hunde, kulde og sne hunde, kulde og sne
Jeg var ved dyrlægen med Cody igår, fordi han bare voldåd græs, maven rumlede som en gal. Han var desperat for at komme ud og spise græs hele tiden.. og han havde haft rigtig dårlig mave, som zoolac godt nok havde ordnet....
Men det var som om han havde noget der sad og ikk kunne komme op...
Han har nok fået en rift i mavesækken. Det er ikk noget farligt og skal bare gå over af sig selv og han er på toppen igen i dag.
Meeeeen så fik jeg lidt nyttig viden, som jeg rent faktisk ikk vidste.... Vil lige dele det.
Vi ved jo, at det ikke er godt for hundene at spise sne. Det nedkøler mave/tarm systemet og kan gå hen og blive farligt.
Hunden begynder tit at ryste og det er godt, for det sætter blodcirkulationen i omdrejninger, så den varmer det op.
Meeen en chi skal bruge ufattelig meget energi på at holde varmen i kulden - så den har ikke et stort overskud energi-mæssigt til også at skulle varme det indre op.
Endvidere er der masser af bakterier i sneen som nemt kan forårsage dårllig mave.
Men igår sagde dyrlægen, at det samme faktisk gælder græs i denne her kulde. Det er for koldt at få ned i maven.
Jeg havde ikk skænket det en tanke. Jeg troede det var godt han spiste græs, for at få det op, som jeg troede generede ham - men tvært imod.
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 51
En urtepot med kattegræs på gulvet...og de eeeelsker det:-)
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
apr 2007
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 128 Svar: 1.103
maj 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Hunde: 6 Emner: 3 Svar: 82
hunde, kulde og sne
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside