{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Første BARF måltid wee succes {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger, så har det bare været en kæmpe succes. Fik at vide af mange at mange hunde ikke gad at have kallunen til at starte med men Mille kastede sig bare over det som havde hun ikke fået mad i flere år. Det var bare så godt at se hende nyde et måltid efter så lang tid (1½ år) Så nu er jeg bare SÅ glad og lettet over at jeg tog den rigtige beslutning. Jeg glæder mig til at se hvordan det vil gå, men hvis hun kastede sig sådan over kallunen mon ikke hun så også kaster sig over alt det andet lækre (hmmm) mad hun skal have. Jeg er bare så glad og ville lige opdatere jer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første BARF måltid wee succes
  • #1   4. aug 2010 Mine hunde elsker også deres Barf og vil forsvare deres mad til sidste blodsdråbe hvis det blev nødvendigt.

De ligner også hunde der er blevet sultet i flere år når de skal have mad, og sådan var det langt fra med tørfoderet selvom de altid har spist og mad er deres livret....

Dejligt at din hund også trives på barf indtil videre...

• #4   4. aug 2010 Polski --> ja mine hunde ser også ud som om de er blevet sultet i årevis når de skal have mad smiley
    og de får altså mad hver dag hehe...

Rocky havde virkelig madlede da han var på tørkost, han ville ikke spise noget og kun til nøds så han kunne overleve smiley

men på barf kan han spise og spise og spise hehe

• #5   4. aug 2010 Hæ hæ ja for udeforstående ser det sgu nok ud som om de bliver sultet...

mine har aldrig haft madlede og på tørkost kan de spise i samme lokale, men med råt er de virkelig bange for en af de andre skal blive først færdig og spise de andres og så kan der opstå konflikter, og derfor de får mad adskildt....

• #6   4. aug 2010 Ja det er så skønt og så har jeg fået smagsprøver på en masse godbidder fra BARF butikken så jeg lige kunne se hvilken variant hun bedst kunne lide inden jeg købte det til hende smiley Men Mille har aldrig brudt sig om det forbandede tørkost og nu kan man bare se på hende at hun virkelig nyder det, og jeg var jo self lidt bekymret om hun gad have kallunen men det ville hun så og er bare mega glad og har aldrig før truffet en bedre beslutning smiley Men er det ikke 5 dage hun skal have kallunen og så bendag og fastedag eller er det først senere når hun er faldet ind i rytmen? (og der ved jeg godt hun skal have andet end kallun) men jeg mener bare om hun skal have kallun i 7 dage eller 5 dage til at starte med? smiley

Hilsen den pylrede barfer smiley

• #7   4. aug 2010 Da jeg fik lagt foderplan i barfcenteret skulle mine starte op i 6 dage kun på kallun og div tilskud.
    7, ende dagen ½ dosis kallun + ½ dosis ben så det svarede til dagens ration.
    Så var der fastedag
    og dernæst opstart med varieret kød med en gang ugentlig bendag og fastedag.

Håber du kan bruge det til noget!

• #9   4. aug 2010 Tak for svarene jamen så vil jeg da også bare give hende kallunen i en uge og så starte på am foderplan, som jeg så ikke har he he :o) Er det en man selv laver eller ..?

Lykke ja det er bare så godt at se hende sådan, og ja hun har ikke spist i 2 dage så jeg tænkte hun var godt sulten så jeg har altså givet hende en 1½ portion idag da jeg virkelig kunne mærke på hende at hun var sulten fordi hun jo ikke ville spise sit tørfoder. Men imorgen er det normal portion he he men er bare overlykkelig og Mille FOR hen til mig da jeg efter et par timer var igang med at "tilberede" hendes anden halve portion. Det er faktisk det vigtigste for mig, at hun nyder det så meget, hun faldt faktisk på vej hen til mig fordi hun havde så meget fart på *G*

• #10   4. aug 2010 og så har jeg også lige et til spørgsmål (et ud af mange :-)) jeg har købt en bøtte Hokamix hvor jeg skal give hende 1 gram pr., kilo legemsvægt men er det så bare det? skal jeg ikke give andet tilskud af grøntsage osv? For fik af vide af barfmanden at de havde svært ved at nedbryde cellevæggen i grøntsager.. Men hvad så hvis man blender dem? og må de gerne få rå frugt så? Uha jeg har det svært ligenu med alt den viden jeg skal have som jeg ikke har. Og undskyld alle de til tider dumme spørgsmål, vil bare det bedste for min vuffe vuf smiley

• #11   4. aug 2010 Velkommen i klubben,du oplever det samme som vi gjorde med vores den yngste hund,OG DET ER SÅDAN EN LÆKKER FØLELSE

• #13   4. aug 2010 Okay jamern så vil jeg lige prøve og se om hun vil bruge det som godbidder også smiley

Nå det var sært for barfmanden sagde at det var et MUST at tilsætte pulveret. Og det er ikke bare for at sælge fordi butikken ikke er hans levebrød siger han men at han kun har butikken for at andre har mulighed for at råfodre og for at gå i protest mod tørfoder. Og det kan også ses ved at han kun har pbent 2 timer 3 gage om ugen. Så er ret sikker på det ikke var et salgstrick. Det var noget med at det har været i markedet i 30 år med sucess osv. men jeg ved self ikke, kan godt følge din tankegang og jeg ville mene det samme, men bliver simpelthen så frvirret npr jeg får forskellige meninger her og der og isælr når jeg ikke ved bedre smiley

• #14   4. aug 2010 Og super smart med de bøffer der, jeg læste godt indlægget og lovede mig selv eg ville gøre det når jeg begyndte på barfen smiley

• #15   4. aug 2010 Skønt at høre :o)

• #17   4. aug 2010 Pia ja det gælder selvfølgelig om at tage beslutningen selv, men alle beslutninger jeg selv tager omkring dette emne føler jeg jo ikke er de rigtige fordi jeg jo ikke har erfaringer med det, og det eneste alle (ca. alle) i denne gruppe er enige om er jo at Barf er det eneste rigtige eller ihvertfald er bedre end tørfoder. Men jeg må selvfølgelig lige vurdere det, og nu har jeg jo købt den og åbnet den så jeg tager lige beslutningen derfra smiley Men tak for det. Jeg betalte 360 (ca) for 10 pakker og ben og hokamix pulver. Men der var jo også storkøbsrabat. Men kødet er fra rigtighundemad så det er da god kvalitet i mine øjne smiley

Anja Jeg fik at vide jeg skulle fodre med kallun i den første uge men på deres hjemmeside står der noget andet så jeg ringer altså lige imorgen for jeg er rimelig pylret. Men jeg kan altså KLART anbefale at du hurtigst muligt starter på Barfen. Har selv overvehet det for et års tid siden men syntes det var for besværligt. Og det er det bestemt IKKE. Så du kan trygt gå igang smiley

• #18   4. aug 2010 Katrine det er bare sååååå skønt at opleve! Mille ved allerede hvad det handler om og hun er bare i meget bedre humør og ligger og dovner den med fuld mave smiley

• #20   5. aug 2010 Min gamle husky har være på barf nu i 3 år og den lille fra hun var 8 uger - nu er hun 15 mdr. De ELSKER deres mad. Jeg blender grønsager (frosne blandinger) tilsætter gerne flåede tomater, olie og hvidløg. De har i denne varme sommer ikke haft en eneste flåt - og jeg tror fuldt og fast på at det er pga hvidløget. De eslker også alm. balndet salat smiley
    Jeg vil ALDRIG skifte tilbage til tørkost. Min gamle hund haraldrig haft det bedre end efter han begyndte på barf smiley

• #21   5. aug 2010 Undskyld stavefejlene !!! Håber mit indlæg kan læses alligevel. Nogle gange smutter fingrene på tasterne smiley
    være = været
    eslker = elsker
    balndet salat = blandet slalat
    smiley Fortsat god dag / aften smiley

• #22   5. aug 2010 Charlotte. Tusind tak skal du have. Mit problem er bare at hun ikke gider spise frugt og grønt, hun spiser kun nogle ting som vandmelon. Men har lige lavet en grønsags/frugtsalat til hende med en teske olie på men næ nej det vil hun jo selvfølgelig ikke spise, jeg havde ellers lige lavet det så fint. Men sådan er det, og så skal jeg jo bruge Hokamix for at hun kan fp hvad hun behøver. Ville ellers gerne have nøjedes med at give frugt og grønt, men det kan jo være hun bliver vant til det og så vil spise det. Hvis det er tilfældet vil jeg ihvertfald begynde på at give grøntsager og frugt istedet for det pulver. smiley

Lotte det går nok med stavefejl, jeg er også ret god til at lave dem *G* Men det lyder da bare rigtig godt. Nej jeg kunne heller ikke drømme om at sætte hende tilbage på det gift he he. Som om hun alligevel ville så meget som snuse til det, jeg tror hun vil blive utroooolig skuffet hvis hun så at der var tørfoder i hendes skål :-))

• #24   5. aug 2010 pia ja det skal jeg nok men hun skal lige have kallunen i første omgang smiley Hvor meget frugt og grønt skal en hund der skal have 120 g om dagen have om dagen?

• #26   5. aug 2010 grunden til at jeg spørger er faktisk fordi jeg har læst at nogle hunde får for meget osv. jeg får kastet så meget i hovedet i øjeblikket og er alt for uerfaren til selv at vælge fra:-)

• #28   5. aug 2010 Charlotte det vil jeg gøre, tak for det smiley

• #30   5. aug 2010 Tak skal du have det går ihvertfald glimrende indtil nu smiley

Kommentér på:
Første BARF måltid wee succes

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce