{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.980 visninger | Oprettet:

Farvel til DRU {{forumTopicSubject}}

Så er cavalierhytten også meldt ud af DRU.

Når jeg ser tilbage, så tænker jeg "hvor HAR jeg dog været naiv!"
Det jeg vil med dette indlæg er ikke at svine DRU til ,men måske hjælpe nogle mennesker der er nye i hundeverdenen, så de ikke begår de samme fejl som vi gjorde..

Da vi startede med at udstille blev vi rigtigt godt modtaget af specielt spanielklubben, med den daværende formand Jytte i spidsen, og var positive over DRU, der var ikke alt det snobberi som vi syntes kendetegnede DKK, og det var nemt at blive en del af slænget. Vi har haft mange gode timer sammen med mange DRU og spanielfolk! - og de timer er vi stadig meget glade for at have haft!
Jeg har før på dette forum taget DRU i kraftigt forsvar, og kan se at flere stadig gør det..jeg håber dette indlæg vil åbne nogle øjne, men det er ikke sikkert alle er klar til at ændre holdning.

Det er nu ca 8 år siden vi startede i DRU, og i de forløbne 8 år er der dukket mange ting op! Jeg vil prøve at beskrive et par afdem her i lidt rodet rækkefølge.

I de sidste bare 3 år har vores lille stueopdræt haft kontakt med mindst 5 familier der har købt Cavalier i en stor kennel på sjælland, hvis ejer også er i bestyrelsen i DRU. De har alle fortalt om deres elskede hund, der døde tidligt af hjertefejl! Selvsamme ejer af denne kennel har til mig udtalt, at hun kun har haft 1 hvalp i alle årene der havde dårligt hjerte...
Hele bestyrelsen i både Spanielklubben og DRU er stærkt imod hjertescanning af Cavalierne, og har de mærkeligste grunde..De underkender 12 års forskning på KVL. KVL har endda tilbudt DRU at være med - de har fået nej. KVL har også tilbudt at tage ud til førnævnte kennel og scanne, så der ingen kørsel blev - eneste grund jeg kan se, til at afslå sådanne tilbud, er hvis man ikke har rent mel i posen, eller hvis det ikke handler om at avle sunde hunde, men kun at tjene så mange penge som muligt...

I 2005 ledte vi efter helfarvede cavalierer, og endte i en tilsvarene stor kennel i Aulum, der på hjemmesiden lignede et stueopdræt. Det kan blive en længere histore, men den korte er at vi afleverede en tævehvalp tilbage, som havde den flotteste DRU stambog, hvor forældrene på begge sider gik igen 100% - det var en søskendeparring!!!!!!!!! og derudover havde hun pelsmider.
Bent fik os dengang overbevist om at det var en enkeltstående fejl som ikke måtte/kunne ske. Hvor kan det ærgre mig at jeg ikke tog en kopi dengang!
Især med den seneste sygdom "Episodic falling" og historier om indavl i stor stil er kommet frem.
Kennelen har ændret navn siden, hvorfor mon?

Senere har jeg også erfaret at Bent og ejeren af denne kennel kender hinanden privat, så derfor får der lov til at foregå mange ting også i den kennel!

Jeg kan blive ved med at dele ud af min erfaring med DRU gennem de sidste 8 år , men tiden er ikke til det.

Min bøn til fremtidige hvalpekøbere er derfor - SE JER GRUNDIGT FOR - ellers bliver Cavalieren som race ødelagt af sygdomme.

Min bøn til avlere er - bliv ved med at søge viden, - når du har styr på farverne er du først lige begyndt at lære om racen!

En af de dygtigste avlere jeg har mødt, er en ældre dame i Tyskland, som har avlet i 20 år, grunden til hendes succes er at hun altid har søgt ny viden smiley

MVH Lisbeth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farvel til DRU
  • #1   15. apr 2010 Det er en Såå kedelig historie...
    Men ja .. Desværre er ALLE Klubber såen .. Kender du Formanden eller Næstformanden godt . så kan du alt ...

    Det er svineri... smiley


  • #2   15. apr 2010 *Mizze- sikke en gang fis at lukke ud, noget af en generalisering..
    Lea Hvor er i så rykket hen? smiley


  • #3   15. apr 2010 Mizze - Det håber jeg da ikke!
    Der må da være nogle indenfor hundeavl der ejer integritet og moral!
    For mit eget vedkommende er det kærligheden til mine hunde i særdeleshed, og racen i almindelighed der gør at jeg er avler - hvad er drivkraften bag hundeklubber, hvis det ikke er kærligheden til hundene?

    Sam
    Vi rykker over i DDH, de har i det mindste avlsrestriktioner for racen - jeg er spændt på om det bliver godt - indtil nu tyder det på det.

    MVH Lisbeth


  • #4   15. apr 2010 Håber på at se dig hos DDH som er en god klub...

  • #5   15. apr 2010 Åhhh læste ikke dit sidste indslag...
    Men kan kun sige dig at i de 3 år vi har været tilknyttet DDH har vi været yderst tilfreds


  • #6   15. apr 2010 Hej Lisbeth.

    Hvor er det godt skrevet, jeg håber virkelig mange DRU opdrætter får øjnene op for alt det lort med ind avl der er lavet i DRU, jeg er selv en uheldig ejer at en tæve på 3 år som har 9,5% ind avl på kun 4 led føj DRU skulle skamme sig at sætte stamtavle på sådan et kuld hvalpe, og efter følgene har hun fået hjerte fejl mislyd 2 og prolaps 3 og det er meget for en cavalier på kun tre år, og oven i har hun fået epilepsi så det køre rigtigt godt, hele hendes stambog kommer også fra den store kennel i jylland. Jeg har prøvet at snakke med Bent flere gange både på mail og over for ham men han vil ikke svare mig på hvorfor min hund har sådan en stambog, jeg har været opdrætter af cavalier i 6 år i DRU men nu blev det også for meget for mig, så jeg er også rejst i DDH hvor avls krav omkring hjerte scannind og ind avl ligger langt højer end DRU for den klub har slet ikke nogen krav de skulle skamme sig.

    For et år siden købte jeg verdens dejligste lille cavalier tæve Bella hos Lisbeth ( cavalierhytten) hun er flere gange blevet tilset af min dyrlæge og hun er helt perfekt, jeg fik så undersøgt Bellas stambog for ind avl og hun har 0% ind avl på 10 led, super flot stykke arb til cavalierhytten ingen tvivl om jeg gerne køber hund hos Lisbeth igen, som jeg så stolt kan bruge i mit eget opdræt kennel cavalot DDH i mange år frem og jeg glæder mig meget til mine kommende hvalpe får DDH stambog.

    Her til slut vil jeg bare lige fortælle at jeg kende 15 personer/opdrætter som de sidste par uger har sagt farvel til DRU og flyttet til en klub med sunhed og hjertrum DDH.

    Knus fra Lotte Kennel Cavalot DDH opdrætter.


  • #8   15. apr 2010 Natascha du er velkommen til at flytte din hund i DDH, der taler man pænt til hinanden. Det må man sige at Bent formand fra DRU ikke har lært da han gik i skole for 100 år siden.

  • #10   15. apr 2010 Lotte

    Tak for de fine ord om mit opdræt smiley Vi gør vores bedste.
    Du glemte dog at nævne den fine prægning hun har fået smiley
    Utroligt at Bellas fine helsøster ikke er solgt endnu, men vi har hende jo også kun til salg her på hundegalleri...

    Lena - tak for indbydelsen, jeg er blevet medlem smiley
    Ja og så er der alle de andre ting DRU har lavet, bla deres svar på det brev som vi opdrættere har sendt til DRU - det er under al kritik.
    Da jeg importede Lillie fra Tyskland fik jeg også at vide at der da var rigeligt med fine hunde i DRU, Ja men ikke gode nok til mig. Bellas og Daisys mor er med DKK tavle.

    Jeg fik også lige læst om den tidligere formand for jyllandsafdelingen. Sikke noget svineri!
    Hun har bedømt os en enkelt gang, og hun har nok været den bedste dommer jeg har været inde hos indtil nu. Grundig og rar. Jeg håber da hun fortsætter i en anden klub

    MVH Lisbeth


  • #11   15. apr 2010 jeg giver mizze ret.. jeg har oplevet det i flere klubber at hvis du kender formanden eller næstformanden så kan du alt !!!

  • #12   15. apr 2010 Malene- i hvilken sammenhæng har du oplevet dette?

  • #13   15. apr 2010 at hvis man er venner med fx formanden så får man gode bedømmelser ...

  • #14   15. apr 2010 Malene- hvor har du set det, og hvornår?
    som jeg ser det er det rigtig nemt når andre mennesker har en bedre hund en, end en selv at beskylde folk for korruption, og det er godt nok grimt hvis det ikke passer..


  • #15   15. apr 2010 ja det har jeg.. jeg har selv været en del af det, ..hvor at det er mig der har tabt til dem der har kendt formanden eller bestyrelsen.. hvornår ja, til udstillinger.. begge gange var helt og sikkert derfor !

  • #16   15. apr 2010 Haha ja se det er lige præcis det jeg siger! du tabte fordi dine hunde ikke var var de bedste og det kunne du ikke klare.. gud hvor er du dog plat.. nej hvor sørgeligt!


  • #17   15. apr 2010 nej jeg tabte fordi at de kente en fra formanden og derfor vandt de..
    deres hunde ville aldrig have vundet hvis ikke de havde kendte personen fordi der var så mange fejl osv fra personen som jeg stillede op imod..


  • #18   15. apr 2010 Yes yes, selvfølgelig gjorde du da det...


  • #19   15. apr 2010 det er da kun fordi du ikke ved hva der præsict er sket, at du ikke tror på mig !

  • #20   15. apr 2010 Tja- du vil jo heller ikke fortælle det, så det er sgu lidt svært at tro på dig, jeg ser og hører det der SÅ tit, og jeg ved at der i min egen klub intet er ved snakken, der skal folk bare ha en syndebuk!

  • #21   15. apr 2010 nej jeg vil ikke fortælle det herinde i et åben forum .. jeg forklare bare at jeg har oplevet at hvis man kender eller er venner med formanden eller nogen i bestyrrelsen så kan man for fordele

  • #22   15. apr 2010 Jeg ved bare at det ikke ville ske i min klub, så at genereisere på den måde synes jeg ikke er i orden..

  • #23   15. apr 2010 Ville bare sige velkommen til Cavalierhytten smiley
    Dejligt at se der er nogen der virkelig prøver at gøre noget for deres hunde og fremtidige opdræt, ved netop at flytte klub...


  • #25   16. apr 2010 Sam , jeg Hønger ikke nogen ud her .. Men skriv til mig privat og jeg skal give dig TONS VIS af eksempler.. og det det samme til dig Lisbeth....

    Det sker .. OVER DET HELE .. jeg har selv været meget tæt på den verden . så tæt at jeg ikke gider den verden mere . jeg har mine hunde for hyggens skyld.. og forstår nu de folk der melder sig helt ud af den dumme Klub-verden........

    Men som skrevet . Skriv privat.. så skal i få det afvide......


  • #26   16. apr 2010 Lisbeth, Desværre har jeg set rigtig mange der ikke elsker deses hunde på samme måe som os andre.. - her mener jeg opdrætter ...

    Fek.s Mig , jeg gik til udstillinger for at hygge mig og for at mine hunde oplevede en masse godt...
    - men har mødt MANGE (Igen ingen navne her inde..) der KUN gør det for at hundene kan blive godkent til avl.. for derefter at SKAM avle på dem ... smiley Hvilket klubben ikke siger noget til.... smiley - selvom at der i Loven står noget i stil af at tæven Kun må få hvalpe i hver anden løbetis så de har tid til at komme sig på da det er hårdt for kroppen... - Hæng mig ikke lige op på det ordret.. Men det er noget i den stil.....


  • #27   16. apr 2010 Inge- som jeg skrev kender jeg ikke dfet vilde til DRU så jeg kan ikke sige om det sker der, kan kun sige at det ikke sker i min egen klub..
    Mizze- du skal være velkommen til at fortælle mig det i en PB så:)


  • #28   16. apr 2010 Jeg syntes at debatten er kommet lidt væk fra det egentlige emne :o) Hvorfor er udstilling og dommere vigtigere end hundenes sundhed og racernes overlevelse som sunde hunde? Ja, undskyld mig, men jeg fatter ikke i drejer debatten den vej....
    Som tingene står nu, med indavl og sygdomme, er det da mere vigtigt at fokusere på sund avl fremfor hvilken dommer der gør hvad og hvor. Selvfølgeligt skal en hund være racetypisk, men det hjælper da lige fedt hvis den i en alder af 3 er dødsyg af endocardiose eller skal aflives pga HD som 1 års

    Lisbeth, jeg håber at du bliver tilfreds i din nye klub. Jeg håber sådan at DRU får øjnene op for hvad det er der sker, og reagere derefter - altså med at indføre nogle krav til sundhed før avl.
    Vi følger tingenes udvikling også må vi se om det også bliver klubskifte til os senere.



  • #29   16. apr 2010 Godt skrevet Mette K

  • #30   17. apr 2010 tak mette k jeg syntes også hundenes sunhed kommer i første række uden sunde og raske hunde og uden indavels sygdomme er udstilling ikke meget vær jeg vil oså vente og se om ikke der sker endringer i den retning inden jeg tager stilling til hvad jeg vil knus gitte

Kommentér på:
Farvel til DRU

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce