{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

Fie F
Fie F
Tilmeldt:
18. okt 2020
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67

Ustyrlig hanhund {{forumTopicSubject}}

Hej
Vi netop hjemvendt fra hundeleg med vores 10 måneder schapendoes som legede med en tæve af samme race på 1,5 år. Vores Lagotto på 2,5 er fuldstændig ustyrlig vil humpe ham, hyler og det har nu stået på i 2,5 time. Hvad fanden sker der? Vores Lagotto har selv leget med tæver, han vil dog meget gerne humpe både kastrede hanner og alle tæver hvis ikke de siger fra. Men det her er helt sindssygt???? Det går ellers godt med vires to hunde sammen der er ro på dem til dagligt!


Kommentarer på:  Ustyrlig hanhund
  • #1   15. jan 2023 Det tyder på at jeres hund ikke kan håndtere fri leg. Så det ville jeg stoppe helt med.
    Er det det eneste problem i har med ham? smiley

    Edit: Var deres lagotto med i legen?


  • #2   15. jan 2023 Mit bud er, at det simpelthen har været liiige rigeligt og han er for overgearet til selv at falde ned evt i kombination med, at en tæve har duftet godt e.l.
    Nu kan jeg jo ikke se jeres to sammen, men hvis jeres anden hun evt også er lidt med på leg og ballade, kan det være endnu sværere at få ro på.

    Herhjemme ville jeg smider den "hjernedøde" hund bag børnegitter med en kong, snusemåtte e.l. rolig spisesktivitet lidt tid og se om ikke han faldt til ro igen.

    Og så en anden gang forlade legen, når jeg kunne se, hunden kørte lidt rigeligt op, humpede o.l., så den ikke når til helt at tabe hovedet.

    Hmm, og nu bliver jeg lige i tvivl - var lagottoen med til leg?
    Hvis ikke, så kunne årsagen til opførslen også være lidt indestængt energi i kombination med, at den anden kommer hjem og lugter af anden hund/damer.
    - ville dog stadig lukke væk + rolig aktivering


  • #3   15. jan 2023 Og i øvrigt skal andre hunde ikke sige fra over for jeres. Det skal i gøre, altså fjerne den når der er optræk til ballade. smiley

  • #4   15. jan 2023 Jeg læser det som at jeres ældre hund ikke var med til legen, men at jeres ældre hund humper jeres yngre hund, som var den der legede?

    Var tæven i løbetid eller måske på vej i løbetid?

    Jeg ville skille dem ad og lade dem være hver for sig natten over. Give den ældre hund noget mad spredt ud på gulvet, en lickmat eller andet, som lige kan få den ned i gear og aflede den fra dét der tydeligvis stresser.


  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #5   15. jan 2023 Nej altså vores schapendoes er den som har leget er fuldstændig rolig ig vores Lagotto var ikke med og det er kun ham som er fuldstændig skør nu og hyler og hyler ig vil kun humpe og humpe

  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #6   15. jan 2023 De er adskilt og han er bag låge vores Lagotto.
    Udover det så jeg helt med på at afskille hunde når leg bliver opkørt og jeg er helt med på mit ansvar.. det er dog ikke det som det her handler om.


  • #7   15. jan 2023 Fie - ok, så vil jeg tro, det er fordi den lille kom hjem og lugtede af damer (måske endda damer tæt på løbetid?) og evt også, at når i så kommer ind af døren, bliver lagottoen glad og lidt overgearet og så lugter den oveniløbet damer på den lille og det får det til at gå over gevind (hvis hunden allerede er oppe at køre, kan selv små ting være det, der gør den helt crazy;) ).

    Prøv evt at gå en lille tur med ham, hvis han kan gøre det roligt, ellers tag ham i haven til lidt fodersøg, skil dem og giv en kong e.l. rolig aktivitet.


  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #8   15. jan 2023 Tak Michelle for fint svar

  • #9   15. jan 2023 Humpen i sådan en grad er stress. Han kan være stresset over ikke at have været med, og bliver derfor opkørt ved gensyn med den anden hund, som så ovenikøbet lugter fremmed.
    Jeg ville aflede og tilbyde anden aktivitet.


  • #10   15. jan 2023 Enig med Malene i # 9

  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #11   16. jan 2023 Ok, det faktisk ikke så længe siden at vores schapendoes var med hos en veninde og hendes tæve som lige havde været i løb og her var der ingen reaktion fra den anden hund. Men måske er det de mange forskellige lugte fra hundeskoven hvor de legede. Der var dog ingen andre hunde end de to.

  • #12   16. jan 2023 Fie - det er ikke sikkert det kun er pga nye lugte, men at det evt. er i kombination med opkørthed over i lige er kommet hjem, at det måske er lidt ubrugt energi osv... den berømte dråbe, der får glasset til at flyde over smiley

    Det er gerne når hundene er helt oppe at ringe uanset om det skyldes angst, glæde eller noget helt 3., at filmen knækket og de pludselig reagerer voldsomt på noget, der normalvis ikke ville give andet end et løftet øjenbryn.


  • #13   18. jan 2023 Mangen en hundehvisker ville blive arbejdsløse, hvis ejere af frustrerede hanhunde, ville investere i et par gummihandsker og forløse deres hanhund.

    Humpen er liderlighed - uanset hvordan liderligheden er opstået.


  • #15   18. jan 2023 Ikkesom - det kan være rigtig mange andre ting. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at når Sten forsøger at få adgang til at humpe en tæve nær løbetid, så har du nok ret.
    Når reiki humpede sit tæppe i buret i bilen var det nærmere en stressrelateret total nedsmeltning af hjernen.... så nej, du har (absolut) ikke ret i, at det altid er tilfældet.


  • #16   18. jan 2023 Ikkesom - seriøst? Kæft jeg kunne få travlt med tre intakte hanhunde i huset, så smiley

  • #17   18. jan 2023 Endnu en grund til at jeg kun har tæver smiley smiley smiley

  • #18   18. jan 2023 #17 Me Too

  • #19   18. jan 2023 HG er simpelthen for freaky lige nu smiley Børn i stuepigeuniformer og handjobs til hanhunde smiley

  • #21   19. jan 2023 Karina, det behøver du ikke at bruge tid på.
    Lolitadukken til hunde er opfundet for flere år siden. smiley
    Måske kan de deles om en, eller må du jo investere i 3. smiley
    Dem kan du have stående på rad og række i entreen, så alle kan se, at du er en god hundeejer som opfylder dine hundes behov. smiley

    https://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/hunde-sexdukke-det-nye-hit


    profilbillede
Kommentér på:
Ustyrlig hanhund

Annonce