2.069 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

husstøvmide allergi... husstøvmide allergi...

Min hund har efter lang tids sygdom endelig fået konstateret husstøvmide allergi. Men nu: vi venter på at dyrlægen kommer retur med medicin. Gode råd og anbefalinger modtages meget gerne... Kan nogen sige om fx. acana grassland foder er godt til en allergi hund...?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  husstøvmide allergi...
  • #2   1. dec 2009 uha da,,men ja,,masser af rengøring,,og da min Ronja fik det konstateret,,så skiftede jeg hendes kurve ud med plastic, som nemt kan overtørres, og allergidyner til kurven fra jysk. De hedder fiberdyner og koster faktisk kun 30 kr. :o)

• #4   2. dec 2009 mine forældres gamle hund jensen fik allergi over for husstøvmider og da hunden var en sengehund blev sygdommen til sidst så slemt at hun måtte aflives blot 7 år gammel hun var hele tiden til dyrelæge og fik noget medicin en sprøjte i nakken og til sidst skulle hun have det hver 14 dag og alligevel blev hun skaldet og rende inde og ude under køkkenbordet så hun kunne ramme midterpinden med ryggen for det kløede jo meget på hende så til sidst blev hun som sagt aflivet.. jeg ved ikke om der er andet at gøre for den slags allergi men håber det bedste for jer

• #5   2. dec 2009 mange tusinde tak for de forslag jeg har fået.. Min hund sover i sin egen seng, heldigvis. Hvad med plaider - som jeg er stor fan af - i resten af huset?? Skulle det ikke have nogen betydning? Jeg har vasket hans pude, tæppe og selve sengen (som er af stof selvfølgelig - intet var godt og blødt nok til ham..).Vi har heldigvis kun tæppe på i et værelse, som bruges til kontor, så der er vi heldige..;-)

Daisie: Jeg ved faktisk ikke hvilken behandling han skal have endnu, blot at min dyrlæge har bestilt medicinen til ham. Jeg må også indrømme at da han ringede besked til mig snakkede han meget - og jo jeg forstod - men der var meget der røg rundt i hovedet af mig, så har jeg måske ikke fået alt med?? Men jeg ved at han sagde at der var overfølsomhed over for husstøvmider, og EA enhederne var på 1274 - og som jeg hørte det.. er EA over 150 lig med allergi.. så han har da i hvert fald allergi!!!
    Og mht medicinen, ja så var der noget med at effekten skulle vise sig tidligst efter 16 uger og noget med stigende koncentrat (jeg har skrevet noget ned på et stykke papir).. men som skrevet måske har jeg ikke hørt det hele?
    Jeg har også skrevet x-reaktion ved 2 x lagermider.. måske skal jeg skifte foder?? Har så læst at Acana Grassland skulle være godt, da det ikke skulle være korn i?

• #7   2. dec 2009 Daisie: Tak skal du have.. Det er lidt svært når man - jo selvfølgelig - tror blindt på dyrlægen.. det skal man jo også kunne, det er ikke det. Men ind imellem kan man godt blive lidt irriteret på sig selv, når man ikke har mere viden omkring sin hund og hans sygdom. Han har faktisk altid haft problemer med maven og så efterfølgende ørerne, og slikken på poterne.. Han har også haft problemer med analkirtlerne, tømmes + antibiotika, og medicin. Han har også været fuldstændig dehydreret og årsag ja?? Fik drop...ja og og og..Nu har vi haft ham på diæt - kogte kartofler og kogt lammekød i 8 uger, og det er gået godt. Og da vi så skulle gå over til ID kom reaktionen bare, slikken ustandselig på poterne, det ene øre blev rødt og lugter faktisk ret fælt.. og rød omkring anus..
    Jeg takker os selv for at vi fik en sygeforsikring på ham (vi har haft hund før...) - jeg har lagt sammen (dog ikke trukket det fra vi har fået fra forsikringen) og kom frem til at vi har lagt kr. 19.366 hos dyrlægen - og Victor bliver 2 år den 7 januar 2010..
    Nu håber jeg så bare at vi kan få noget medicin der kan hjælpe ham, så der ikke kommer mere til ham. Han har været meget plaget den stakkels hund.
    Glæder mig til at høre fra vores dyrlæge..
    Og jeg tror sgu at jeg går over til Acana Grassland, har lige læst på ID.. der er masser af majs/ris osv i...

• #9   2. dec 2009 dynen til 30 kr i jysk er ikke en allergi dyne kun hvis den kan vaskes på 60 grader og det står der på den, den ikke kan. de skal have mærket nomite eller kunne vaskes på 60 grader. hvis ikke der står nomite skal de bare vaskes lidt mere:)

• #10   2. dec 2009 jeanette B
    Jamen der kan man bare se,,hip hurra for rådgivning i butikker ???
    Jeg spurgte direkte efter en allergidyne til min hund da hun ikke kunne tåle husstøvmider,,og så anbefalede de mig denne, dengang for eftrehånden mange år siden.
    Hun fik det dog bedre alligevel da jeg begyndte at støvsuge, vaske gulve, hundetæpper og hysterisk rengøring i et væk. :o)

Mange tak for dit indlæg :o) og vil nu ringe til min veninde, hvis datter har astma og bruger denne dyne af samme grund,,,uhhh

• #11   3. dec 2009 så er vi startet med medicinen til Victor. Han fik den første insprøjtning hos dyrlægen i går, og så skal vi (jeg) så stå for de efterfølgende.. Det bliver spændende.
    Har ligeledes bestilt anden foder, håber ved gud at han kan lide det smiley

• #13   3. dec 2009 altså nu siger du det er mange år siden men 30 kr er lidt for billigt i mit hovede få hende til at se om den kan vaskes på 60 grader eller om den er mærket med nomite. jeg har selv en af dem der kostede 30 for 1 år siden den er nu sat op til40kr:( men den kan kun vaskes på 40 grader. jeg ved dette fordi jeg har arbejdet der i 3 år. så ved en hel del om deres dyner.

• #15   3. dec 2009 ja det kan man godt men det er fordi fyldet det smelter at det!

• #16   3. dec 2009 men bare fordi det er en billig dyne betyder det jo ikke den ikke kan vaskes på 60, men man skal jo altid følge vaske anvisningen;)
    nu tænker jeg også mere på hendes venindes datter. det er ikke en dyne jeg kunne bruge heller ikke bare som sommer dyne, så skal jeg da have 2 sammen!

• #18   3. dec 2009 Jeanette
    Det kan kun være den samme dyne,,men jeg vasker dem nu ved 60* alligevel ,,hihi,,og de holder ca. 1-2 år hvor de bliver vasket 1 gang om ugen,,så det er da helt pænt gået :o) og da jeg havde hvalpe blev de kogt en gang om dagen i 3 uger,,og det holdt de sgu også til ,,vildt ik,,men okay de blev også lidt nussede til sidst ;o)

Men mange tak for dit indlæg,,det var rigtig rart at vide :o)

Kommentér på:
husstøvmide allergi...

Annonce