{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Mængde af mad. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

I følge RHM skal min hvalp på 18 uger og 26kg have 2,5kg kød, ben og grønt om dagen.

I følge orijen (tørkost) skal han have 600gram om dagen.

Da jeg er for stor en kylling til kun at give ham råt, får han 1,25kg kød, halse og ben og 300gram tørkost om dagen. Lyder dette af meget for jer? Han spiser altid op.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mængde af mad.
  • #3   16. sep 2010 2,5 kg råt svarer vist til omkring 800-900gr tørkost - rent næringsindholdmæssigt (afhænger også af hvad det er for noget tørkost). Resten er jo bare vand.

    Du skal også tænke på at tørkosten udvides når det rammer væskerne i hundens mave (hvilket også er en af grundene til at man ikke giver kæmpe mængder af det ad gangen), og hunden drikker jo også mere på tørt fordi det ikke er inkluderet i kosten, så jeg tror ikke at du vinder noget ved den fremgangsmåde.

    Du kan jo prøve at bløde hundens tørfoder op og se hvor meget det reelt fylder/vejer når det er mættet med vand som var det i maven efter spisning/drikning. 600gr ville jeg nok skyde til omkring de 1½kg, så den reele mængde du hælder på er 750gr + 1,25Kg = 2kg... Altså, efter mit gætværk ikke ret meget mindre end du alligevel skulle give hvis du kun fodrede med råt.


  • #4   16. sep 2010 Tak for alle jeres svar.
    Pia: jeg har ikke så meget forstand på det med rå fodring og har fået råd pr pb af dig før, men jeg er virkelig bange for at gøre noget forkert.

    Problemet her er at jeg både er bange for om han får de rigtige vitaminer og mineraler, men også at han bliver for tyk, jeg synes nemlig at han er ved at blive lidt rund og det er jo ikke så godt.


  • #5   16. sep 2010 Rikke
    Hvis han bliver for tyk, så kan du enten give mindre mad eller mere motion, men når han ikke er ældre ville jeg nok vælge at skære lidt ned på maden smiley


  • #7   16. sep 2010 Pia mit problem er så bare at Ecko ikke vil spise indmad og fisk uanset om jeg blander det op, eller ej.

  • #9   16. sep 2010 Jeg køber kød fra RHM og jeg har kun prøvet indmadsmix og fjerkræsmix (indmad) og det vil ham ikke spise. Han lugter lige til det også går han igen.

  • #11   17. sep 2010 Palle P: giver du både NDS K9 og tørfoder?
    Hvor meget tørt og hvor meget råt får din om dagen?


Kommentér på:
Mængde af mad.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce