{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Hva sker der for Knas =( {{forumTopicSubject}}

Ja jeg indrømmer igen at jeg er en uviden chihuahua ejer som godt kan lide at gå til udstillinger osv, men inderst inde ikke aner en dyt om det her UDOVER at jeg elsker mine hunde og giver dem et godt hjem....

mine (vores) to skønne hunde leger tit og leger også voldsomt nogle gange... men de sidste par dage har Knas pludseligt pevet og haltet med venstre forpote hængende helt oppe (og øjne der siger 'det er synd for mig') så farer jeg jo hen, tager ham op og undersøger... og pling.. så er han rask igen og kan løbe videre... dette sker efterhånden ret tit...
min første indskydelse.. '' ÅH NEJ PATELLA!! '
så ringede til dyrlægen og hun sagde måske - indtil jeg fortalte at det var på forbenet... anede ikke det kun var bagben =S se så uvidende er jeg...

men er der nogle der har prøvet noget lignede dette???
eller har en idé om hvad det kan være...

jeg er i flytterod så skal hjem til mine forældre og se om jeg kan finde hans gamle journal et sted i en flyttekasse.. han brællede forbenet da han var ca 10-12 uger sammen, og MENER at det er samme forben... men kan der lige pludseligt dukke noget op i forbindelse med det mere end 2 år efter - han har aldrig før været mærket af det brækkede ben....

så ja.. I kan godt høre at jeg søger råd...

og ja skal til dyrlæge med ham i morgen tidlig... men rart lige at hører om nogen har prøvet noget lignende....

jeg holder ham så vidt muligt i ro, men Bella dufter bare ALT for godt lige nu, så han vil hele tiden over til hende og føler det som et overgreb at han skal sidde ved mig hele tiden..

Så HJÆLP!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hva sker der for Knas =(
  • #1   10. jun 2010 Min Micki blev for en uge siden meget ved siden af sig selv, SLET ikke sig selv...

    Halen var helt nede, han ville ikke gå, ikke lege, ville dog godt spise og drikke... Kunne også godt blive glad når han så mig og andre og "glemme" smertene, men blev igen nedtrykt....

    Han haltede nogle gange på højre forben, jeg mærkede og mærkede, han pev også et par gange... Brækket var den ihvertfald ikke... Kiggede på trædepuder og mellem, men intet kunne jeg se.... Men kunne dog mærke at når jeg trykkede ved 2 trædepuder trak han poten væk...

    Nå men efter et par dage hvor jeg havde undersøgt osv tog jeg til dyrlæge(skal siges Micki er MEGET pivet, og nogle gange skal der meget lidt til før han piver, så med ham behøver man altså ikke huhaj afsted med det samme;o))...

    Dyrlægen undersøgte benet meget nøje, intet var at mærke.... Men kiggede så mellem svømmehuden og der var lidt rødt, han tog sådan nogle forstørelsesbriller på og der sad en lille bitte bitte brod fra en bi eller noget, den fik vi ud og så fik vi noget salve med, og smertestillende jeg holdte ham i ro et par dage(ellers sprang det lille sår op) og han begyndte at gå med halen nede igen...

    Sådan en lille bitte bitte dum brod kunne give et så stort udslag, så det er altså ikke sikkert det er noget alvorligt:o)

    Håber i finder ud af hvad det er med lille Knas... Kom gerne med opdate:o)


  • #2   10. jun 2010 tror også det er noget i den stil... vi er ved at bygge om så der er masser af træsplinter, tænker det kan være sådan en, men kan bare ikke se nogen..
    men puh hvor jeg var tude færdig.. var sikker på at det var patella, og at han skulle opereres, have ondt osv...
    men er det rigtigt at det kun er i bagbenene??


  • #3   10. jun 2010 Anne K,
    Jo det er kun på bagbenene:o)... Men selv mig som synes jeg ved meget tænkte også PATELLA hahaha.... Man bliver simpelthen så bange uhhhh altså:o(....

    Det kan sagtens være en mikro splint, jeg sad og kiggede og kiggede og kunne ikke se den brod, men den var altså også MIKRO:o)

    Men hvis benet har været brækket, kan det måske også være noget med det UDEN det behøver at være alvorligt, måske lig overbelastning, trådt forkert eller hvad ved jeg...:o)


  • #4   10. jun 2010 godt være...
    men han siger av, 3 sek senere stormer han rundt igen... forstår det bare ikke...


  • #5   10. jun 2010 Hej Anne og stakkels Knas smiley (som ellers er yderst bedårende) smiley

    Jeg har aldrig prøvet noget lign. med mine egne.. Men, har en lille sød/sjov historie om min stefars gamle chi (mange år siden han havde), anyway - en dag, trådte hans Mini på en skarp genstand som gav ham en rift - og da det var første gang han var ude for 'ulykke' var han snu og opsnappede faktisk hvor meget opmærksomhed han fik af det (han sku ikk i yderligere behandling end lidt salve eller smørelse, husker ikke hvad), men efterfølgende når de gik ture, så hvis min stefar ikke liiige havde givet nærkontakt, så fakede han simpelthent en haltning og pjevs.. Og min stefar rendte frem og tilbage til dyrehosp. for han var sikker på noget var galt og det tog så meget til, at det blev oftere og oftere.. Min stefar elskede og bedårede sine hunde, men på gå ture var der ingen taske eller putning da de jo gik tur, men på dén måde lærte den snu Mini hvordan han fik en masse kys og kærlighed, fakede bare liige lidt haltning også blev han fluks taget op og undersøgt smiley
    Det er lidt komisk, og min stefar havde dyyyyre regninger den løbende måned pga. lillefyren intet fejlede..

    Jeg tror overhoved ikke det er sammenhængen i dit tilfælde, det fik mig bare sådan til at tænke på den historie, da du skrev flg sætning
    "tager ham op og undersøger... og pling.. så er han rask igen og kan løbe videre... dette sker efterhånden ret tit..." - så lød det liiige som mine stedfars gyldne ord om hans elskede gamle hund, Mini :)) Men tror nu at det ikke er samme sag, synes bare den er lidt sød at fortælle - og om hvor snug de små kan være ;))

    Jeg ønsker det bedste for din lækre Knas og vil endelig gerne hører opfølgning smiley
    Gode tanker, Stina med Fie og Felia smiley


  • #6   10. jun 2010 Hahahaha Stina,
    Var det lige Mimi du beskrev der oder????

    Sådan er han nemlig, træder han på en pind en sten en kvist så siger han piv og kigger op på mig, intet er godt igen før jeg lige har taget ham op og mysset ham og så siger jeg SÅ på en glad måde...

    Så kommer han ned og fiiiiiiiiiiiiiiiiiiser afsted som om intet var sket;o)

    Det er det der sker når man pylre for meget om det små, hahah og DET har jeg i den grad gjort ved Mimi;o))

    Lyder til din stedfar har gjort det samme;o))

    SØD historie, de er kloge de små:o)


  • #7   10. jun 2010 hahahaha, Mini/Mimi, det kan være det er Minis afkom ;)) haha, de er sgu kloge ikk ;-)) Av av, - anerkendelse, - nu er jeg ok..

    Ja, og min stedfar er en meget stor voksen mand på 100kg og næsten to meter, og han er noooooget så blødsød med dyr.. :)) Min mor ville for to år siden så gerne have en kat, (min søster sku ha killinger - ellers, hendes kat skulle ha killinger), min mor plagede og plagede manden og han sagde troligt hver gang "neeej, vi skal IKK ha kat" ...... Idag, har de 2 smiley :D smiley hahahahaha.. Og det er fars katte, uden tvivl - og han ELSKER pigerne og bliver sur hvis de ikke er med hjemme for én gangs skyld smiley Så sjov han er, den mand smiley

    Men ja, de er så snu ik, hvis Fie får en balle, sætter hun sig ved siden af mig, og kigger ud i luften og begynder at 'snakke' ud i luften, fordi så ved hun at jeg snakker med og kysser hende, fordi hun er så skøn når hun først begynder snakken ;))

    De lære bestemt hurtigt hvordan de er aller sødest - og derfor er det jo værd at træde på en pind, eller tage en balle, hvis bare anerkendelsen følger smiley Haha.. Vi ska da bestemt ikke undervurdere dem :-)))


  • #8   10. jun 2010 Hihi kan lige se det for mig en STUR voksen mand med en bitte chi og nu 2 katte, ej der er nu noget over mænd som bare ELSKER dyr:o) Det er sgu så charmerende:o)

    Haha Fieeeeee hun er sgu da også snu var?? Det er jo klart hvis du begynder at grine og nusse hende hver gang, så er det da en god måde at få opmærksomhed på;o)) Hvor sødt altså;o)

    Hvis Caspar skal noget han ikke gider, så stikker han tungen ud af munden, så ved han at jeg siger nåååååå du er så søøøøøøød:o)

    Hvis Mimi bliver fornærmet(det gør han bare jeg siger STOP hvis han gøer når det ringer på) Så bliver han fornærmet og løber ind i sofaen og ser sølle ud:o/... Så får jeg dårlig samvittighed og kalder på ham så han kan få mysser....

    EJ Stina det er næsten for galt sådan som man er overfor de små;o))) Hvad skal der dog blive af os;o)...

    Hihi Mini har da født Mimi i sine unge dage... Og nu er Mimi her hos miiiiig:o)


  • #9   10. jun 2010 Haha, nej - som hundejer er man også nødsaget til at finde en mand som er glad for dyr - der er også noget ekstra kært ved sådan en mandse :))

    Ja, Fie er bedårende når hun snakker, og hun ved det :-))
    Hahaha, jeg elsker at din Mimi bliver fornærmet, det hører sjældenheder til alligevel hos de små - men nååah ja, hvis moar synes man er skøn og kalder på én når man har det hårdt - så er det fornærmelsen værd smiley haha. han er den vildeste homokal ;))
    Rangeren har søreme også luret den gode måde at charmere sig på smiley

    Hahaha.. Mette, vi to ender i en rækkehus blok overfor hinanden hvor vi hunde dater hver dag - de fleste andre har jo mænder at dele deres hunde med smiley Vi må have hinanden smiley haha.. Det er dét der skal blive af os to :)))))


  • #10   10. jun 2010 sjovt.. havde faktisk overvejet om det kunne være derfor =)
    men har prøvet at ignorere (dumme ejer) ham når han gør det, og så er det altså også ligeså hurtigt ovre.. så jeg pyllre om ham igen... staklen må jo have ondt.. tror jeg da =)

    lige nu ligger han oppe i sengen ved min kæreste..--- hmmm.. kan da godt være at der er for mange goder ved at være lidt pjævset...


  • #11   10. jun 2010 Anne: du bliver jo i hvert fald langt mere afklaret når han lige bliver tilset - for det kan jo selvf. også nemt være en lille mikro splint som sidder og gør ondt når han laver en bestemt bevægelse også glemmer han det lidt af den deeejlige kærlighed han får smiley
    Men ja, de er godt udregnende de små bisser ;))



  • #13   11. jun 2010 Stina,
    Kan KUN give dig ret... Der hvor jeg boede før, boede der en fyr i opgangen ved siden af med 2 chi'er tatoveret over det meste af kroppen og piersinger osv.. KÆFT det så så forkert ud, men han elskede bare de hunde:o)

    Hihi Stina vil du ikke prøve at filme når lille Fie snakker?? Vil så gerne se det:o))

    Jeg kan love dig for Stina, Mimi ved lige præcis hvordan han skal kringle mig;o))... Det frygteligt med ham, Caspar piver aldrig han er simpelthen så sej, så bliver han dårlig(som han aldrig bliver) så er der noget galt og man er ikke i tvivl, for han siger aldrig noget...

    JA det er da da vi ender som vi bor i et todelt hus lige op af hinanden og hver da står den på kaffeslapperas hver dag med hunde sladder og hvad de nyeste ting er vi har købt til hundene, haha TOTAL hygge:o))


  • #14   11. jun 2010 Haha, ja - det er pudsigt som der faktisk er mange mænd som falder for racen smiley Min brors kammerater (2 af dem) har haft og har chihuahua :-)) Og de er også tatto/pumpede fyre med en udseende som en hardcore men et hjerte så blødt når det når deres hunde smiley

    Jo, selvfølgelig vil jeg det, skal nok finde kameraet frem næste gang hun 'snakker' :-))

    Nej, det er klart, at Caspar er for sej til at pive, det er meget sejere at lege 'død' med en hængende tunge også først pive lidt hvis der inderligt er noget galt, men bare moaren ikke siger det til hans ranger homies ikk ;-))

    Hahaha, ja - det er lige dér vi ender, med morgen kaffe, frokost i udestuen som er fælles, eftermiddagskaffe, måske lidt jordbærtærte også handler det ellers om at dele fif, erfaringer og sjove historie og vise det sidste nye på chihuahua markedet.. :-)) Men altså, det ville jo være noget så hyggeligt :-))))


  • #15   12. jun 2010 :o) Hvor var det du boede Stina?? Drengene er ved at pakke flyttebilen, det lyder da til at være er fedt kollektiv med hundesnak, hundeleg og hundehygge den er jeg med på;o)))

    Ej der er sgu ikke noget bedre end nogen der forstår hvor meget man elsker de små skattebasser, og dele de sjove/søde historier med:o)

    Glæder mig til at se den video når den engang kommer:o)

    shhhhh,,,,, Man må ikke siger noget til Ranger Homies'erne så bliver han til grin jo, så shhhhhhh;o))


  • #16   12. jun 2010 haha, de har allerede arrangeret en flyttevogn? smiley GODT ARBEJDE, drenge smiley Ranger bær de tunge ting smiley

    Haha, vi må mødes på halvvejen, Fyn smiley Fie gider ikk hjælpe med at pakke ting, hun har liiige fået ordnet neglene igår - de sku nødig slibes af det smiley

    Haha, hun begyndte igår med snak, også rejste jeg mig stillle for at ku nå hen til kameraet også var det åbenbart for forstyrrende - så stoppede hun smiley Men nu har jeg kameraet liggnede klar ved siden af os smiley

    Nejnej, aldrig afslør at en ranger man, har følelser - til vennerne, det ville også være synd for ham, hvis han bliver mobbet ;p


  • #17   12. jun 2010 var ved dyrlægen... og ja =) var jo så ikke det ben han engang har brækket =) så meget for at jeg 'synes' jeg huskede det var det ben.. =)
    men hun kunne ikke se noget, men hans skulder skagede en del, men intet alarmerende så han fik til smertestillende og så skulle vi se om det gik væk af sig selv eller om han skal i røntgen om en uge....
    men knas HADER vores dyrlæge... tror faktisk han kunne finde på at bide hende :S


  • #19   12. jun 2010 Okay - så krydser jeg selvf. alt for lille Knas at det går over - så ikke han behøver en større behandling over det !!! smiley Vi krydser, krydser og krydser for ham smiley

    Men jeg tror også at dyrene 'læser'/mærker vores 'frygt' for hvad de gør ved vores dyr, fordi man som regel kommer derind med bekymring for sin lille pusling - fogså er der for det meste bare dårlige oplevelser forbundet med!! smiley Tror også gerne Fie ville have dræbt hendes for længst, hvis hendes øjne og tanker ku slå ihjel ;))) hehe..


  • #20   12. jun 2010 har flere gange haft mundkurv på knas når vi skal ind til hende.... når det er manden som også arbejder sammen med hende er der ikke noget, men hende... han går helt amok.... stakkels dyr... men dygtig det er hun nu, og grundig, og er jo det jeg synes er vigtig.. så må han godt hade hende for min skyld =)
    Bella er okay med hende... men bella er nok også bare en lille godtroend damp hund =)


Kommentér på:
Hva sker der for Knas =(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce