{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.625 visninger | Oprettet:

Størrelse på udstillingsring? {{forumTopicSubject}}

Hej alle I garvede udstillere.

1: Er der nogen der ved hvilke mål en udstillingsring har?
2: Er der forskel på størrelse af ring efter hvilken race der udstilles?
3: Er det korrek at en ring ved et skue er mindre end ved en rigtig udstilling?
4: Er der nogen fast regel for hvornår man ikke længere løber rundt i en ring. Jeg tænker på at de små racer er i rask tempo, imens man ved større racer indimellem ser at udstillerne går eller løber hurtigt rund i ringen?

Jeg håber I kan hjælpe mig. Hvis nogen har et link til regler er det perfekt-jeg kan nemlig ikke finde noget om det nogen steder smiley

Mvh M


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Størrelse på udstillingsring?
  • #1   18. jul 2010 Der er forskellige mål alt efter hvad der er plads til diverse steder:-)

    Oftest er der ikke forskel på ringenes størrelse alt efter race:-(

    En ring ved et skue vil ikke pr. definition være mindre. Det kommer igen an på pladsforholdene.

    Dommeren siger hvor mange gange han/hun vil have hunden rundt i ringen. Så det er dommerens afgørelse. Oftest kan man sige at jo flere hunde, jo flere gange rundt i ringen for at kunne nå at kigge på hver hund:-)


  • #2   18. jul 2010 Mette: Tror M B J mener, om man skal løbe eller gå rundt - det afhænger af race og af, hvilket tempo, der passer ens hund bedst. Generelt løber man med store hunde og går med de små. F.eks. "taber" nogle hunde toplinjen, hvis de løber for stærkt, men andre sagtens kan bære det.

  • #3   18. jul 2010 Maj-Britt:

    Nåååå, for sytten da. Så misforstod jeg det vist..*G*


  • #4   18. jul 2010 Mht. at løbe eller gå, så er det hvad der passer bedst for at vise hunden bedst.

    I min race f.eks. der er nogle som kan nøjes med at gå almindeligt, for så går hunden bedst, ,men hvor jeg f.eks. skal op i et højt gå-tempo, lige før løb for at mine hunden går bedst.
    Så det er individuelt. Men de store racer præsenteres nok bedst i løb og så er tempoet af løb varierende.


  • #5   18. jul 2010 Mht. bevægelserne, så skal alle hunde jo fremvises i trav.

    Det siger så sig selv at os med GD'ere ikke kan nøjes med at gå stilfærdigt rundt i ringen i et adstadigt tempo, som folk med de mindste racer ofte kan.


  • #6   20. jul 2010 Hej igen med jer alle.
    Tak for svarene.
    Jeg troede der måske ville være nogle minimumskrav til hvor mange kvadratmeter en udstillingsring er, men det synes jeg I skriver at der ikke er. Kan det passe? Jeg mente nemlig det var minimum 3*3 meter?

    Jeg er glad for at I har kunnet hjælpe mig.

    Endnu et spørgsmål. Håndtering (eller hvad det hedder når dommeren kigger og mærker på hunden) er altid til sidst, efter den har været rundt i ringen, ikke sandt? Eller taler nogle dommere med hundene inden de går i ringen eller måske mærker på dem inden de løber i ringen?

    Kh Maja


Kommentér på:
Størrelse på udstillingsring?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce