Lidt strø tanker fra mig Lidt strø tanker fra mig
Min nabo har fået en lille ny hund i denne uge,en lille Jack russel på bare 8 uger.
Naboen er ja hva skal man sige,har meget lidt forstand på hunde.
I dag har jeg oplevet : Naboen havde besøg og hvalpen var åhhh så sød og hvor talte naboen kærlig til sin hund,hunden var i haven og skulle tisse,venden sagde hej og gik.
Hereft.fik hvalpen elles både hårde ord og bandeord om at nu sku den famne få tisset.
1 tim.efter kom der 12 unge mennesker i lejligheden og her var stemmen igen rar over for hvalpen.
Jeg selv tog ud da jeg ikke kunne holde ud m.den råben og skrigende stemning der var v.siden af.
Kl.19.30 var jeg hjemme igen og der var stille,naboen og vennerne var taget i byen den eneste lyd der kom fra lejligheden var en lille hvalp der var meget ked af det.
Min tanke er : Hvor er det synd for hvalpen !
Mit spørgsmål til jer : En Jack russel er det ikke en aktiv hund ?
feb 2007
Følger: 65 Følgere: 58 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 863
Må indrømme at jeg fællede en tåre da jeg hørte den græde.
feb 2007
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.278
men det er meget synd de efterlader en sådan lille hvalp når den er ny i huset , og de skelder hunden ud... men det eneste udnatt at anmelde dem er at informere med gode råd om hvordan man skal gøre...
min brors kæreste mener deres hund bør gå løs på gården , men ikke mine , de har jo en jack russel terrier og jeg rottweiler... og deres tæve er i løbetid tit , men aligevel synes hun at deres hund skal få lov til at grave sig ind til mine hunder ( jeg har handhund og tæve ) og stå og hyle udenfor min dør og hun mener jeg skal sikre gjædet mit bedre fordi de har en løbsk tæve løs... mit hegn var max 30 cm i vinters pag snø og de hoppet ikke over ( bor i norge ) og deres lille hund løber og knurret og jager alle mennesker her på gården ( Lejer stalden ud til nogen andre ) og det er elt ok for dem , fordi det er en lille hund , de besluttet for den rasen pag en tv-serie (fraiser)men nu er de " dygtig " til at have den i snor da jeg har sagt jeg melder dem pag hunden går på vejen...
ufff blev lidt langt dette , men ja en JC trenger meget motion og hode stimulanse... måtte vel få min frustration ud hehe
feb 2007
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
En jack russell er en yderst aktiv jagthund, og bliver den ikke ativeret, ja så skal den nok selv finde på narrestreger.
Og det er ike altid nogle vi som ejere bryder sig om. Og at råbe og skrige af en JRT, er en dødssynd, den bliver stædig og utryg og kan begynde at bide.
Jeg sidder her med store tårer over den stakkels hund.
Jeg har selv 2 JRT, en på 14 år og en på 3 år, så jeg ved hvad jeg taler om. Så jeg frygter for den lille hunds liv:-(((((
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 907
Lidt strø tanker fra mig
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside