1.372 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Tørfoder vs. komplet Barf Tørfoder vs. komplet Barf

Hejsa.
Vi har næsten lige tilføjet en hund til flokken (en labbedelle).
Vi påtænker dog nu, at gå lidt over på BARF med ham. Han er 3 måneder og har en lystig appetit, som de fleste labrador nu har.

Jeg vil gerne fodre ham så ordentligt som muligt. Han er i dag på Arion Puppy med Laks, i en kornfri version. Jeg har dog set at man stort set kan få MUSH komplet BARF til samme pris, ved storkøb, så nu påtænker jeg lidt at skifte over på det i stedet.

Er her nogen fordele/ulemper ved et sådant skift? eller er det kartoffel kartoffel i forhold til både kvalitet og besvær/ubesvær.
Er nået frem til at det simpelthen bliver for bøvlet selv at sammensætte BARF smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tørfoder vs. komplet Barf
  • #3   30. apr 2020 Skal man ikke også her tænke i kalk og det der andet som er vigtigt for hvalpens vækst?!

• #5   30. apr 2020 Elisabeth Det kan også godt være vi når til selv-sammensætning en dag, men når jeg sådan lige tænker på det, forestiller jeg mig hele mit køkken smurt ind i lever smiley derfor virker MUSH ret tiltalende og let at komme igang med.
    Hvorfor kan du ikke bruge hans tørkost som belønning længere? mistet interesse?
    Labedelle = en tyk labrador smiley (han er selvfølgelig ikke til den tykke side allerede)

• #6   30. apr 2020 Pernille, det er præcis derfor jeg tænker på den komplette hvalpe-barf MUSH har smiley

• #7   30. apr 2020 En labrador skal have foder tilpasset hvalpe af store racer. Det dur ikke med et generelt foder til hvalpe. Væksten skal være rolig og stabil.
    Der er meget stor forskel på fedtprocent og forhold mellem calcium og fosfor i foder til hvalpe i hhv lille og stor størrelse.

• #8   30. apr 2020 Marlene, - det giver selvfølgelig god mening. Ja så er der vel ingen vej udenom selv at sammensætte barf'en hvis man skal den vej (og der er vi ikke i denne omgang smiley )

• #9   30. apr 2020 Jeg skiftede til VOM, da Kaos var omkring 1 års tid smiley
    Jeg har oplevet øget madglæde og appetit smiley Jeg fodre med blandt andet VOM, men også komplet produkter fra BARF.dk smiley Jeg synes det er ligeså nemt som tørkost, sålænge man husker at tage det op af fryseren smiley

• #13   1. maj 2020 Elisabeth, du kan da bare købe en lille pose tørfoder og bruge som godbidder. Fordi du fodrer råt, betyder det jo ikke, at du ikke kan bruge tørfoder som godbidder smiley Og køber du bare en lille pose af gangen, kan det sagtens holde sig frisk smiley

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 2 Følgere: 35 Emner: 190 Svar: 10.576
    #16   1. maj 2020 Det STINKER - men hundene elsker leverbidderne

Så ville det da være nemmere at købe færdig tørret lever.

Hvad med at købe sådanne små træningsbidder ?
    Dem kan du få som forskellige lunger, lever og kød.

profilbillede
  • Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 2 Følgere: 35 Emner: 190 Svar: 10.576
    #18   1. maj 2020 # 17
    De er ikke hårdere end tørfoder, nogle endda blødere.

Kommentér på:
Tørfoder vs. komplet Barf

Annonce