Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Husstøvmide Allergi
  • #1   12. aug 2010 Ingen gardiner, og ingen gulvtæpper,, ingen tæpper i kurven,, køb evntuelt en fatboy sækkestol den er nem at rengøre.

• #2   12. aug 2010 Det er vigtig også at forsøge, at mindske påvirkningen fra det patienten ikke kan tåle. Man skal f.eks. undlade at tage hunden med ud at slå græs ved græspollenallergi, og man skal holde en god hygiejne ved husstøvmideallergi. Det er også vigtigt, at fodre huden optimalt, så organismen er bedst muligt rustet til at klare sygdommen. Der findes specialfoder til allergihunde, der med fordel kan anvendes. Ligeledes bør alle allergipatienter modtage et tilskud af de essentielle fede syrer, omega-3 og omega-6. De kan medvirke til, at reducere kløen og styrker huden mod de sekundære bakterie- og svampeinfektioner, som allergipatienter nemt pådrager sig. Fedtsyrerne kan gives som kosttilskud, f.eks. viacutan, eller der kan gives specialfoder, f.eks. fra Specific, med et højt indhold af de ønskede fedtsyrer.

taget fra: (link fjernet)

• #3   12. aug 2010 Hun har en sækkeseng fra østrand:o) Den er super:o) Puha har gulvtæpper over hele hytten! Men leder også efter noget andet at bo i!

• #4   12. aug 2010 nu har jeg boet sammen med sådan en hund. Lupus -min gamle husky-var allergisk overfor husstøv.

Ingen tæpper, daglig støvsugning, udluftning flere gange dagligt, udskiftning af hans tæpper hver måned. Sørg for ikke at have alt muligt fnidder fnadder liggende der kan samle støv f.eks under sengen.

• #5   12. aug 2010 Tinka er dybt støv allergisk, og lige nu er vi igennem en allergi behandling.

Du kan få allergistillende piller til hunde, men at skulle give det hver dag resten af livet kan være trist.
    Derfor har vi valgt at hun får en serum en gang om ugen i x antal uger (Tror det er en 10 tolv uger. I hvert fald lææænge) Det er noget serum fremstillet på støv og græs (I vores tilfælde) som bliver skudt ind i Hunden hver uge. Det får hende til at prodosere flere af de her blodting som angriber allergien.

Det er en småpebret pris, men forsikringer dækker..
    Det første Dyrlægen gør er at få bekræftet hvad hunden er allergisk for og når det er fundet sender hun bud efter serummet.. I vores tilfælde kommer det fra Tyskland.
    Jeg ved ikke hvordan priserne er andre steder, men min dyrlæge sagde at det normalt nok kostede en 6000kr for selve serummet og alle konsultationerne vi skal til for at få det skudt ind. Vi gav kun 4500 for det. Selve allergitesten gav jeg vist 2500 for..

• #6   12. aug 2010 Janni,,
    Spændende... Tinka får det en gang om ugen.... Hvad må du spille for hele balladen ?

• #7   12. aug 2010 Jeg har det selv dog er det værst vis jeg er i heste stalde eller lignende.

tilslutter mig Sarah
    Der skal støves af alle steder-især bøger og sådan, støvsuges hver dag og
    udluftning er især vigtig vis du ryger.

Så ville jeg heller ikke havde hunden i samme rum som dig når du støvsuger og støver af.
    jeg for det værst når jeg gør en af de ting så begynder det at klø og vis det et stykke tid siden jeg har gjort det og der meget støv nyser jeg også helt vildt.

lidt Glycerin og vand på en klud når du støver af
    Glycerinen skulle gøre et eller andet så den opfanger støv bedre.

• #8   12. aug 2010 Janni.. Argg.. Det ville jeg ikke kunne gøre.. Jeg bliver dårlig når jeg ser min hund lider. Nok derfor dyrlægen ikke har tilbudt det.. Underligt nok, jeg bliver herre dårlig når det gælder hundene, men da manden kørte galt.. Nahhh.. Der var ikke noget..

• #9   12. aug 2010 Husk at når hunden har allergi for støvmider så har den med stor sansynlighed også for lagermider..
    Der er lagermider i alt tørkost der er lavet med korn..

• #10   12. aug 2010 Tusind tak for alle jeres råd! Jeg VED ikke om Diva har allergi overfor det, men det er en af de ting jeg kan være med til at gøre bedre selv. Så vil bruge jeres råd:o)

• #11   12. aug 2010 Prøv at læs denne artikel det er ganske oplysende og interessesant læsning

Husstøvmider lever kun udendørs: http://videnskab.dk/content/dk/miljo_natur/dansk_ekspert_husstovmider_lever_kun_udendors

• #12   12. aug 2010 Kender en som har en hund der lider af dette, efter de stoppede med tørfoder og gik over til BARF hjalp det i forhold til kløe...!

• #13   12. aug 2010 Kiki var multi alergikker (husstøvmider, lagermider deres ekskrementer, skimmelsvamp og loppespyt) læs gerne om hende her: http://www.nob-mkj.dk/Vores.familie.pdf (side 2 og fremad).

Har hørt der skulle være et 'nyt' præperat i Tyskland til allergihunde (lave noget medicin ud fra resultatet af allergi prøven) hvad det dog helt præcis går ud på og hvad det hedder ved jeg dog ikke men prøv at forhør din dyrlæge.

• #14   12. aug 2010 De tæpper og kurve i har, skal helst kunne vaskes ved 60 grader, da det først er der, husstøvmiderne dør - og så udluftning flere gange dagligt, og ellers de andre gode råd, som de andre kommer med :o)

• #15   12. aug 2010 Min labs er også allergisk overfor husstøvmider/lagermider. Han har været hele møllen igennem med allergifoder og hyposensibiliseringsvacciner, men uden effekt. Nu får han Gourmix fra Vetcur, hvilket er det bedste jeg har gjort for ham siden han fik allergi.

Hans tæpper (Vet Bed) kan vaskes på 95 grader, så jeg er sikker på, at alle husstøvmider er væk efter vask. Og så støvsuger jeg 2-3 gange om ugen.

Vasker også hans poter i klorhexidin-shampoo et par gange om ugen.

• #16   13. aug 2010 janni N:

Kan du fortælle mere om den vacc. du fortæller om som er fremstillet i Nibe?

Ex hvad hedder den?

Hvor mange behandlinger skal der til?

osv

• #17   13. aug 2010 mange tak for svar *S*

Kommentér på:
Husstøvmide Allergi

Annonce