1.356 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
Kryptorchisme? kræft? Kastrering? Kryptorchisme? kræft? Kastrering?
Kære HG'er
Jeg er i tvivl om hvorvidt min kryptorchide hanhund skal lade sig operere/kastrere eller ej?
Jeg er klar over faren ved kræf, og havde derfor også bestemt mig for operation og kastrering.
Men.. Så fik jeg at vide at chancen for at de pga. kryptochisme for kræft er meget lille og at det kan ændre din hunds adfærd mv.
Nogle der har erfaringer inden for det område? Råd? Meninger? Erfaringer? Hjæælp..
Den fortvivlede..
0 synes godt om
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.099
(link fjernet)
aug 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 306
jan 2008
men som du kan læse i det link jeg satte ind, så råder de til at kastrere, men det er jo nok også forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge
aug 2009
Jeg har selvfølgelig snakket med min dyrlæge, hun sagde at det hastede ikke med kastreration og kuglerne var helt normale.
Det jeg sådan set er bange for er om han ændre adfærd. han er hanhund med stort H og det vil jeg alligevel ikke helt af med, hvis du forstår.
har dine ændret adfærd? på godt og ondt?
feb 2007
Følger: 47 Følgere: 48 Hunde: 6 Emner: 47 Svar: 1.873
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Svar: 9
Jeg sidder i samme dilema som dig med min lille milo ....
Min dyrlæger råder til at jeg får milo kast da han siger at der er store chancer for at det udvikler kræft sener hen
Birgit
aug 2009
Min dyrlæge sagde som sagt det ikke hastede og alt så normalt ud. Hans kugle ligger yderelig dvs. nem at se og føle, så jeg vil have god chance for at se om det udvikler sig.
Som sagt er hanhund, en meget stor en
jan 2008
han er holdt op med sit pjat, men har ikke ændret sind. Han er stadig en kæmpe rottweiler hvad angår selvtillid og udstråling.
Carlo blev kastreret fordi han dominerede fimze totalt til sidst, han kunne ikke gå forbi ham når han sov uden han sad i nakken på ham, og han begyndte at strinte indenfor. Dette fik vi dog stoppet ved at følge efter ham konstant og så brøle af ham når han skulle til at lette ben.
I dag der sover de sammen, men kan sagtens tage deres ture, men på en helt anden legende måde:-)
aug 2009
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 526
Jeg har selv en lille "Einstein" Balder på 5 måneder. Dyrlægen har udsat kasteration 3 gange, for at give stenen en chance for at falde ned i pungen, men da de helst skal kastreres inden 6 mdr. så bliver det altså gjort i slutningen af Januar. da stenen jo i øjeblikket sidder langt oppe godt gemt bag i bugen ville min egen dyrlæge skulle lave et større indgreb på dens lille mave, for at få fat i stenen. Men hun har anbefalet mig at tage til dyreklinikken i Varde, hvor de kan kikkertoperere den ud, så der kun kommer et minimalt operationshul.
Vi har også Buddy på 14mdr. som også er blevet kastereret da han var 4mdr. Han var på det tidspunkt godt igang med at lette ben op ad alle vore møbler. Det hjalp næsten omgående. Alt det tisseri inde var slut. Hans i forvejen skønne personlighed har på ingen måde ændret sig og at de skulle kunne gøre det, er kun noget jeg har "hørt" herinde, jeg har aldrig selv oplevet det på nogen hunde. Vi har haft flere schæfere og de er alle blevet neutraliseret, hun-som hanhunde og med stor succes. Når man ikke ønsker at avle på dem, så er det det eneste rigtige, da de som der bliver skrevet, jo er mere udsat for sygdomme i forplantningsorganerne med alderen, hvis de forbliver "intakte". Så hvis du er sikker på at du ikke skal have hvalpe med ham, ja så ville jeg ikke betænke mig et øjeblik. Vh. Tina og de snart to eunukker.
aug 2009
Christina F - Det lyder til at være lignende placering som hos Maldini, kuglen er tæt på pungen og har fået dyrlægen til at kigge på den og bekræftede også at det var en af de nemmere at fjerne. Slikkede han i såret? Kunne være rart at slippe for kraven. Jeg har aldrig set en så deprimeret hund, som da han havde krave på og det ødelagde alt vores alene-hjemme-træning.
aug 2009
aug 2009
jan 2008
aug 2009
jan 2008
aug 2009
jan 2008
Kryptorchisme? kræft? Kastrering?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside