{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Vi vil have mere pels;-) {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Mischa har ikke særligt meget pels i forhold til mange andre langhåret chihuahua. Og hun er udvokset, da hun er 3 1/2 år gammel. Hvad gør jeg forkert? Og hun taber ret meget pels nu her:-S

Hun får Royal Canin Chihuahua Junior og har altid fået det. (Junior fordi hun er så tynd, og gerne må tage på - det lykkes så ikke, men hun spiser godt:-))
Hun får meget sjældent bad, og bliver børstet ca. 1 gang om ugen med en furminator - det er den eneste børste der hjælper, ellers så har vi hår over ALT:-(

Nogen god råd?

Andre forumemner med "Vi vil have"
vi vil have valg
http://onlineunderskrift.dk/web/Valg
Skrevet af: steffani a - 28. maj 2010
vi vil have valg
vi vil have valg
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skydedøre til IKEA skab + Diverse 849 kr.
  • gulvafhøvling 6.500 kr.
  • Flytterengøring af 54 kvm, 2 værelses lejlighed 1.500 kr.
  • Utæt rør under køkkenvask 1.350 kr.
  • Handyman to build a bed and drawer 540 kr.
  • Afmontering af kompresser på luft til vand system. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vi vil have mere pels;-)
  • #1   2. mar 2010 Hmm.. Lakseolie, får hun dét?
    Ved ikke om det giver hende længere pels, men pelsen bliver sundere? : )

• #2   2. mar 2010 tror det er furminatorens skyld, vi bruger kun vores ca 1 gang om måneden i sommerhalvåret, men jeg 'mobber' så også hår hver dag:-)

• #3   2. mar 2010 Hun får ikke lakse olie og hun vil ikke spise sin mad i en skål, så det bliver nok et svineri. Kan man give olien direkte i munden? Eller på en eller anden måde, måske lade et lille stk brød suge det op og så give hende det på den måde.

Jeg købte først furmunatoren i sommers, og hun have lige så lidt pels før vi begyndte at bruge den:-( alt hjemme hos os er alligevel dækket helt til af hendes hår, tøj, sengetøj, sofa ja jeg kunne blive ved, hihi.

• #4   2. mar 2010 Mine får fiskeolien direkte i munden - Der er pumpe på.
    Så får de hvad der svare til et halvt/helt pumpeslag dagligt/hveranden dag : )
    Bagefter får de en coktailpølse, lidt kylling eller lignende så smagen lige dæmpes lidt af fiskeolien og fjernes fra munden ; )
    Det fungere fint her, selvom det ikke er deres yndlings beskæftigelse, glæder de sig til godbiden bagefter : )

• #5   2. mar 2010 God ide:-) Det vil jeg prøve. Hvis hun ikke får mere pels, så får hun ihvertfald endnu mere blød pels:-)

• #6   2. mar 2010 Ja fiskeolie er rigtig godt!
    Men mine gider heller ikke spise deres mad når det kommer oven på.. Hvillet jeg egentligt godt kan forstå, synes selv det lugter mindre tiltrækkende smiley
    Men ved at de får det direkte i munden er smagen hurtigt væk, men de får hvad de skal bruge + en godbid! Win/Win situation ;D

• #7   2. mar 2010 Min Ipso har heller ikke særlig meget pels, men det ligger så vidt jeg kan se i hans gener, for stort set alle hundene i hans familie har samme pelslængde. Dog fælder han ikke vanvittigt meget, og hans pels er også dejlig blød, men har du tænkt på, om hendes pels måske bare er som den er? Det er selvfølgelig fint nok at pleje den for at gøre den mere blød, men mht. længde osv. tror jeg bare der er forskel. Det er jeg nok bare så heldig at være godt tilfreds med, for kan slet ikke arbejde med de der uldtotter så har det udmærket med at Ipso er hvad jeg ville kalde "semilanghåret" smiley

• #8   2. mar 2010 Ej kunne godt forstille mig at lakse olie ikke har en fantastisk smag, hihi.

Anne-Mette: Jeg tror heller ikke hun kan få en meget fyldig pels, men jeg tænker mere på at måske det andet foder eller et eller andet form for tilskud måske kunne give hende en mere fyldig pels.

• #9   2. mar 2010 Cille jeg tror det helt ærligt ikke.. Ikke medmindre pelsen er direkte slidt/ødelagt eller meget tør tror jeg du kan gøre noget, der vil ændre på det.. men held og lykke med det smiley

• #10   3. mar 2010 Du skal ikke bruge furminator, du skal bade min. 1 x om mdr. og ja så skal du give olie og være sikker på, at hun får de nødvendige vitaminer og mineraler.
    Husk en chihuahua skal ikke have en pels kåbe eller for meget underuld!

• #11   3. mar 2010 Det kan godt være jeg spørger dumt, men hvorfor skal jeg bade hende når hun ikke er beskidt? Fjerner man ikke pelsens naturlige fedtlag ved at bade dem så ofte? jeg troede ikke chihuahua havde underuld?

• #12   5. mar 2010 Skriver du ikke, at du vil have mere pels? Så skriver jeg bad hende 1 x om md. da det øger pelsmængden. Desuden skal hun vaskes med shampoo 2 x og jo det fjerner fedtlag, men nu spr. du til øget pels......

• #13   8. mar 2010 hvis du køber shampoo efter du skal vaske hende 1 gang om måneden, så skulle det ikk være så slemt....

Køb en meget mild, men god shampoo

Kommentér på:
Vi vil have mere pels;-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce