGET tynd, så der er masser af hud over ryggen at stikke i.
Jeg ved jeg bliver nødt til det, men jeg bryder mig sgu ikke om det her efter i går.
Men det er altid rart at få lidt råd og vejledning herinde.
Jeg kender faktisk en sygeplejerske, måske skal jeg tage en snak med hende
Tak for jeres råd..
Vi må se næste uge..
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
Jeg er blevet god til at gøre, hunden helt tryg.
aug 2004
Følger: 47 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 85 Svar: 2.044
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.275
Du må "op på hesten igen", tag en dyb indånding og sig til dig selv som et mantra: Jeg kan godt uden problemer, jeg kan godt uden problemer, jeg kan godt...
Er du nervøs, bliver han usikker ;o)
dec 2009
Vi gjorde det, at min mand sad stille og aede Victor på den bænk han elsker at ligge på - ja altså Victor, og så flyttede min mand sig nærmere Victor og jeg satte mig bag ved, og vupti, så var det klaret! lækkert.
Men jeg vil lige høre, er der nogen der også har erfarring, med at deres hund bliver MEGA trætte efter en sprøjte? Vi skulle give 4. sprøjte i går og det vil sige 8 ml og det slog fuldstændig Victor ud. Hans ører blev også meget røde, men det er så ikke så galt her i dag.
Håber sørme det virker det sprøjt.
Jeg vil ønske jer alle en rigtig glædelig Jul og et lyst og lykkebringende sygdomsfrit Nytår..
Kærligste hilsener og knus fra Jette og Victor
dec 2008
sikke noget rod, at Victor sad på den bænk som din mand elsker at ligge på:-))))))
Flot at du fik det klaret - ja, vi må håbe det "sprøjt" virker.
Julehilsener til dig & alle dine.
Og også en rigtig glædelig jul til alle jer andre.
jan 2008
Glædelig jul til alle
dec 2009
Så blev det onsdag igen.. der er gået 14 dage. Og det er gået godt - faktisk.. Victor fik meget røde ører, som jeg skrev. Talte med dyrlægen.. og han sagde at det var bare "godt" for så virker indsprøjtningerne.. okay.. det er sørme da betryggende at vide..
Men jeg er jublende lykkelig, og stolt af mig selv.. I dag onsdag, den 6. januar har jeg selv - og helt uden hjælp fra min mand...!! - stukket Victor, og det gik bare så godt. Trods indre rystelser, hjertebanken mm.. Victor sov, jeg aede, og besluttede mig for at det så skulle være NU.. og vupti.. så går der 14 dage igen..
Det var alt fra mig.. jeg er bare så glad..
Håber alle har det godt..
dec 2008
godt stukket, øh godt gået mener jeg:-)))
dec 2009
victor er også denne gang træt.. mon det er godt eller skidt??
jan 2008
Min er endelig begyndt at reagere på vaccinen
dec 2009
jan 2008
Husstøvmide allergi..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside