1.430 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
32 Svar
Mor leger med sine hvalpe..? Mor leger med sine hvalpe..?
Min dejlige Donna er meget glad for sine hvalpe.. Og allerede nu begynder hun at ville lege med dem.. De bliver 3 uger på mandag..
Hun er ikke vild og voldsom ved dem, men du er slet ikke i tvivl om at hun vil lege.. Er det normalt..?
Hvornår begynder hvalpene at kunne lege med..?
Alle tre hvalpe trives og vi glæder os over alle de fremskridt, som sker hver dag..
0 synes godt om
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 256
Tro mig jeg nyder dem..
jul 2008
Mine hvalpe lå rimelig tæt, men nu har de spredt sig lidt.. Så de ligger imellem 700-800 g. Hvad ligger din hvalpe på..?
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.236
jun 2007
Jeg snakker ud fra fakta DU selv har fortalt. HERINDE og på din hjemmeside. HERINDE på HUNDEGALLERI har jeg fulgt dig og støttet dig da din Gucci fik demodex.. Jeg har trøstet dig da du havde det svært over at have afleveret Gucci hos dyrlægen da hun skulle opereres. Og dengang løs historien ikke kun på at det var fordi hun snorkede...... Så alt min info har jeg fra DIG Pernille!!!
Og den gang var jeg flink ved dig, og havde ondt af dig.... For det er aldrig sjov at have en syg mops... Men der hvor det hele vender for mig er den dag DU vælger at AVLE på sådan noget!! FØJ.
Så er jeg sådan set ret så bedøvende med hvem der sagde hvad og hvorfor.... Der må DU gå ind og tage ANSVAR for DINE handlinger....
Og dine handlinger er at du har bevidst valgt at avle på en tæve du har VIDST og selv fortalt om, hvor syg hun har været... Det er sgu der filmen knækker for mig, sødeste Pernille!!!!!!
jun 2007
Desuden, er der vist noget med at Gucci ikke fødte 3 hvalpe... Men 6 hvalpe.. Hvoraf de 3 døde Pernille... Og det kan man jo undre sig over at de gjorde, når nu de kommer fra så sunde og gode forældre...??
jun 2007
Dine undskyldninger synes jeg desuden du skal gemme til dine kommende hvalpe købere... det er dem det går ud over... så kan du forsøge og bilde dig selv det ind, at du har dit på det tørre. Men mig får du aldrig overbevist.. det du har lavet er noget svinerri!! Mest a alt fordi du har gjort det bevidst
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.974
Jeg kender dig ikke og har ikke noget personligt imod dig og ingen holdning omkring det her..
MEN noget undre mig og det er at jeg faktisk ikke ved hvad man skal tro og ikke tro for du laver to forskellige historier og hvilken der er sand er svært at vide og om den nye bare er fordi det er den der gavner bedst nu kan man jo godt tro desværre..
Jeg har fulgt med i dine tidligere tråde hvor du er bekymret og her skriver du fx:
ja de dækker den, da det virkelig var et problem for hende, og vores dyrlæge har selvfølgelig været inde over det...
-vi har jo ikke gjort det fordi vi synes hun larmer, men fordi hun simpelhen ikke kan lege med "hendes lillebror" en anden mops som vi også har...
i denne tråd: http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=275103
Hele tråden :
Opereres imorgen :o) :o(
Skrevet af Indlæg Vist 182 gange
Pernille B
Skrevet: 16-11-2008 21:18:49
Så skal min lille pige opereres i morgen.
Gucci´s næsebor er alt for små og det er virkelig et stort problem for hende, så i morgen mellem 8-9 skal jeg afleverer hende hos doktor-dyr... puuhaa jeg er bare så nervøs!
Jeg gør det udelukkende for hendes skyld, for jeg er så enormt bange for at jeg ikke får hende hjem igen, (er så bange for den narkose) selvom vores dyrlæge siger det er en meget lille operation fordi det kun er næsebordene...
måtte bare lige ud med det...
gitte h - Kennel **Pugface**DKK *
VIP
Skrevet: 16-11-2008 21:21:38
Held og lykke Pernille
Jeg er sikker på, at det nok skal gå godt - jeg har jo selv prøvet det 3 gange med Freja.
Bare vær 100% sikker på, at dyrlægen har kendskab til at bedøve mops - det er altså alfa omega. Hilken dyrlæge har du valgt til operationen?
mette N
VIP
Skrevet: 16-11-2008 23:19:26
Held og lykke imorgen.
Det skal nok gå godt.
Jeg kender alt for godt det med at være nervøs. Sådan har jeg det også indtil jeg har fået mine dyr hjem fra dyrlægen, selv om jeg stoler 100% på ham. :0)
Camilla aka Pylremor
VIP
Skrevet: 17-11-2008 00:25:05
Rigtig meget held og lykke med hende Pernille..
Som jeg har forstået det er narkose ikke den fare mere som det var engang.. Ikke at sige at det ikke betyder noget, men de er kommet så langt nu at det er betydeligt mindre risikofyldt
Pernille B
Skrevet: 17-11-2008 10:08:29
tak for jeres varme ord, jeg sidder nu herhjemme med is i maven... afleverede hende kl. 8.30 i morges, og bare da de bar hende væk og hun kikkede på mig med hendes skræmte øjne fik mig til at græde hele vejen hjem i bilen...
Gucci har været i narkose før, (fordi hun skulle havde taget skrab for demodex), men alligevel er jeg nervøs for narkosen... Dyrlægen har lovet at ringe til mig når det er overstået, og så igen når hun er vågnet og jeg må hente hende...
Gitte jeg har valgt Kirsten fra Havdrup dyreklinik, (hun har fulgt Gucci siden vi fik hende, og det var hende som havde hende i narkose sidst) og Kirsten har speciele i de kort-snudede racer, så jeg stoler på hende, men som mor her er man vel altid nervøs!
Pernille B
Skrevet: 17-11-2008 10:09:52
jeg gør det jo for at Gucci skal få et bedre hunde-liv.. -men jeg kommer nok til at savne hendes snorken og grynten, (ikke at de nok forsvinder helt, men måske) det bliver meget mærkelig, for det var jo en del af hende..., men et meget stort problem for hende...
Sanne N
Skrevet: 17-11-2008 13:54:29
Håber det går godt med Gucci,og hun er ved at vågne.
Tine * med de skønneste mopser *
VIP
Skrevet: 17-11-2008 15:36:32
Håber alt er gået som det skal...
Jeanette og Gert (Staby) J
Skrevet: 17-11-2008 17:02:01
Vi har krydset poter for hende...
Pernille B
Skrevet: 17-11-2008 17:07:53
dyrlægen ringede allerede kl. 12 og sagde alt var gået som det skulle og at hun var vågnet, så jeg kørte med det samme ud og hentede hende! Gucci var frsk, og pev af glæde for at se mig, det gør hun ellers aldrig...-og så ville hun bare gerne hjem :o)
da vi kom hjem ville Kenzo, (anden mops) meget gerne hilse, men Gucci var slet ikke humør, og ville bare ligge i mit skød og sove... -her til aften har hun så leget lidt med kenzo, men hun gider ikke lege særlig længe af gangen, hvilket er fuldt forståeligt, og det mest dejlige er at det er som om Kenzo bare kan mærke det på hende :o)
-men hvor er det underligt at se hende med næsebor... Gucci havde jo kun 2 revner..., men jeg er så glad for ved hun får det meget bedre nu! -de ser nok også voldsommere ud nu fordi hun samtidig er hævet i dem, og at der sidder sting fordi hun er blevet syet...
tak for jeres tanker...
Tine * med de skønneste mopser *
VIP
Skrevet: 17-11-2008 17:24:21
Det var dog en lettelse. Dejligt!!! God bedring til Gucci
gitte h - Kennel **Pugface**DKK *
VIP
Skrevet: 17-11-2008 19:28:04
Dejligt at høre at det er gået godt. Husk hun ikke må lege vildt, for det var derfor min Freja skulle have lavet det om 3 gange. Har du ikke fået en skærm på til hende, for ellers kan det springe op under leg og hvis hun klør med poten der.
Sanne N
Skrevet: 17-11-2008 19:33:58
Sikke en solstråle historie .. Min Taya har os fået det super godt efter denne operation
Sanne N
Skrevet: 17-11-2008 19:42:43
Delligt at høre at det gik godt.
Godbedring med hende.
Pernille B
Skrevet: 17-11-2008 21:45:21
nej har ingen skærm fået... -men hun har det fint.. lidt træt, men ellers fint... og Kenzo tagergodt hensyn til hende, og min mor er hjemme imorgen og passe hende...
Helle G
Skrevet: 19-11-2008 22:21:24
Hvor er det dejligt at hører at det gik godt, god bedring...
Pernille B
Skrevet: 20-11-2008 10:12:56
Så er der gået lidt dage, og Gucci har det bare så godt! -hun snorker dobbelt så meget om natten, (men det er fordi hun stadig er hævet efter operationen) men bare når hun render rundt i haven snorker hun ikke længere, men snuser normal-vis på blomster og blade :o)
Sanne N
Skrevet: 20-11-2008 13:38:12
Hej Pernille.
Kan du for lidt tilskud af sygeforsikringen til oprationen.
Hilsen sanne...
Pernille B
Skrevet: 20-11-2008 14:32:56
ja de dækker den, da det virkelig var et problem for hende, og vores dyrlæge har selvfølgelig været inde over det...
-vi har jo ikke gjort det fordi vi synes hun larmer, men fordi hun simpelhen ikke kan lege med "hendes lillebror" en anden mops som vi også har...
Sanne N
Skrevet: 20-11-2008 16:51:26
Jeg ved godt i har gjort det for hundes skyld.Tak for dit svar.
Hilsen sanne..
Pernille B
Skrevet: 21-11-2008 12:31:16
dte var jeg heller ikke i tvivl om Sanne :o)
Her skriver du tydeligt at det var til gene for hende men ikke dig.. nu er det helt omvendt.. så jeg forstår godt Camillas bekymring..
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Jeg har så valgt ALDRIG at parre nogen af mine tæver fordi så meget kan gå galt og dertil elsker jeg dem alt for højt.
Pernille, jeg håber bare at du står ved din købskontrakt på hvalpene hvis de inden de bliver 2 år har arvet nogle af de arvelige sygdomme som vi har omtalt. Der er jo en grund til at dine forældres Kenzos opdrætter idag er smidt ud af DKK og har fået avlforbud på sine hunde, det er netop pga fusk med stambøger og mangle erstatninger til hvalpekøbere.
jun 2007
Så det er ikke noget jeg digter. Det er dine dine ord!!!
jun 2007
Og sikke en køn hundeejer du er.. .at operere din hund fordi du ikke gider høre på den snorker...... Virkelig super at lade din hund gennemgå en operation for det....
Desuden synes jeg det er et enormt dårligt forsvar. Især også fordi du var advaret om hvor dårlig en kennel Dejami var... Og hvor meget lort Ruth havde gang i.. Og alligevel valgte i at støtte sådan en person og købe hendes hund, og ydermere valgte i at avle på ham......
Jeg synes godt nok stadig det er noget sviner det du har gang i...
jul 2008
Hvis der er andre, som gerne vil komme med input vedr. om deres tæver leger med deres hvalpe, så vil jeg være rigtig glad...
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
jul 2008
jun 2007
En ting er at der ikke har været nogen linje avl... noget andet er de individer som der er valgt at avle på.. som nede hos Ruth.. De hunde har har avlet på har muligt aldrig været krydset... men det betyder jo ikke automatisk at det er sundt det hun avler på vel..... Ruth har desuden jeg ved ikke hvor mange mops hvalpe på samvittigheden.. som er døde som helt små... som dine 3 sjovt nok...... Mærkeligt hva... nu de kommer fra samme "gode" linjer...
Du siger de er tjekket i hoved og røv... men hvad vil det helt præcist sige.. hvilke undersøgelser har de gennemgået og hvad var deres resultater???
Og nu de også skulle være DKK registrerede begge to.. så vil jeg da meget gerne vide deres registrerings nr. så man kan se dem på hundeweb...
jun 2007
Og jeg hentyder heller ikke til at dine hunde ikke er tjekket... jeg vil bare gerne vide hvad du forbinder med tjekket? For nogle mener at bare de har set en dyrlæge og fået deres vaccine så er de klar til avl.. så jeg vil gerne vide hvilke undersøgelser de har fået fortaget før avl???
Og nej jeg hentyder heller ikke til at du sælger falske stamtavler... Det ved jeg slet ikke hvor du har fra...
Jeg beder bare om numrene på Gucci og Kenzo, så jeg kan se dem på hundeweb...?
Hvis du har rent mel i posen bør du jo slet ikke have problemer med at svare på disse ting...
En ordenlig opdrætter har INTET at skjule......
jun 2007
aug 2008
Min mops er desværre nok fra en hundehandel- jeg har intet bevis for det, bare mistanker og jeg valgte ikke at risikere dårlig avl, det vil jeg hellere lade de gode opdrættere om- altså at avle/opdrætte og så kan jeg henvise interesserede mopse folk til dem istedet for selv at lave hvalpe jeg ikke er sikker på bliver sunde og raske..
derfor er min sterilliseret så straks hun kunne uden tvivl..
Det burde flere gøre.. der er rigeligt med dårlig avl på market specielt indenfor vores race..
og det ikke for at hakke ned på dig overhoved, det bare fordi jeg er ked af flere og flere hvalpe kommer til på den måde fordi det er så let bare at avle løs med hovedet under armen desværre..
jun 2007
Og at tjekke sin hund inden avl indebære jo netop også at se på dens stamtavle, hvad har den med i anerne... og det har du netop ikke gjort?
Du har heller ikke svaret mig på hvilken forsikring du har?
Jeg synes det er mærkeligt som du undgår at svare på nogle spørgsmål??
Og ang hvalpene.. Så undre det mig bare at de skulle være døde, inde i maven, af at vende den forkerte vej.... og et sjovt tilfælde når nu Ruth også mistede så mange... måske de også lå den gale vej så? hvem ved...
jun 2007
Og dine har måske ligget den forkerte vej, men jeg kender flere eksempler fra opdrættere hvor det ikke har været noget problem. Men hvor de har haft viden og erfaring og stadig kunne tage imod og hvalpene lever stadig i dag.... så....
og grunden til at jeg bliver ved at spørge generelt er fordi du bliver ved at undvige generelt... du nægter at svare kort og konkret på spørgsmål. Og det siger mig, at du har noget at skjule. Det er simpel psykologi. Og som tidligere nævnt, en God opdrætter, med rent mel i posen, vil Aldrig have problemer med at svare på spørgsmål.. og da slet ikke så simple spørgsmål som hvilke undersøgelser ens hunde har gennemgået og hvad resultatet var.........
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 195 Svar: 3.575
jun 2007
Jeg ved ikke nok om hundefødsler nej... For jeg har ikke sat mig ind i det.. Jeg har så heller ikke valgt at sætte et kuld til verden....
Men jeg ved at der er født mopper og andre hunde der kom ud den gale vej. Og de lever. Og det er det jeg forholder mig til.
Desuden er jeg jo ikke den eneste der oplever at du ikke svare... Se bare på Mopsejers svar lidt længere oppe. Og tror ikke at der ikke er andre der læser med og har samme opfattelse som mopsejer og jeg...
Du køre bare i samme plade, jamen de er tjekket, jamen jamen jamen... men jeg har spurgt dig helt kort og kontant - hvad er de tjekket for? og hvad var resultaterne...
Det er jo sådan set ikke særlig svære spørsgmål.. og alligevel har du stadig ikke svaret direkte på dem.. kun indirekte om at du har snakket med dkk og snakket med en dyrlæge og snakket med din syge moster.....
Måske hun så ville kunne fortælle mig hvad de er testet for?? Hmm..
Og lige til dit tidligere indlæg hvor du skriver at jeg får dig til at fremstå som en dårlig hundemor...... nej du... det klare du så overordenligt fint selv!!
jul 2008
Jeg kan kun prise mig lykkelig for, at han var den sidste og at jeg derfor har tre sunde hvalpe i dag.. Det kunne have set meget værre ud, hvis han var kommet først.. Så jeg føler mig heldig og ovenud lykkelig for mine 3 sunde og raske hvalpe.. Selvom jeg da selvfølgelig er ked af, at jeg ikke fik hjulpet den sidste hvalp - levende - til verden..
Vedr. hvad tæven og hanhunden skal være tjekket for pr. 1. januar 2011, for at være/blive avlsgodkendter: Testes for Patella ( max. 1/1), Dermodex og have opnået "Good" på en DKK udstilling. Alt dette har både min Donna og hvalpenes far Frodo.
Jeg vil ikke helt blande mig, da jeg ikke kender noget af jer.. Og derfor vil der ikke være et formål med at blande sig..
aug 2008
især når de får øjne og begynder at tulle rundt
Håber du viser os dem herinde
jul 2008
De har fået øjne og Rohan (Manse) går allerede.. dog stadig meget vaklende.. begge hans søstre går også næsten...
Der kommer video og flere billeder... de ligger bare på kameraet... :S
jun 2007
Så lad da de 3 hvalpe hvile i fred nu, de kommer jo ikke igen af at du gentager dig selv igen og igen.
Og det er ok at du ikke svare mig på mine spørgsmål, for jeg fik dog Kenzos dkk nr, og derinde fik jeg lige præcis det svar jeg regnede med..... Han er ikke tjekket for en skid....
Så jeg siger tak for svar...
Og så beder jeg blot til Gud om at dine kommende hvalpe købere får læst hele denne tråd, så de kan se hvor langt ude du er.. Og forhåbentligt bakker de ud af købet...
jun 2007
Hvem skal man tro på når du som i følge ovenstående enten lyver nu, eller løj tidligere, siger at hundene er testet, men hundewebben siger han ikke er....
Det er alligevel små 3 uger siden hvalpene blev født.. og derfra er det ca 63 dage før de blev lavet, og selv hvis du skulle have fået tjekket hundene lige præcis dagen inden parring, så giver det en ret fin rum tid for dem at komme resultaterne ind på hundewebben i... synes du ikke?
Og nej du ved ikke hvor jeg ved det med hvalpene fra... Det er også irrelevant.. jeg tror nok jeg nævnte længere oppe, at selvom det er mig der har skrevet langt de fleste indlæg i denne tråd, så står der mange rundt om i kulissen og kigger med. Mange der er lige så forarget som jeg.. Vi er en stor flok....
aug 2008
Bolette måske du skulle lave en ny tråd? meningen med den er jo super god den er bare lidt mistet i denne debat her desværre..
Så det lidt svært at overskue den.. Så kunne du nemlige liiiige skrive i den når du ligger nye billeder ind i din profil som jeg glæder mig til at følge
jun 2007
Bolette, jeg synes også du skal lave en ny tråd
jan 2005
Vil lige indskyde at Purcy blev født den forkerte vej, han er lige blevet 2 år.
jul 2008
jan 2005
jul 2008
Nu syntes jeg det er skal stoppe.. det er i min tråd.. og jeg syntes ikke man kan klantre Pernille, at dyrehospitalet ikke handlede som de skulle... man kan jo altid være bagklog... Og nu er det engang sådanne, at det dyrehospital som du kan lide måske ikke er det jeg kan lide... det er et personligt spørgsmål.... som om man kan lide leverpostej eller ikke...
Jeg holder ikke med nogen af jer.. for jeg kender jer ikke... MEEEEEEN nu stopper det... Jeg er sikker på at Pernille har fortalt de hvalpekøbere hun har, hvad de skal vide... og så kan vi jo være ligeglade... for her i DK er alle meget bedre til at feje foran andres dør.. og ikke ens egen....
I DK er vi skulle alle så hellige... men nok om det.... bare stop mere skriverri om Pernille... og hold jer til EMNET - "Mor leger med sine hvalpe"....
TAK.........
Mor leger med sine hvalpe..?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside