{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snegle.. Mange af dem:-/
  • #1   1. aug 2010 Jeg kender desværre ikke nogen mirakelkur.. Salt hjalp da jeg havde dræbersnegle sidste år, har ikke set en eneste i år...

Men ellers må du jo igang med at salme dem ind og så evt overhælde dem med kogende vand..

• #2   1. aug 2010 Plejer tit ved skumringstid at gå en tur i haven med spade, for at halvere dem. Bare ikke særligt efektivt:-(

• #3   1. aug 2010 før hen - der gav jeg ungerne 10 øre pr snegl de samlede -- så fik de gummihandsker på - og en spand i hånden -- og en time efter var vores have ryddet for snegle -- så kogte jeg vand imens og hældte i spanden. --- og ungerne tjente gode lomepenge.

det tog ikke dem alle sammen - men holdt bestanden kraftigt nede...

• #4   1. aug 2010 der findes et sneglemiddel, der ikke skulle være farligt for andre end sneglene. Det er faktisk rimelig effektivt....ihvertilfælde på de nøgne snegle, jeg ved ikke om det også gælder dem med hus.

jeg har prøvet det en gang hos min mor og det varede da længe inden de kom igen.

ellers er det mest effektive at samle dem.

og til dit andet spørgsmål...jo de overvintre glimrende i haven og det er helt utrolig hvor mange snegle en enkelt snegl kan give videre til næste års bestand.

desuden er de hermafroditter

• #6   1. aug 2010 moskus ænder;) så har du ingen snegle overhovedet

• #7   1. aug 2010 vi drukner også i snegle i år:-( vi har løbene lagt det gift som ikke skulle være skadeligt for naturen - det er et organisk middel og det hjælper, sneglene tørre simpelthen ud, vi har måttet tømme vores drivhus, da de var over alt i afgrøderne:-(((( vi bor lige op til en skov, så det er umuligt at udrydde eller holde dem nede andet end med gift

• #8   1. aug 2010 vi er heldigvis ikke særlig hårdt ramt i år

• #9   1. aug 2010 Har de sidste par år nakket hver en dræbersnegl jeg kunne opstøve i haven. Har ikke ret mange flere.
    Særligt om foråret skal man være efter dem, og udrydde dem inden de formerer sig.

• #10   1. aug 2010 jeg klipper dem over med en saks....tæmmelig ulækkert, men ......!

• #11   1. aug 2010 Jeg har møjsommeligt pillet alle tusindfryd op af min græsplæne.
    Fandt ud af at sneglene er mægtig glade for at lægge deres æg under tusindfrydenes blade.
    Det har hjulpet rigtig meget. Og lige nu er æggene jo ikke til at tage fejl af når de skinner hvide og kuglerunde op mod en.

• #12   1. aug 2010 Ølfælder :). Du graver et hul, sætter et plastikkrus ned i så kanten er plan med jorden, hælder øl i, så holder sneglene fest i øl og drukner :). Har du kragefugle eller skader i haven så må du sørge for lidt overdækning af kruset eller kan de godt finde på og drikke sig en kæp i øret *GG*.
    Mine pindsvin er desværre flyttet ud af haven pga for mange hunde tror jeg, de har ellers holdt min have fri for i hvert fald dræbersnegle , skovsnegle og den slags. Snegle med hus på er de ikke så gode til.
    Så jeg har flere snegle i år end jeg plejer og have :/. Jeg kan heller ikke komme til at fodre pindsvinene mere fordi der er 2 hunde der æder maden i stedet smiley

• #13   1. aug 2010 jeg lægger faktisk træplader ud, hvis jeg kan komme til det, dels er der ofte mange snegle under det, som så er nemme at spotte og dels lægger de deres æg der, som så også er nemme at fjerne

• #14   2. aug 2010 Jeg var sidste år og forrig år slemt plaget af dræbersnegle i vores have, men brugte mange aftner på at samle snegle i en pose som jeg bandt knude på og så røg de i skraldespanden...
    -nogle aftner kunne jeg samle op til 40 snegle...

• #15   2. aug 2010 det højeste vi har samlet på et døgn er 307 vamle klæbrige bæster, ulækkert, men når man så tænker på hvad de KUNNE blive til i antal, hvis de lagde æg, så er det jo arbejdet værd:-).

Vi bor som sagt ved en skov, og vejen ned gennem skoven er kommunal, for år tilbage var der flere der væltede på cykel pga. et helt 'lag' snegle på vejen, så fik kommunen travlt de skovlede simpelthen snegle op hver morgen og kørte dem til 'aflivning', det er SÅ ulækkert!

• #16   2. aug 2010 her hvor jeg bor nu, har vi heldigvis ikke den store plage......de er her, men de er til at holde nede

i Malling hvor vi boede før, var det helt vildt

• #17   2. aug 2010 Dræber snegle er også et stort problem her i Nordjylland. Jeg bruger sneglegift, granulat det er ufarligt for andre dyr, sneglene æder det og tror de er helt mætte, derefter kravler de net i deres bo og dør, det er rigtig smart, problemet med at få dem fjernet er løst, de formulder nede i jorden. Jeg mener produktet hedder Feramol. Det skal strøs ud ca hver 6 uge og så er næsten alle sneglene væk.

• #18   4. aug 2010 Tak for alle svarene. Der var en der skrev moskusænder er gode til bekæmpelsen af de møg dyr, og det har jeg også hørt, så vi ville anskaffe os sådan nogen, har også altid kunne tænke ænder:-)
    Men hold da op der er meget kreative ide, omkring udrydelsen af sneglene.

• #19   4. aug 2010 bare lige så du er opmærksom - moskusænder sviner helt vildt så du skal nok forberede dig at du skal til at samle andelort op i stedet for snegle;-)

• #20   6. aug 2010 Heller det end snegle:-)

Kommentér på:
Snegle.. Mange af dem:-/

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce