{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Rette mængde mad {{forumTopicSubject}}

Hvordan finder man ud af den rette mængde mad til sin hund?

Vi har vores godt 5 måneder gamle Lhasa Apso, på 5,7kg. og han bliver fodret med Arion puppy small breed.
Her får han 100g. fordelt over 3 gange.

Men det ryger ned i løbet af ingen tid og han kan fint spise mere.
Jeg er så i tvivl om man skal give ham mere, eller om det måske også hænger sammen med at han er meget madglad.

Jeg ved godt, at man siger "kig og føl på hunden" - men hvordan skal han føles? Han tager jo fint på med mængden han får nu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rette mængde mad
  • #2   12. jan 2013 Fodertabellen siger han skal have 80-100g.

    Man kan svagt mærke hans ribben, så ud fra det må det jo umiddelbart være den rette mængde han får.
    Det er bare ikke lang tid siden, at han ikke altid spise op og det kunne godt stå noget tid. Nu er det væk 2min efter han har fået det. Men det kan selvfølgelig godt være pga. grådighed og ikke sult.


  • #5   12. jan 2013 Jeg tror også bare, at vi fortsætter med samme mængde smiley
    Det ser bare ikke ud af meget og flere har kommenteret at 100g ikke var meget, men omvendt tager han jo fint på.

    Men han får jo netop også godbidder ved siden af. Bla. noget tørret kød som han er vild med.
    Han har også aktiveringsbold med godbidder til rådighed og kødben gnaver han også glædeligt i.


  • #6   12. jan 2013 Han vokser jo også, så at han få lidt tid siden ikke kunne spise op er ikke det samme som at han nu ikke får nok.. Fortsæt med det han får nu, evt. lidt mere som tidl. beskrevet, og se hvordan han trives/ser ud på dette.. Derudover er naturlige snacks/kødben /gulerødder jo altid en fin ide så al maden ikke bare er til at spise uden at bruge hjernen smiley Er enige med de andre i tråden..

  • #7   12. jan 2013 Hellere en slank unghund end end små fed en. Se på hunden feks når den er våd og ellers så føl ribbene og taljen som du skriver.
    En lille talje og anen sf ribben er det rigtige huld. Og evt. Sammenligne vægten med andre af samme race.


  • #9   12. jan 2013 Min bella på lige under 5 kg får ca. 55 gram om dagen, det er ikke meget, emn får hun mere bliver hun for tyk. Skal lige siges at hun så også får lidt i løbet af dagen, lidt skorpå fra en bolle om morgenen, en skive pålæg når der smøres madpakker og så er hun helt fjollet med frugt, så det får hun også af og til. Jeg tror ikke min vovse føler sult, eller det er ikke min opfattelse i hvert fald.

  • #11   13. jan 2013 Ja ja bestemt, men nu er bella jo så også 1 kg lettere. Jeg er helt klar over at en voksende hund skal have mere mad end en voksen vaps, en hvalp bruger jo også væsenligt mere energi end en ældre vovse.

Kommentér på:
Rette mængde mad

Annonce