{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

er jeg gal på den? {{forumTopicSubject}}

http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=376951

er det bare mig der er sart og lader mine egne oplevelser påvirke?

eller er det helt ok at en masse bullterrier ejere råder en chi ejer til at Bull terrieren er super god sammen med en chihuahua, uden de faktisk har haft de 2 racer sammen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er jeg gal på den?
  • #1   23. jan 2010 Jeg kunne aldrig drømme om at sælge en hvalp til en der har en Bull Terrier

  • #2   23. jan 2010 jeg ville ALDRIG nogensinde sætte disse 2 racer sammen, og jeg forstår slet ikke at nogen kan sidde og guide én. Uden at have race kendskab på chien....

    jeg er måløs


  • #3   23. jan 2010 Jeg turde heller ikke, men det gælder nu også f.eks. Amstaff.

  • #4   23. jan 2010 men hvordan kan det være at man kan sidde og guide andre på den måde?

  • #5   23. jan 2010 Det er også fuldstændig vanvittigt Elise !!

  • #6   23. jan 2010 dejligt at vide det ikke bare er mig der er en sart lille sippe....
    Bare se tråd starter holdning til dette - tænker bare stakkels lille hvalp.... og så forstår jeg slet ikke at man sælger hund til så unge tøsser....

    ej jeg er harm.


  • #7   23. jan 2010 åååh dette er jo et klasse eksempel på hvor meget man skal tage forhold til når man sælger hvalpe :S

  • #8   23. jan 2010 Puuh ha', jeg ville heller aldrig have sådanne to modsætninger sammen..
    For Shika er Paya fx rigeligt stor og voldsom, så tænk hvordan en BT kunne være?
    - Men måske det kunne lykkes hvis man tog alle forbeholdene - Ikke være alene i samme rum, ikke lege uden opsyn, ikke spise i samme rum, osv osv osv..
    Men, så kan jeg ikke helt se fidusen ved at have de to racer samtidig? Det er da ligeså stressende for chihuahuaen som ejer, at skulle have 10 øjne i hovedet for at holde øje hele tiden?
    Men ved der er nogle som gør det på dén måde (hvor hundene nærmest lever hver sit liv), men forstår det ikke helt?
    For mig er ''meningen'' af hundene skal have glæde og gavn af hinanden, og dét ville en BT og en chihuahua aldrig få..

    - Så jeg bakker klat Fru A op i denne situation må jeg indrømme!
    Godt DU (Fru A) informere om din viden, og gør trådstarten opmærksom på problemstillingen.
    Ellers kan én af hundene meget vel ende med at få nyt hjem fordi det ikke fungere, og dét er jo ikke hensigtmæssigt efter min mening - Så hellere lade være med at tage chancen.


  • #9   23. jan 2010 Ann_Sophie

    lige præcis! der skal så lidt til... hvorfor tør man tage chancen?


  • #10   23. jan 2010 Netop, jeg forstår det simpelthen heller ikke! smiley
    Men hun vil vel have én af hver ''mode hund''? Hmm..


  • #11   23. jan 2010 hmm måske... synes bare det virker totalt uovervejet.

    vi er igang med at flytte.
    jeg har en chi hvalp fra 2009
    jeg kan ik finde nogle kuld lige her og nu på BTeren - er der nogen der ved hvor man få en hvalp

    grrrr

    Når jeg læser de andres indlæg så synes jeg det virker som om de føler at jeg nedgør Bteren da det jo langt fra er det jeg gør... og så er der bare nogle folk der diskutere bare for at diskutere selv om de godt kan se at argumenterne fra den anden part er fornuftige nok - sådan noget kan få mig op i det røde felt.

    vi har 3 chi/pincher blandinger her i bygningen og mira og malou bliver totalt bange for dem når de gir den gas.

    det er så synd, og malou er minus bange for nogen andre hunde her... det er den energi de 3 hunde har der stresser dem helt vildt


  • #12   23. jan 2010 Nej en DP og en chihuahua er slet ikke ens af sind.
    Min Paya (chi/DP) kan fx slet ikke med DP'ere, hun stresser vildt og det fungere slet slet ikke! DP'eren har et helt andet ''gå på mod'' og aktivitets niveau, de er meget mere voldsomme og friske end en chihuahua.. Og Paya har ellers arvet en del af DP'ens sind, men slet slet ikke i samme niveau.
    Så det er da muligt en DP'er fungere med en BT, men kunne ikke forestille mig en chihuahua gjorde. Ihvertfald ikke hvis de skal have gavn af hinanden (hvilket jeg ser som en vigtig faktore).
    Så jeg er også undrende..
    Men trådstarter virker til hun er fast besluttet på en BT og ikke kan se fornuften i at chi+BT ikke fungere.. Så..
    Du har gjort din del for at ''advare'' hende, så må valget være op til hende..


  • #13   23. jan 2010 derfor jeg også bare har skrevet de får ret og jeg får fred... men så er jeg lige pludselig ubehagelig

    hi hi hi jeg er totaaaalt ubehagelig idag! smiley


  • #14   23. jan 2010 Ja NU må du lige tage dig sammen - Ubehagelig stodder!!! smiley *LOL*
    Ej, synes nu det var et ganske glimrende råd du gav hende og gode argumenter..
    Og dem der siger en chihuahua og en DP er ens af sind, er jo bare galt på den efter min mening..


  • #15   23. jan 2010 tjaaa men det handler vel egentlig bare om at erkende at man ikke ved alt - jeg påstår jo ik på noget tidspunkt at jeg ved noget om andre racer end chien smiley

    men sådan er det herinde - og har det alle dage været - rigtig trist


  • #16   23. jan 2010 Jeg synes det er synd for sådanne en pige der får helt skæv vejledning, for det er hende og hendes hunde det risikere at gå ud over i sidste ende..
    Håber da bare hun tænker det hele godt igennem, inden der tages beslutninger.


  • #17   23. jan 2010 Charlotte

    jeg mener 100% at chien ikke egner sig m,ed små børn.

    med små børn mener jeg fra 0-5 år - indtil et barn har lært at de skal passe på dyret. Jeg kan se hvor voldsom min 2 årige nevø kan være overfor pigerne.
    Malous opdrætter sælger heller ikke til familier med små børn


  • #18   23. jan 2010 tjaaa det er også ok.

    Malous opdrætter har et meget stramt forhold til det - da hun har været ude og hente en af sine han hvalpe der var blevet fuldstændig knækket af at være kaste dukke med deres 3 årige datter. Det resulterede i at hunden bed pigen og så ville de aflive ham fordi han bed. Hunden krøb langs panelerne og lå unders Barbaras seng i 14 dage da hun havde hentet ham.

    pgr. af den oplevelse har hun meget strenge regler om at man ik kan få en hvalp fra hende hvis man har små børn - og jeg må give hende ret. Det er mange der slet ike opdrager deres børn til at omgås dyr, at jeg blir helt ked. Chien kan jo ik sige fra på samme måde som fx. en golde retriver. og fordi den er så lille så kan små børn løfte den op osv.

    det kan jeg bare ik have - vores Mira kan slet ikke fordrage børn, hun bliver panisk hvis de vil hilse. hvor Malou elsker alt og alle.

    self. vil der altid være chier der gener sig fint i børne familier - det tror jeg fx. malou ville gøre - da hun er yderst tolerant. Men man kan jo aldrig vide om man får en mira eller en malou med hjeme i første omgang?



  • #19   23. jan 2010 Ja min storebrors datter på 6 år vil sååå gerne løfte begge mine hunde, men dét har jeg strengt sagt NEJ til!
    Dét kan ikke komme på tale, tænk på konsekvenserne hvis hun taber dem på stengulvet eller lignende!
    Desværre forstår min bror ikke problemstillingen i at hans datter render rundt med hundene i armene, så dér måtte jeg slå hælene i og tage diskussionen.
    Så det er nu vedtaget at ingen af mine hunde bæres rundt på af min niece (naturligvis, i mine øjne)!
    Personligt synes jeg det er en nødvendighed at lære børnene dén simple regel, for der kan gå meget galt i dén sammenhæng.
    Regler er vigtige, og regler skal overholdes når der er tale om levende dyr! smiley


  • #20   23. jan 2010 Anita - Ja reglerne skal uanset race overholdes - Er det en stor hund kan man måske risikere barnet går over hundens grænse og hunden derfor siger fra..
    Og så er det jo hunden der er ''fy fy skamme sig, slemme hund'', selvom det i bund og grund er barnet der ikke har overholdt reglerne overfor hunden. Så regler er ALTID vigtige, og skal ALTID overholdes!
    - Jeg slog hårdt ned overfor min niece da hun kom rendende med lille Shika i armene - Dét skulle aldrig gentage sig!
    Men det er jo fordi hun ikke er vant til at omgåes hunde, og derfor ikke kender reglerne (som desværre heller ikke var nøje nok opridset).
    Og så er det jo bare mig der ikke var opmærksom nok i dén situation, for jeg havde ikke tænkt over min niece ikke var opdraget til ikke at løfte hundene. Så det var min egen fejl, som jeg NU er meget opmærksom på.
    Og min niece ved jeg har et øje med i hvert et trin hun tager med hundene smiley Smil.. Men hun er en god pige, og respektere hvad vi sætter op af regler.
    Har fx lige passet hende i 2 dage, hvor jeg startede med at opsummere reglerne omkring hundene, og det gik bare rigtig godt. Især Paya er vild med hende, hvor Shika er meget mere påpasselig.


  • #21   24. jan 2010 jeg er fuldstændig enig!

    her hos os må vores nevø og 3 niecer godt "lege" med pigerne - men de skal sidde ned på gulvet - thats it!

    Men vi kan jo ikke vide/kræve at alle andre opdrager deres børn som vi gør - desværre. Hos os har vi også den regel at når vores hunde er i kurven må man ikke kæle eller opsøge dem. Så siger vi at pigerne holder pause. Det har vores næst ældste niece på 5 år godt nok har svært ved at lære - hvor den ældste på 7 og tvillingerne på 2 år har fattet det med det samme....

    Og så leger de primært kun med Malou da Mira ikke gider dem.... hun vil heller bare kæle med de "voksne"

    Jeg tror helt klart at vores egne børn - når de engang kommer.... Vil blive strengt opdraget. Men hvad så med deres legekammerarter osv?
    man kan jo ik holde øje 24/7?


  • #22   24. jan 2010 Puha jeg ville aldrig sætte en BT sammen med en Chihuahua! Pga. deres psyker!

    Jeg kan kun tale af mine egne erfaringer og herhjemme ville det blive et blodbad. Maldini har et stort ego (hvilket de fleste Chi'er har) og derfor ville han ikke tolere en BT's adfærd og er ret sikkert på at BT ikke ville respektere en Chihuahua pga. deres størrelse. Min venindens BF (skøn hund) har Maldini haft tænder i hans læbe, men tror I BF forstod "beskeden" NEJ, den blev ved med at "drille". Det er noget som en Chi ikke skal opleve for mange gange, da denne adfærd sætter sig og kan blive et generelt udbrud mod andre hunde. Som der tidligere står i tråden, hvorfor ødelægge en god hund?

    Ang. det med at løfte hunden, så kan jeg igen kun varmt anbefale at man indøver og ruger kommandoen "op" hver gang Chihuahuaen bliver løftet, derved ved Chihuahuaen hvad der skal ske og man og Chien undgår negative oplevelser smiley

    Jeg siger det altid til folk, børn som gamle og DET hjælper smiley


  • #23   24. jan 2010 På ét punkt tror jeg også meget det handler om tilliden overfor ens børn (hvis man kan sige det sådan)?
    Har ikke selv børn, men sammenligner meget med min 6 årig niece.

    - Men hvis man opdrager ens børn til at de IKKE må løfte på hundene, og man ved børnene aldrig ville gøre det-Så er det jo et spørgsmål om at man første, anden og tredje gang når der kommer venner på besøg sætter dem ind i reglerne i hjemmet.
    For så må man stole på børnene i sidste ende, for ja ellers må man da blive småskør til sidst hvis man skal have 10 øjne i hovedet der peger i alle retninger smiley

    Men jeg ved at jeg selv har svært ved det med at stole på min niece, netop fordi hun jo ikke er opdraget til ikke at løfte på hundene, og at hun fik lov til at bære rundt på mine forældres to små hunde (Hmm..).
    Så at hun ikke må bære rundt på mine hunde tror jeg slet ikke hun forstår, men hun acceptere det.
    Og dét er vel i bund og grund et vigtigste..?

    Puuh ha', men når der engang kommer børn hér tror jeg også det bliver en skrap opdragelse.
    - Mine forældre har altid sagt at det eneste jeg får i gave når jeg får børn, er en sølv fløjte!
    Så kan jeg opdrage dem til at komme nr jeg fløjter og stille op på række - Ligesom ''Familien Trap'' smiley Hæhæ...


  • #24   24. jan 2010 Sanne - Mht komandoen ''op'', lader du så også børn bære rundt på ham bare de siger komandoen, eller?
    Jeg skal dælme ikke have nogle børn til at bære rundt på Shika, måske når de 10 år nærmer sig må de bære hende op i sofaen.. Men ikke før smiley
    Hæhæ!
    Ej men jeg synes det er ganske normalt at børn ikke må bære rundt på så små hunde, der skal være respekt og overvejelser mellem barn/hund.. smiley


  • #25   24. jan 2010 Som udgangspunkt er der INGEN børn der må løfte vores hunde . Vores mindste søn er 12 nu og det er først for nylig han begyndte at løfte dem.

  • #26   24. jan 2010 ha ha ha ha kan lige se det for mig!

    2 korte fløjt er lig med børst tænder

    2 lange fløjt er lig med sove

    osv osv osv.... kunne godt være man blev kontaktet af kommunen lige pludselig pgr. af alternativ opdragelse af sine børn smiley


  • #27   24. jan 2010 hos os har vi trænet at når vi bøjer ned i knæ og laver en "krog" med hånden langs siden ned til gulvet - så kommer pigerne hen og lægger bugen i vores hånd. totalt human elevator smiley

  • #28   24. jan 2010 Nej min holdning er at "små" børn og hunde ikke høre sammen, basta bom! Når de er sammen så er det i følge af en voksen.

    MEN.. Denne kommando skal indøves med Chien og ved børnene dvs. en mindre risiko for noget ubehageligt skal ske. Generelt ved ALLE!

    Maldini er ikke aggressiv, men kan blive utrolig forskrækket af pludselig at blive løftet op og piver som var det svanens død - både hund og mennesker bliver bange. Men ved at have indført "op" kommandoen så har vi ikke haft sådan episoder smiley positivt for både menneske og hund.

    Det er noget mange Chi ejere glemmer..


  • #29   24. jan 2010 Fru A - Haha.. "alternativ børneopdragelse"

    totalt blæret tricks I har lært de små smiley


  • #30   24. jan 2010 Sanne

    Tak smiley Har vi gjort fra starten da vi fik vores første chi Merle - så bestemmer vores hunde jo selv om de vil op.
    De bliver død foskrækket hvis folk bare løfter dem op.
    Min far kan godt være en smule voldsom og vi har gang på gang prøvet at lære ham at løfte, på den måde hvor man faktisk står med siden til imens.... men har hørt noget om, at man desværre ik kan lærer gamle hunde nye tricks.... smiley


  • #31   24. jan 2010 Præcis præcis! Og jeg er stor fortaler for at indføre lign. kommandoer/tricks. Chihuahuaen er et lille følsomt væsen og der skal ikke meget til at skræmme dem så meget at det kan sætte "spor" på hunden. (Der skal kun en dårlig oplevelse til, men 6-7 positive oplevelser til at rette op igen)

    Ja det har jeg også hørt noget om smiley


  • #32   24. jan 2010 Fru A - Hahaha! Ja lige præcis smiley Idéen om fløjten er da ganske glimrende i forbindelse med børneopdragelse, NO LOVE ONLY ORDERS.. Høhø..

    Måske du skulle købe en fløjte og lære din far op? smiley Smil..


  • #33   24. jan 2010 Sanne - Knald god med en fast ordre hver gang man løfter hunden!
    Jeg plejer at sige Shika's navn og få øjenkontakt med hende inden jeg løfter hende - for grundet hendes fortid er hun noget sky, og bliver let forskrækket hvis hun ikke ser vi vil løfte hende.
    Paya genere det ikke spor at vi løfter hende uden kommando, hun er ikke så let at chokere, men plejer nu også at have øjenkontat med hende inden hun bliver løftet. smiley


  • #34   24. jan 2010 Ann Sophie P - Jep, så ved de hvad der skal ske smiley og det er jo netop for at mindre risikoen for at de skal udevikle at blive bange eller sky. Men super godt i har et "ritual" smiley thumps up!

  • #35   24. jan 2010 Vi bruger "op" hver gang han skal løftes op, også i sofaen eller lign. Jeg plejer at spørge "skal du op?" Hvor Maldini vender ryggen til eller bakker på plads så vi kan løfte ham.. DET ER SÅ SJOVT AT SE PÅ!! Hehe..

  • #36   24. jan 2010 Hahaha! Gud hvor sødt han reagere på dén måde, virkelig dygtig!
    Når vi løfter Shika op i sofaen siger vi ''Skal du op?'' og så hopper hun op med forbene, og så skubber vi hende nærmest op mens vi siger ''kom så'' smiley
    Så egentligt har vi også nogle små uskrevne ''ritualer''. Det var lidt sjovt at tænke over smiley
    - Men ja, Shika havde det rigtig skidt ved at blive løftet da vi fik hende. Men nu så jeg også måden hun blev løftet på i sit tidligere hjem - Nærmest som var hun en tennisbold. Og det er nok de færreste der synes dét er sjovt.
    Men sådan er det jo så forskelligt, vi forsøger ihvertfald at forbedre det, og det går stødt fremad smiley


  • #37   27. jan 2010 Jeg er nok lidt forsigtig, men jeg ville ikke ture have andre racer sammen med en chi - også selvom det er gode venlige racer. Størrelses forskellen og fysikkene r simpelthen for stor, hvis nu der skulle ske uheld hundende imellem. Måske en pom eller en pap kunne gå an, men jeg synes nu chi passer bedst sammen med andre chiér.

  • #38   27. jan 2010 karina

    lige præcis


    eller også er vi ude i så stor en race at chien egentlig er overlegen, pgr. af den dynamik, temprament og hurtighed smiley

    Når vores piger engang er helt færdige med at udvikle sig og vi har fået det rækkehus vi går og lure på - så vil Mads gerne igen have en GD.

    Men lad os nu se smiley


  • #39   27. jan 2010 Jeg kunne nu godt finde på, at få en Mops eller Engelsk Bulldog engang, så den størrelse synes jeg ikke er noget problem

  • #40   27. jan 2010 Janni

    Ja dem synes jeg heller ikke det er noget galt med - jeg er mere over i terrier racerne, ikke passer med chiens sind. smiley


    elsker den engelske buller


  • #41   27. jan 2010 Jaaaa den er dejlig og Moppen også... Havde faktisk købt en Mops som allerførste hund, men inden jeg fik den hjem fandt jeg ud af, at det IKKE var et sted man skulle købe hund, så faldt jeg for Chi'en og fik Umberto, men skal helt sikkert ha' en EB eller Mops engang

  • #42   27. jan 2010 Engelsk Bulldog har jeg desværre dårlige erfaringer med, netop fordi de er så klodsede og tunge og bare buldre frem..
    - Jeg mødte engang en Engelsk Bulldog som gerne ville lege med Paya (jeg havde paya i snor, den Engelsk Bulldog var uden snor, desværre).. Men den løb efter Paya rundt og rundt om mine ben, og lagde sig til sidst ovenpå Paya som lå og skreg! smiley
    Siden da har Paya været endnu mere bange for ''store'' hunde.. Suk..

    - Så sådanne en klodset og tung race ville jeg personligt ikke turde have med mine 2, selvom Engelsk Bulldog's sind er dejligt og dovent :')
    - GD er jeg viiiild med, men kræver sandelig man har pladsen og kan opfylde deres motionsbehov.. Men sådanne en gad jeg også godt have engang om maange år - Min kæreste synes dog de er alt for store. Så det bliver nok aldrig til mere end en tanke smiley


  • #43   27. jan 2010 Hov, en Mops tror jeg ville fungere rigtig fint med en chihuahua ihvertfald smiley

  • #44   27. jan 2010 jeg har aldrig rigtig mødt en mops sån tæt på. Vi havde en kortvarig nabo der havde 2 og de var helt enormt godt opdraget. men kom aldrig tæt nok på at jeg ku se med fingrene smiley

    vores ene nabo har 2 EBere og de er bare totalt Mumsig (som man siger på svensk) hi hi har altid syntes racen var super dejlige.

    Jeg tror egentlig bare man skal være en kæmpe smule kritisk når man sætter racer sammen.

    fx. kender vi mange der har GDere sammen med Chien og det har gået perfekt. Hvor jeg har forelsket mig i Old victorian bulldoggen men kender nada der har den race - og det gør en lidt usikker.

    Ved ik om du er lige som mig, men jeg kigger altså med fingrene smiley


  • #45   27. jan 2010 Kender flere der har Mops og EB, så kender racerne rigtig godt synes jeg. Jeg tror ikke det er noget problem, hvis man lærer dem at omgåes hinanden fra de er helt lille. Det siger dem med store hunde også, men der er jeg for bange.

  • #46   27. jan 2010 Maldini har gået sammen med en GD uden problemer og møder tit en Irsk ulvehund, hvor der heller ingen problemer.

    Vi har kendskab til mopsen, det var bedre end med en FB, men heller ikke et godt miks med mopsen og min chi, men kan være det er fint hos andre smiley


  • #47   27. jan 2010 uuuh jeg er bare et chi-menneske smiley
    Jeg tør slet slet ikke få andre racer inden for døren.

    Men nu er jeg også meget meget pyller-mor og har viet mit liv til chiens verden hehe

    Hvis jeg nogensinde skulle overveje en anden race, blev det en bernersennen.
    Min søsters er lige blevet aflivet smiley
    Men sikke et roligt sind de har. Tilde, som hun hed, lagde sig bare på gulvet og så kunne Cody ellers bare gøre med hende, hvad han ville ggg kravle oven på hende og alt muligt.
    De 3 hunde jeg har haft har alle været meget sammen med Tilde. Det er lidt sjovt - hun har fundet sig i mange ting. Og sikke opdragen hun var uden særlig træning.


  • #48   27. jan 2010 Christina

    ååårh ja berneren- Mads søster har 2 af slagsen.
    Og de elsker bare Mira, men hun elsker bestemt ikke dem ha ha ha.

    Hun er kæmpe racist. Er spændt på hvad Malou siger til dem- hun elsker jo alle så tror ik det bliver et problem smiley

    men det er bare en fantastisk hund berneren de er så rolige og tillidsfulde!


  • #49   27. jan 2010 Sanne

    Ja her hjemme findes der også 2 racer som betyder ekstra meget
    den ene er self. chien den anden er gderen.

    Min mand har virkelig en kæmpe kærlighed til GDeren, det er bare en fantastisk hund, bare trist de ikke bliver så gamle smiley


  • #50   27. jan 2010 Åhhh, mine er også mega racister, de eneste de kan lide udover Chi'er, er Poms'er. Vil så gerne vænne dem af med det

  • #51   27. jan 2010 det er sjovt for Mira kan KUN lide andre chier - vi har så 2 chi/pincher blandinger en han og en tæve og Mira kan dem bare slet ikke.

    man kan bare se på hende at hun tænker - det var da nogle underlige chier!

    Hun skælder og smælder når de går nede i gården og hun står ude på altanen. Mega pinligt hvor Malou bare logre med halen helt vildt og står og skøjter når de kommer.

    De 2 blandinger er der meget lyd på så ved ikke om det måske har noget med det at gøre - især tæven, hun gør konstant...

    jeg ville fx. aldrig sætte chien sammen med en pincher eller en prazky da de er nogle energi bomber uden lige.


  • #52   27. jan 2010 Ja jeg har så en chihuahua/dværgpincher blanding :')
    Men hun kan tilgengæld slet ikke klare rene dværgpinchere, så helt samme ''hyper temparament'' har hun dog ikke..
    - Men Paya og Shika fungere rigtig godt sammen, absolut ingen problemer - Og de har fundet niveauer hvor begge er tilpas i fx leg.
    Men de er meget forskellige af sind og behov.
    Paya er en hund med fuld fart på og vil gerne gå lange ture og drøne rundt efter bold osv dagligt.. Shika vil helst på en lille tur, og så gerne en god gang afslapning foran varmeovnen..
    Og der kan jeg da godt sommetider ærge mig over de ikke kan have mere glæde af hinanden - især her i vinterperioden.
    Shika vil intet når der ligger sne fx, mens Paya fiser rundt og elsker det.
    Men tror såmænd godt en chihuahua og en ren dværgpincher kunne fungere, tror mere det er mig der ikke kunne fungere med en ren dværgpincher.. Hæhæ!


  • #53   27. jan 2010 Fru A - så kommer der helt sikkert en GD, snart smiley *blink blink*

    Det er rigtig sjovt at se sådan en lille hund og så store hunde sammen. Dem vi har mødt har været ekstra blide ved bandithunden, hvis man kan kalde det det smiley Maldini er bestemt også racist! Så det er ikke alle hunde han kan li.. specielt ikke bulderbasse-hunde-racer! Men han er blevet væsentlig bedre end han var i starten.. takke været vores småhunde leg/træf som er fast hver søndag kl.12 smiley og jeg er afsted med ham, selvom jeg har været i byen til kl. lort og med tømmermænd smiley

    Han ELSKER derimod Chihuahuaer, papillon (for det meste) og ALLE blandinger hvor der indgår Chihuahuaer i.. Han kan spotte Chihuahuaen i en blanding smiley hæhæ..


  • #54   27. jan 2010 Ann

    Der er altid afvigere smiley og paya er jo rigtig lækker - har set hende med fingrene he he he

    men vores bedste venner har også den kombi dvs. en ægte chi han og en Chi/pincher han sammen.

    og de har altså bare nogle ture engang imellem. Mira vil hverken vide eller andet af blandingen.. Hun er bare en strid banan.

    Chien passer nok også bedst til mit temperament end pincheren - så måske vi præer vores hunde en smule smiley


  • #55   27. jan 2010 ann Sophie - Maldini HADER dværg pincher - virkelig! Jeg ved ikke hvorfor.. tror det er fordi de er så energiske.. hæ hæ.. Vi har to der bor lidt længere ned af blokken og du kan tro de får besked - pinligt!

  • #56   27. jan 2010 Sanne

    tror jeg skam også... men det bliver først når pigerne er fuldt udvokset og vi har fået et hus.

    vi havde jo en GDer sidste år som desværre var syg smiley efter den oplevelse gav Mads totalt op på racen - vi mistede først Merle så fik vi Emmet og Mira 1½ måned efter, vi nåede at have Emmet i 14 dage. Så det var en hård omgang at sige farvel til 2 hunde på så kort tid.

    Men nu er Mads vist fit for fight igen....


  • #57   27. jan 2010 Fru A - Hvor er det synd for din Mads smiley Det er virkelig trist og en hård omgang, så kan godt forstå jer.

    Det glæder vi os til at se her på HG, for det er ski en flot hund smiley


  • #58   27. jan 2010 Fru A - true, true.. Der er nemlig altid afvigere smiley Og Paya er slet ikke ligeså hyper som en ren dværgpincher, så hun er okay nem at håndtere for fremmede hunde.
    Vi mødte 2 dværgpinchere sidste sommer, og Paya var ved at gå ud af hendes gode skind af stress! De løb, og løb, og løb, og gøede, og løb, og løb.. De stod ikke stille i 2 sekunder, så Paya var nærmest et dovendyr i forhold til dem.. Ja jeg selv var næsten stresset! smiley
    Og så er de jo SÅ hurtige de pinchere - Og Paya kan ellers løbe fra alle små hunde vi har mødt. Men en trænet DP'er kan hun kun løbe på niveau med - Hvilket resulterede i at hun faldt og slog sit ben smiley Og ja, så synes jeg ligesom jeg havde fået nok dén dag..
    En ren DP'er er desværre nok også for meget ''på'' for mig - med mindre jeg selvfølgelig havde været vant til det fra start af, for så tror jeg bare man acceptere det. Jeg overvejede det jo inden jeg købte Paya eftersom hun jo kunne få begge sind. Paya endte bare som en kanon mellenting i sind.. Hehe!

    Men, go' for the GD, de er så lækre! smiley Uumm..


  • #59   27. jan 2010 Ja synes oså han fortjener det. Vi har talt med nogle kenneler i SKK da vi var oppe og udstille Mira i Helsingborg.

    og der var flere der sagde de var super sammen - altså Chien og Gderen.

    for Gderen mener jo selv den er en skødehund og Chien mener at den er en kamphund. Så det er en match maden in heaven.

    Mads gamle Gder Hamlet troede selv den var på str. med en gravhund så den kom tit i klemme mellem gulvet og sofabordet ha ha ha


  • #60   27. jan 2010 Fru A - Ikke for at hive op i gamle dårlige minder, men hvem er Emmet? Og hvad skete der siden I kun havde hende i 2 uger? :' /
    Dét må virkelig have været hårdt at sige farvel to gange, men især til Merle som I jo havde længst og var den første..
    - Der er faktisk mange der siger at min Shika ligner Merle når vi er til chihuahua træfene. Jeg har jo ikke selv set Merle IRL, men kan godt se hun også har lange tynde stænger, spinkel bygning og er spidt i snuden. De små balletdansere.. Puh ha, det må være årdt smiley


  • #61   27. jan 2010 Ann

    det eneste jeg har med gderen er dens kager er kolo enorme og så savler den bare helt sindsygt! :S

    men ellers er den en fantastisk hund.


  • #62   27. jan 2010 Hahaha!! Ja det er altså synd for GD'en at de er sååå store, nu hvor de gerne vil sidde på skødet under maden! ;D Høhø..
    Man kan sagtens forestille mig de er et godt match (chi+GD), men for pokker det må se sjovt ud når man er ude og gå tur? smiley


  • #63   27. jan 2010 Ann Sophie

    Emmet havde problemer med hoften og fordi han kun var 10 uger kunne vi ikke få sygeforsikret ham smiley så vi valgte at give ham fred.

    Som vores dyrlæge sagde så synes han at Emmet havde haft en rigtig dårlig start og det var tankevækkende at vi allerede skulle til at operere ham når han kun var 10 uger. samtidig ville vi nok blive nægtet at få ham syge forsikret- og især GDeren døjer meget med tarm og mavevendinger.

    så det kunne blive en økonomisk katastrofe smiley

    Bagefter skulle vi findes os i sviner mails og SMSer fra Emmets opdrætter og veninder. Indtil Mads måtte puste sig op og ringede hende op og sagde at hun vist bare skulle være glad for vi ik fik ham obduceret, og ydere mere hvis hun ik stoppede sine chikane ville han komme forbi så de kunne tale om det ansigt til ansigt.... så hørte vi ikke mere fra hende.

    Emmet var DKK hund med super flot tavle - utroligt ik?

    Ja hun ligner Merle lidt smiley Merle var bare så smuk et lille nips, hun var mega lille, vejede kun 1.5 kg da hun døde


  • #64   27. jan 2010 For pokker da en omgang at gå igennem lige efter sådanne et tab! smiley
    Kan godt forstå det tog pusten af Mads, og naturligvis også berørte dig!
    Sikke noget svineri! smiley
    Men ja, det ér godt nok utroligt.. Men tror på at selv i DKK er der masser af brådne kar, men pokkers når man nu prøver at gøre de rigtige.

    Godt I har 2 lækre og raske prinsesser nu, som bliver jeres følgesvenner de næste maaange år! smiley

    Ja Shika vejer jo heller ikke ret meget (1,2 kg), men 1,5 kg er jo også en bette basse. Så det er nok også én af grundene til folk husker tilbage på Merle når de ser Shika smiley Merle er ihvertfald ikke glemt kan jeg love dig!


  • #65   27. jan 2010 smiley ja glemt det bliver hun aldrig - hun var en fantastisk hund. Som kunne lide alle og alle kunne lide hende.

    Hun fik omvendt 3 par til at købe chier smiley

    Vi har hende hængende overalt herhjemme. For hun var noget helt særligt, og vi ved at vi aldrig får så god en hund som hende igen... det var et stort tab for vores race da hun døde.

    Vi har haft vores at kæmpe med og tror endelig 7 9 13 vi er på rette spor - så nu kommer overskudet også til igen at forsøge lykken med en ny hvaps smiley


  • #66   27. jan 2010 Ja kan sagtens forstå jer, det må virkelig have gjort ondt inderst inde! Bare tanken gør mig trist.. Og måden det hele skete på var bare så grufuld, at selv ikke ens værste fjende skal bydes dét! smiley
    Men det er godt I igen er ovenpå, og klar til nye udfordringer - Bliver spændende at følge hvad I ender op med af vapsere! smiley


  • #67   28. jan 2010 Elise: hehehehe ja de små er nogle værre racister smiley

    Tror heller ikk Cody ville kunne li Tilde, hvis ikk det var fordi han fik lov at styre og bestemme det hele hehe.

    Cody fungerer og leger helt klart også bedst sammen med andre chier.


Kommentér på:
er jeg gal på den?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce