{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

Angående udstilling og bedømmelse {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål.
Nu har jeg aldrig prøvet at udstille før, men jeg har været til en enkelt dobermann udstilling.
Men jeg hører fra mange af jer herinde, at dommerne slet ikke dømmer korrekt mere?!?!?..
At man dømmer ud fra hvad der ligger godt for øjet, i stedet for at gå op i de mål og de standard man har sat for racen (som er ment af sundhedsmæssige grunde osv)!
- At man ser flere og flere store hanner og tæver?

Hvordan kan det være at alle er bevidste om det, men der ikke bliver gjort noget ved det?
Er dommerne ikke selv klar over det?


Jeg så heller ikke dommerne tage mål, det vare mere "øje-mål"....

Beklager hvis det er MIG der har misforstået noget, men jeg er sgu småforvirret lige nu.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring af 187 kvm hus 1.300 kr.
  • VVS nu og her opgave 2.000 kr.
  • Græsslåning 250 kr.
  • ukrudt i forbed, små brosten op, fiberdug på linien af brosten og nedlægning af sten igen 1.170 kr.
  • hækklipning 205 kr.
  • Opgravning og bortkørsel af buskbom og laurbærbuske i bed i forhave. 10.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Angående udstilling og bedømmelse
  • #2   3. feb 2010 Tak for svaret Eva, jo det gjorde det!
    Så race-standarden er "fortolket" forskelligt hvor man er fra i verden?
    Som du skriver, man ligger vægt forskellige steder...
    Jeg troede bare ikke det var "lovligt", ment på den måde, at jeg troede man skulle være bogstavelig...

    Man kan jo så selv vælge hvor man vil udstille sin hund, hvis man gerne vil opnå top karakter.... lidt snyd alligevel... smiley
    Rubust hund, tag til øst europa.. hehe eller?


  • #4   3. feb 2010 Synes det er synd!

    Er det ikke pisse farligt med alt for store dobere?
    Jeg tænker på hjertefejl osv..?

    Ligesom schæferhundene, der er jo mega stor forskel på udstillingsgener og brughundsgener.
    Udstillingsschæferne er jo gigantiske smiley

    Lidt ærgerligt hvis dobermannen endte i den retning..


  • #6   3. feb 2010 Ja jeg kendte godt til linjerne, men måske er jeg uerfaren, men jeg kan ikke med det blotte øje se så tydeligt (som jeg derimod kan med schæferne) den store forskel der er mellem brugshund og udstillingsgener.......

    Men ja, jeg synes sgu det er synd!


Kommentér på:
Angående udstilling og bedømmelse

Annonce