{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

Hanhund {{forumTopicSubject}}

Ved ikke om det er ok at spørge i denne gruppe for nu er det ikke så meget med avl at gøre.

Men min hanhunde har længe stået til rådighed for egnet tæver, der har været nogle henvendelser men det er ikke blevet til noget endnu. Og det gør mig heller ikke noget for har afviset nogle også.

Men nu står jeg også vil kastere ham her om ca.5måneder, det vil så være kemisk. Og hvis det går godt skal det være en alm bagefter.

Men vil lige høre om det vil være bedst han ikke får lov at parre inden i forhold til at jeg gerne vil have han kan gå med mine tæver når de er i løbetid.

Tænker på om det kan have en forskeld i om han vil parre dem.

Det har ikke noget med ham som sådan at gøre han skal kasteres det er fordi jeg gerne vil have ham hjemme når der er løbetid lige nu bliver han sendt væk i 3uger og det er lidt hårdt for os alle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanhund
  • #1   11. nov 2010 Det er nu ikke unormalt en kastreret hanhund springer på tæverne alligevel. Men jeg kan kun tale med om en hanhund jeg havde der var blevet brugt i avl.
    Han er immervæk kønsmoden og har været det længe så....


  • #2   11. nov 2010 naboens hanhunde der begge er kastereret vil også springe på mine tæver, når de er i løb og de har aldrig prøvet at parre

  • #4   11. nov 2010 Jeg ved godt der er mange der gør det, og det var også derfor jeg kom til at tænke på om det kunne være en fordel at han ikke kom til at prøve det rigtigt inden.

    Han er meget vild med tæver i løb han er virkelig han på det punkt så er egentlig ret sikker på at han vil prøve at springe på dem, men kom bare til at spekulere på om der kunne være en forskeld på om han fik lov at prøve eller ikke prøve inden.


  • #5   11. nov 2010 Nu er mine så ikke kastereret, men de er da blevet mere skøre, efter at have prøvet.. Nu ved de jo rigtigt hvad den skal bruges til

  • #6   11. nov 2010 Marianne det var også det jeg tænkte på.

    Altså jeg syntes han har mange gode ting at give racen, men der er kommet rigtig mange gode hanhunde til, så han behøver ikke komme til at indgå. Det er også derfor jeg tænker at jeg jo godt kan trække ham tilbage nu hvor der alligevel ikke er den største int. i ham.


  • #7   11. nov 2010 Kan sagtens følge dig..Ved så ikke om du udstiller ham , for der opstår problemet jo ?

  • #8   11. nov 2010 Jeg udstiller ham ikke mere, har udstillet ham en del.
    Men han er ikke så glad for det mere pga han har haft smerter i ryggen efter en forkert genoptræning af et sprunget ledbånd.

    Så nu løber han kun agility og så går til water wake som han skal blive ved med resten af livet for at kunne klare en aktiv hverdag pga den forkerte genoptræning.

    Men beslutningen er taget om at han bliver kasteret.
    For syntes efterhånden det er synd for ham at han skal være afsted så længe, de første dage hyler han og kan ikke finde ro, men det går så godt nok efter nogle dage.
    Han kan heldigvis være ved min mor som bor 5min her fra så min mand tager ham stadig med til træning og tager op og besøger ham.

    Men nu hvor jeg får to tæver i løbetid risikere jeg bare han skal være utrolig meget væk.

    Og regner med om 2-3år at skal have en tæve mere.


  • #9   11. nov 2010 Kan sagtens følge dig....

  • #10   11. nov 2010 Lære de hanhunde med tiden at der ikke er noget at komme efter når de er kasteret?
    Eller vil han blive ved med at have lyst til at springe på tæverne?

    Eller kan man overhovedet sige noget om det?


  • #11   12. nov 2010 Min Murphy er både blevet kemisk kasteret og siden hen alm. kasteret.

    Den kemiske virkede super godt på hans adfærd, men han blev meget hurtigt tyk.
    Han kunne gå sammen med en højløbsk tæve uden at parre hende....

    Så blev han rigtigt kasteret og det tog virkelig lang tid før jeg kunne mærke forskel.

    Han er meget interesseret i tæver stadig og ville nok springe på hvis han fik muligheden. Han er dog ik blevet lige så tyk denne gang, men hans adfærd er heller ik lige så god som på den kemiske....


  • #12   13. nov 2010 Okay troede faktisk de blev på samme måde.
    Eller det siger min dyrlæge, at med den nye kemiske kasteration (talte med hende for ca.1år siden) så skulle effekten være den samme som en alm kasteration.

    Men kan da ikke se den store fordel i at kemisk kastere først for at se hvordan de reagere hvis den ikke har samme effekt som en alm kasteration.

    Jeg vil nemlig prøve den kemiske først da min hunds massør er nervøs for at det kan ødelægge ham at blive kasteret fordi Pascal muligvis viler på sine homoner.


    Syntes godt nok ikke det er nemt.


  • #13   13. nov 2010 Jeg har også kasteret en hanhund pga samme begrundelse som dig.
    Han havde været brugt 5-6 gange - mn var først interesseret lige på dagen".


  • #14   13. nov 2010 Det var da ellers lækkert, så er det jo ret nemt.

    Min dreng har jo så ikke styr på det og han er bare møg træls når han møder en tæve i løb og nu med den pige jeg har der begynder han at være vild med hende en uge før kun kommer i løbetid, sådan noget med at skal slikke på hende hele tiden


  • #15   13. nov 2010 Liderbuks *GG* -

  • #16   14. nov 2010 Hehe:-P
    Jeps:-P


Kommentér på:
Hanhund

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce