{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.149 visninger | Oprettet:

BARF+tørfoder {{forumTopicSubject}}

Ja jeg oprettede et indlæg for et stykke tid siden, at Elmo til tider fik tynd mave på BARF... jeg har så et stykke tid givet ham kartofler i maden, hvilket har hjulpet.

Jeg købte så en lille pose Wolfsblut, og han har i et par dage fået halv ration råt og tør.... og maven er bare rigtig fin.. jeg er helt overrasket.. men ja problemet er så, at han skider meget... normalt skider han to til tre gange pr dag, og det er meget lidt, som kommer ud... på tørfoderet er det meget store pøller.. og ja mange gange om dagen... Det burde jo være ordentligt foder.. og ikke bare ryge lige igennem... hmm synes det er lidt et dilemma... om jeg skal fortsætte på Wolfsblut nu hvor maven er god... eller om jeg skal prøve Oriijen eller andet godt foder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BARF+tørfoder
  • #1   20. sep 2010 Med vores Rottweiler gjorde vi det at han fik det tører sammen med det rå (vi gav markus Mühle). Det skal dg siges at han ikke havde tynd mave, men kastede meget væske op.
    Over en 3-4 måneder kørte vi lige så langsom det tører fra, så han tilsidst kun var på råt, det fungerede rigtig fint, og han er idag helt uden tørkost og helt uden opkastning af væske smiley

    Mvh
    Anette


  • #3   20. sep 2010 hmmm ja.. han har bare døjet meget med sin lidt sarte mave.. og han får normalt lam med ben, kylling med ben, kalkun med ben, hest med ben, okse med ben, struds, vildt... selvom han får meget ben, så er maven ikke altid god. Fisk nægter han simpelthen at spise.

    Nogle gange har han meget hård mave pga feks lammeben... og så andre dage får han tynd mave af det samme, så har svært ved at finde et system for den dårlige mave....

    Som jeg har forstået skal de jo have forskellig slags kød... og hvis han kun får kallun, fjerkræ og lam er det vel ikke variation nok... svin har han aldrig fået ..

    Var bare lige så glad da maven var i orden, men godt nok meget lort der kommer ud...


  • #4   20. sep 2010 Generelt er jeg meget enig med Pia H's måde at fodrer på, hvilket også indeholder meget mindre kallun end forhandlerne anbefaler og meget mere ben. Men nu har jeg selv stået med en hund hvor der ikke var noget der fungerede ud over tørkost, men vi kørte ham jo så stille og rolig over på rent råt, hvilket fungerede fint.

    Men ja, vær opmærksom på at give mange ben, og så kan svinekød som skrevet tidligere give den tyndemave en hjælpende hånd smiley


  • #8   20. sep 2010 Alice A

    Mine hundes afføring skifter ikke fra tynd mave, de har fast afføring, og bliver kun hårdere når de har haft ren ben dag (de får benprodukter hver dag, men nogle gange får de kun ben).

    Det er ikke iorden at hunde jævnligt har tynd mave, da det er et tegn på at den eneten har fået for meget blod/indmad/for lidty ben, eller fordi der er noget galt. Selvfølgelig kan konsistensen variere alt efter fodringen, men afføringen bør ikke være tynd (altså tynd tynd, hvor det er helt flydende), hvilket er det jeg forstår ved trådstarters beskrivelse.


  • #9   20. sep 2010 -og stavefejl er gratis idag smiley

  • #10   20. sep 2010 Ok.. som jeg kan læse ud fra det i skriver, så kan jeres også have lidt tynd mave.. og ja jeg ved at jeg også har tynd mave uden jeg har ondt eller lign men det undrer mig bare.

    Har ført en slags dagbog, men der er ingen sammenhæng overhovedet... helt ud af det blå får han pludselig tynd mave.. og det kan både være sådan mellemtynd og så helt vandagtigt..

    Det med tørfoderet overrasker mig helt vildt.. kan slet ikke huske at han sked så meget, men ja det gør han så.... han har været på Acana.. og det gav også tynd mave, så Wolfsblut overrasker lidt med fast affføring.. dog meget af det.... man har da et spændende liv, når man analysere afføring konstant.. hehehe..


Kommentér på:
BARF+tørfoder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce