{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

J g
J g
Tilmeldt:
27. jan 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Ny herinde på HG {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg fulgt med herinde noget tid og har nu fået taget mig sammen til at melde mig ind.
Jeg står over for at skulle hente en hund i sverige i påsken, en blanding mellem en cocker spaniel og en puddel. Vi glæder os og prøver inden at forberede os så godt som vi nu kan. Da jeg ved der er en masse herinde der ved en masse om hunde og jeg ikke ved så meget endnu håber jeg at i kan hjælpe mig med nogle spørgsmål.

-Skal jeg vende hunden til halsbånd og snor eller er det bedre med en sele ( i så fald skal den vel ikke have halsbåns på?)?

Bliver hunden forvirret hvis den både har hundeseng i stuen og i soveværelset med os? Grunden er at soveværelset er i kælderetagen og der er trapper den kan falde på. Så for at undgå dette og den ikke skal være alene, kommer den med i soveværelset når vi går i seng.

- hvad er bedst ang seng, er det kurv, sækkepude eller andet. Tænker at det må give en hvis omsluttet tryghed at det er en seng/ hule?

- Skal den have sin mad på i stueetagen og i kælderen hvor den skal sove eller kan den godt klare sig med at spise og drikke om dagen. Så den ikke bliver forvirret over at det er flere steder?

- Jeg ar en kat i forvejen og er nervøs for hvordan det skal gå. Har I nogle gode råd?

- Når hunden skal gøres renlig skal jeg så ligge aviser eller er det en dårlig ide? Er det ikke bedre at sørgefor at den kommer ud en gang i timen om dagen og hver 3. time om natten?

- Når jeg skal hente min hund skal vi køre i 8 timer. Er der en lov om at den skal i sikkerhedsudstyr eller er det ok at sidde med den på skødet for tryghedens skyld?

_ Vi har en kia carnival, men har ikke plads bagi til et bur og alle sæder er optaget. Vi har kun plads hvis vi ikke skal have barnevogn med. Er det ok når den bliver størrer at den ligger i midtergangen eller har i gode forslag til bokse/telte7bure som kunne være en mulighed?

- har i nogle gode begynder bøger ang hundehvalpe/selvskabshunde som i kan anbefale til en nybegynder?

Er der ellers andet jeg skal være opmærksom på eller andre gode råd i vil dele med mig, så taer jeg pænt imod:)

Fortsat rigtig god dag :=)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny herinde på HG
  • #1   28. jan 2008 Om så i havde ti kurve er jeg sikker på den nok skal finde dem den synes er hyggelige at ligge i:o)

    Foder ville jeg slet ikke have stående fremme hele tiden, men istedet fodre 3-4 gange i starten og når den er ældre sætte det ned til 1-2 gange. På den måde lærer hunden at spise op når der er mad + det er nemmere at styre hvor meget den får så den ikke bliver for tynd/tyk

    Det er en god idé at vende hunden til halsbånd, selvom du har tænkt dig at bruge sele. Selen ville jeg nok foretrækkei hvert fald til hunden har lært at gå pænt i snor. Hvad man bruger når hunden kan gå pænt er en smagssag.

    Ang Katten kan du i starten sætte et børnegitter op, så katten har mulighed for at få fred for hvalpens leg og nysgerrighed, og så elers holde øje med at katten heller ikke er for hård ved hvalpen.

    Renlighedstræning ville jeg ikke bruge aviser til, men istedet (som du selv nævner) gå ud med hvalpen tit. En god tommelfingerregel er at hvalpen skal ud når den har spist, leget, drukket og sovet, og self hvis den snuser rundt og ligner en der skal.
    Jo færre gange den får chancen dor at gøre det inde jo hurtigere vil den forstå det -og skulle det smutte, så er det ud med hvalpen, men ikke skælde ud.

    Ved ikke lige hvordan reglerne er i sverige, men i DK er der ikke lov om at hunden skal være i sele/bur -dog vil jeg alligevel kraftigt anbefale det af hensyn til hundens sikkerhed (men den skal jo så lære bur/sele at kende inden man begynder at bruge det i bilen)


  • #2   28. jan 2008 hold da op der er meget, her er min mening, men der er lige så mange meninger som mennesker, er du i tvivl så ring til den dyrelæge du har i nærheden og få svar...

    senge kan du godt ha flere steder så har den lidt at vælge mellem, vi har i stuen og i soveværlset. og hvilken seng der må du prøve dig frem. min vil ik ligge i kurv så han har tæpper..

    Den skal ha adgang til vand døgnet rundt.

    jeg ville ik ligge aviser.. men lufte den hver 2. time og hver gang den har leget, spist og sovet så bliver den hurtig renlig..

    held og lykke med vidunderet ;o)


  • #3   28. jan 2008 Helt enig med jessica J.
    dejligt at høre en der sætter sig lidt ind i tingene .
    god fornøjelse..


  • #4   28. jan 2008 husk at du skal søge fødevarestyrelsen om indførsel af hunden, mindst 30 dage før indførsel til DK. Du skal ha` pas til hunden og du skal meddele hvor i Danmark du indfører hunden (øresundsbroen el. Helsingør) samt dato.

  • J g
    J g Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #5   28. jan 2008 Hej alle sammen!

    1000 gange tak for alle jeres svar, må sige i virker til at vide hvad i snakker om...det skal jeg nok drage nytte af:=).

    Der bliver spurgt til hvorfor jeg vælger at købe en blandingshvalp i sverige? Det gør jeg fordi jeg er faldet pladask for denne blanding( har set at der er meget delte meninger om blaningshunde og det kommer bag på mig hvor heftig en debat kan blive over dette) og ikke kunne opdrive den i Danmark. Fik kontakt med en opdrætter som har haft disse hunde i mange år og som virker til at vide hvad hun taler om. Hun virker til at stole på og det er jo alfa og omega. Og en anden grund til at vi valgte denne blanding er at den fæler meget lidt eller slet ikke. Og inden i kommer med 20 andre hunde der heller ikke fælder, så har jeg undersøgt de fleste, men denne hund er altså bare den vi mener passer bedst ind i familien:=). Jeg har ikke valgt den fordi det er en ny trend med denne cockerpoo( spoodle), men fordi jeg synes på beskrivelsen til at gå godt i spænd med vores familie.
    Jeg har ansøgt fødevareregionen om indførsel og alle papirer er ved at gå i orden samt div vacc., pas mm. Alt går lige efter bogen.

    Jeg tager stadig imod indput......hav en rigtig god dag og jeg glæder mig til at "ses" mere med jer alle!


Kommentér på:
Ny herinde på HG

Annonce