2.069 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
husstøvmide allergi... husstøvmide allergi...
Min hund har efter lang tids sygdom endelig fået konstateret husstøvmide allergi. Men nu: vi venter på at dyrlægen kommer retur med medicin. Gode råd og anbefalinger modtages meget gerne... Kan nogen sige om fx. acana grassland foder er godt til en allergi hund...?
0 synes godt om
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.883
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 116 Svar: 614
dec 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 14
Daisie: Jeg ved faktisk ikke hvilken behandling han skal have endnu, blot at min dyrlæge har bestilt medicinen til ham. Jeg må også indrømme at da han ringede besked til mig snakkede han meget - og jo jeg forstod - men der var meget der røg rundt i hovedet af mig, så har jeg måske ikke fået alt med?? Men jeg ved at han sagde at der var overfølsomhed over for husstøvmider, og EA enhederne var på 1274 - og som jeg hørte det.. er EA over 150 lig med allergi.. så han har da i hvert fald allergi!!!
Og mht medicinen, ja så var der noget med at effekten skulle vise sig tidligst efter 16 uger og noget med stigende koncentrat (jeg har skrevet noget ned på et stykke papir).. men som skrevet måske har jeg ikke hørt det hele?
Jeg har også skrevet x-reaktion ved 2 x lagermider.. måske skal jeg skifte foder?? Har så læst at Acana Grassland skulle være godt, da det ikke skulle være korn i?
dec 2009
Jeg takker os selv for at vi fik en sygeforsikring på ham (vi har haft hund før...) - jeg har lagt sammen (dog ikke trukket det fra vi har fået fra forsikringen) og kom frem til at vi har lagt kr. 19.366 hos dyrlægen - og Victor bliver 2 år den 7 januar 2010..
Nu håber jeg så bare at vi kan få noget medicin der kan hjælpe ham, så der ikke kommer mere til ham. Han har været meget plaget den stakkels hund.
Glæder mig til at høre fra vores dyrlæge..
Og jeg tror sgu at jeg går over til Acana Grassland, har lige læst på ID.. der er masser af majs/ris osv i...
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
jan 2008
Jamen der kan man bare se,,hip hurra for rådgivning i butikker ???
Jeg spurgte direkte efter en allergidyne til min hund da hun ikke kunne tåle husstøvmider,,og så anbefalede de mig denne, dengang for eftrehånden mange år siden.
Hun fik det dog bedre alligevel da jeg begyndte at støvsuge, vaske gulve, hundetæpper og hysterisk rengøring i et væk. :o)
Mange tak for dit indlæg :o) og vil nu ringe til min veninde, hvis datter har astma og bruger denne dyne af samme grund,,,uhhh
dec 2009
Har ligeledes bestilt anden foder, håber ved gud at han kan lide det
feb 2009
feb 2009
feb 2009
nu tænker jeg også mere på hendes venindes datter. det er ikke en dyne jeg kunne bruge heller ikke bare som sommer dyne, så skal jeg da have 2 sammen!
jan 2008
Det kan kun være den samme dyne,,men jeg vasker dem nu ved 60* alligevel ,,hihi,,og de holder ca. 1-2 år hvor de bliver vasket 1 gang om ugen,,så det er da helt pænt gået :o) og da jeg havde hvalpe blev de kogt en gang om dagen i 3 uger,,og det holdt de sgu også til ,,vildt ik,,men okay de blev også lidt nussede til sidst ;o)
Men mange tak for dit indlæg,,det var rigtig rart at vide :o)
husstøvmide allergi...