{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

Sikkerhedssele - nogle gode forslag?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. Jeg har en dejlig chihuahua der er meget glad for og køre bil, og også meget aktiv med og få set det hele når vi er ude og køre... ;o)

Jeg har tidligere kigget efter en sikkerhedssele til ham, men er lidt i tvivl om hvilke der er bedst, og kunne også forstå på et tidligere indlæg, at man kunne få en kurv og spænde dem fast i. Så jeg vil rigtig gerne høre, om der er nogle seler/kurve i har haft go erfaring med, og om der måske er nogle der er mere sikre end andre og gerne bare generelle erfaringer med sikkerhedsseler til de små kære??

Hilsen Heidi

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sikkerhedssele - nogle gode forslag??
  • #1   9. jun 2010 Jeg købte sikkerhedsseler hos petworld tror jeg det var... Rigtig bredde på brystet... Jeg havde en alm kurv de kunne sidde i ,på sædet mens de var spændt fast.... Men det aller bedste ville nok være et godt bur..:o)

• #2   9. jun 2010 Selerne jeg købte skulle sættes i den der spænde til sikkerhedssele...:o)

• #3   9. jun 2010 jeg har købt en lækker sele til Gizmo fra EzyDog der medfølger en strop der kan sætte i den almindelige sikkerhedssele, så nu kan han sidde på forsædet og følge med samtidig med at han er spændt godt fast :o)

• #4   9. jun 2010 Jeg har selv haft mange overvejelser mht. alt dét med kørsel, vi kører rigtig meget bil.. Men jeg ved der er nogle af de transport bure man ikke bare liige rykker fra en bil til anden.. Men hvordan er det med de seler og kurve, er det nemt at tage med ind og ud fra hjem itl bil? Jeg låner oftes to forskellige biler, fra forældre og bror smiley hehe.. Det er billigt i forsirking.. ej, men skal selv bruge noget der er nemt at flytte frem og tilbage ;p Hvordan er jeres med det`?

• #5   9. jun 2010 Nu var det vores egen bil tingene lå i... Men ja Selerne lå altid i kurven og kurven er bare lige til at tage ud af bilen... Selerne klikker du af, som at klikke en normal sele af.. Så det bliver hvis ikke lettere:o)

• #6   9. jun 2010 Uhhh jeg ville langt hellere købe en af de høje transpostks. hvor han kan kigge ud...
    Chancerne for at de bliver slået ihjel ved en ulykke, hvor de har sele på er ret stor ;( Selen hjælper faktisk blot at de ikke flyver rundt... Det tryk den giver vil de færreste kunne tåle ;(

• #7   9. jun 2010 Fru Robbie: Det lyder rigtig enkelt ja smiley Jeg må lige se nærmere på det da smiley - for det vile klart være løsning i min brors bil smiley Det kan jo lige smides i bagaerummet når han har passagere med smiley

Jeanette: Jeg har også hørt om det med sikkerheden, men skal man have en transport bur der står fast, skal det jo være enten et som står fast i bagagerummet eller et, som står fast og binder ved bagsæderne, kan det ikk passe? Men dét køber mine forækdre højst sandsynligt til deres smiley Det snakkede vi allerede om sidste uge smiley Men ulempen er jo når man ikke har egen bil.. Så er det straks værre, også er selerne nok en løsning, fremfor kun at sidde i taske.. Og Fie er også en holde-øje hund, så i hver lyskryds skal hun liige op og kigge ud smiley

• #8   9. jun 2010 åh nu har jeg ledt og ledt på nettet. - uden held - men mener bestemt at den video, som jeg gerne ville ha linket til, kommer fra denne side.
    (link fjernet)
    men kan ikke finde den.

Jeg ved nemlig at jeg engang så en crashtest, hvor de kom frem til, at den sikreste måde at transportere et lille dyr i en bil, er at sætte det i et transportbur bag højreforsæde på gulvet - det er der, hvor der sker mindst skade på dyret.

Dyret skal altid stå vandret i forhold til kørselsretningen. - altså med siden til fronten af bilen.

med de resultater jeg fik frem bare ved at google crashtest dog - så forstår man jo overhovedet ikke at noget tør lade dem være løse i bilen.

mht. sikkerhedssele, så tror jeg som Jeanette ikke på, at det kan have nogen lykkelige udgang for vores små dyr - med det tryk det giver, hvis ulykken først er ude.

• #9   9. jun 2010 Jeg er sikker på en sikkerhedssele den hjælper ved mindre uheld opbremsninger osv....

Men vil også mene et bur er bedre... Men så igen vil jeg heller ikke smide min hund i hvilket som helst bur...

Hvis bilen bliver smadret, er det heller ikke alle bure der kan holde til det, og jeg ville skisme nødig efterlade mine hunde i en brændende bil fordi jeg ikke kunne få dem ud, hvis buret var mast og man evt ikke kunne åbne lågen:o/....

Jeg mener også at ha hørt det som Christina C nævner at bag forsædet er det sikreste... Og det kan taske/transportboks ikke flytte....

Nu har jeg ikke selv bil.... Men når jeg kører med folk har jeg mine i en taske, indrømmer den ikke altid er lukket, men sidder med dem på mit skød i tasken... Kører jeg selv er det en lukket taske i bunden af bilen....

Et bur som er lavet af noget ordentlig martriale med flere låger er i mine øjne det bedste.....

Dem her havde vi planer om at få i bilen... Men da jeg ikke har bil nu, er det jo ligesom ikke aktuelt:o)
    http://www.safedogshop.dk/group.asp?group=1

• #10   22. aug 2010 endelig fandt jeg tråden igen - puh ha det tog sin tid hehe...

nå men der er lige kommet en artikel med video om transport at hunde.

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1393863.ece

Kommentér på:
Sikkerhedssele - nogle gode forslag??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce