{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.676 visninger | Oprettet:

Nybegynder spørgsmål ang. foder {{forumTopicSubject}}

Vi starter op på barf om et par uger, men jeg har lige lidt spørgsmål ang. foder.

Kød med ben/brusk: Kan det være alt fra hele kyllinger til sild?
Hvor ofte må man fodre med fisk? For fisk kan vel også gå ind under Kød uden ben/brusk?

Jeg har siddet og bakset lidt med et forslag til en foderplan for de første 7 dage. Kommentér meget gerne og gerne forbedringsforslag:-)

Mandag: Kød med ben/brusk. Fx oksekæbe
Tirsdag: Kallun
Onsdag: Kød med ben/brusk. Fx kalkun med ben i.
Torsdag: Kallun evt. med noget indmad.
Fredag: Kød med ben/brusk. Fisk af en slags?
Lørdag: Kødfulde ben. Fx kyllingehalse.
Søndag: Kallun

Jeg vil gerne have mange forslag/idéer til hvad man kan bruge i Kød med ben/brusk, Kød uden ben/brusk og kødfulde ben kategorien.

Sidste spørgsmål for nu: SKAL man bruge vitaminolie? I naturen får de vel heller ikke vitaminer...

Tak for hjælpen:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nybegynder spørgsmål ang. foder
  • #3   1. sep 2010 Mine hunde får fisk ca 1x om ugen.
    Jeg køber alaskian pollack, laks, sild, eller pengasius, alt sammen uden panering selvfølgelig.

    hvis du vælger frisk fisk, skal du huske at fryse det ned før du giver hundene det -noget med en bakterie som er i friske fisk som hunde måske ikke an tåle. ( læste det i en anden tråd herinde )

    I starten klippede jeg fisken i bidder sammen med noget andet kød, men nu savler de når man tager posen ud af fryseren :o)

    Mine får også kylling lår, kylling hals, grise haler, jeg bruger det så ikke som måltider men som snack, det får de måske 1-2x om ugen, jeg går ikke ind for ben dage og faste dage, så mine får ben ca 1x hver 2 uge og fisk den modsatte uge.
    Til gengæld får mine så kød med brusk og ben, kallun eller bladmave ca 1x om ugen og mine får INGEN vitaminer da de får grøntsager hver dag.

    Jeg køber så også oksekød rester med brusk og fedt hos min lokale brugsen, så jeg tilsætter heller ikke ekstra fedt i deres mad.

    Til gengæld bruger jeg glucosamine i 3 mdr og så vital animine i 3 mdr, begge dele er til muskler, brusk og led.
    Jeg bruger glucosamine og vital aninimine bl.a fordi jeg har en tæve som har været opereret i knæet ( muskel var revet af inden på knoglen og skulle sys fast på knoglen igen ) .

    Jeg bruger rød tobis olie til hud og pels hver dag og har egentlig ikke en fast foder plan.
    jeg tager 2 pakker kød ud om dagen og hundene spiser va 850 gr pr dag så næste dag vælger jeg bare 2 andre pakker med kød.

    mine hund har skiftet farver i pelsen, de er blevet meget tydeligere i tegningerne og pelsen er blevet nærmest dobbelt så tyk og de er spejl blanke...

    Så længe hundene ser friske ud så er jeg tilfreds >:o)

    Det er ikke så svært når man først kommer i gang :o)

    Før i tiden havde mine hunde frygtelig dårlig ånde, det har de bestemt ikke mere og deres tænder er krid hvide :o)


  • #4   1. sep 2010 Hm, jeg kan se jeg er lidt på et sidespor mht. hvad kød med ben er, og hvad kød uden ben er.
    Kød uden ben er altså: Alm. hakket kød, som vi mennesker spiser, dvs. hakket oksekød, lammekød,kaninkød etc?

    Kød med ben er: Kæbekød, struber, hakket fjerkræ?

    Er det ikke noget med at man kan købe kød hvor der er melet ben i, så man slipper for at fodre med store ben alt for ofte? Self skal han have store ben en gang i mellem, men eftersom vi bor i lejlighed, så vil vi helst undgå at han skal slæbe ben rundt hver eller hveranden dag.

    Hvad er forskellen på bladmave og kallun, troede det var det samme og hvad kategori går det ind under?

    Tak for hjælpen, det er super med al den hjælp:-)


  • #7   1. sep 2010 Ok, tak for svarene.

    Jeg tror vi tager et smut forbi en barf forandler i kbh, og tager en snak med dem, så vi er sikre på at få det rigtige med hjem.
    Jeg vil dog helst, med tiden, selv sørge for at indkøbe det meste, så man kan spare lidt. Jeg synes en del af det kød forhandlerne sælger er halv peberet.
    Men det lyder som en god idé at købe kød med ben i, så man er lidt garderet. Jeg vil også gerne have kørt noget fisk ind over, 1-2 gange i ugen.


Kommentér på:
Nybegynder spørgsmål ang. foder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce