{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

Sne:( Hjælp?? {{forumTopicSubject}}

Mine lille Chihuahua Bailey som nogen af jer kender, er jo ikke så glad for sne, og det er mildt sagt:((

Han har enden trøje eller jakke på ud, når det er rigtig koldt.. Men kan nægter og gå i det.. Nogle gange vil han ikke en gang gå ud af døren. Så jeg løfter han ud af døren..

Når vi så kommer ud, så går han helt inde i kanten ude i gården, lige der hvor der ikke i nu er gået sne ind i nu:) så går han en runde, og det er så det. Han prøve at sætte ham ud, der hvor der ikke er så meget sne, og så løber han lige så hurtigt ind der hvor der ikke er sne igen.

Hvordan kan jeg gøre sådan at vi kan komme til at gå lidt ud og gå, for ellers bliver den en rigtig lang vinter:((

Hjælp os?:O)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sne:( Hjælp??
  • #1   25. nov 2010 Tja.. Du må nok bare acceptere, at han er én af dem som ikke gider ture om vinteren.
    Shika er sådan, så hun hænger på armen mens jeg går tur med Paya. Shika fryser allerede af H til, selvom hun er pakket ind. Men det er benene og poterne hun flyser på, og så gider hun bare ingenting.
    Derfor bliver hun sat ned steder uden salt og hvor jeg ''graver'' græsset frem under sneen. Så kan hun tømme sig og snuse hvis hun vil, og ellers står hun op af mit ben og vil op.
    Paya derimod hopper glad rundt i sneen, ruller sig i sneen og elsker stadig de lange ture. Men sådan er Shika sandelig ikke..
    Det er lidt besværligt med sådanne to modsætninger og lidt synd at de ikke har glæde af hinanden udendørs hele vinteren - Men sådan ér det bare.
    Jeg har dog tænkt mig at købe disse ''sko'' til Shika iår, måske det hjælper hende. De hjælper ihvertfald med at holde vejsalt fra hendes poter (som hun sandelig IKKE kan lide!)
    http://www.porcani.dk/product.asp?product=1313

• #2   25. nov 2010 Balle og Cindy og Saga er også de eneste af mine der gider gå ture om vinteren. (Ok dika gider heller ikke om sommeren, men der bliver hun tvunget)
    Men selv Balle som elsker det, gider ikke gå særlig langt og begynder hurtigt at halte skiftevis på alle 4 ben pga. salten osv. Cindy går kun for at please mig, og Saga synes bare det er sjovt. (hun skriger dog lige så snart der er den mindste smule salt, så vi går hellere steder hvor der kun er sne, end på fortov hvor der er saltet)

Så tror altså også bare du må acceptere det. Nogle gider sne, andre gider ikke. Og hvis hunden bare bliver stimuleret og måske kan løbe på en græsplæne eller du kan lege med ham indendørs, ja så havde jeg bare accepteret at de kun lige kommer ud og tisser og hurtigt ind.

• #3   25. nov 2010 Det 'problem' er jeg nu glad for jeg ikke har med zita hun er total kuldret når der er sne smiley

men jeg tænkte også at et par 'sko/sokker' måske ville hjælpe det kan jo være fordi han bare syntes det ubehagligt at gå på

• #4   26. nov 2010 Ja, men problemet er jo så, at han heller ikke gider og tisse eller noget npr vi er ude:(( Så går han direkte ind og tisser inde i broseren:(( Lidt træls må jeg sige, men bedre end han gør det op af tinge inde i stuen:O)) Man kan jo trosalt bare kan bruseren og skylde det væg:O)

Men det er ret træls..

Jamen, tøserne og jeg er ude og gå i sneet flere gange om dage, de elsker det:O))

• #5   26. nov 2010 Louise, ej ja så er det træls hvis han ikke gider.
    Det er bare om at stå derude indtil de gør det.
    Den første dag med sne er mine piger også lidt tvivlende over for dette hvide monstrum, men så er der bare ingen kære mor før de har gjort hvad de nu skal, så ind kommer man sandelig ikke før man har tisset og evt. pøllet.
    Så du må bare være hård, og blive ude indtil han er færdig :o)

• #6   26. nov 2010 Ja, det må jeg jo være så, det prøver vi lige i morgen så:O)) Ja, hvis han så bare ville gøre det han skulle, og så gå ind. Så er det i orden at han ikke vil gå tur:O))

Ja, det er ret tæls:((

• #7   26. nov 2010 hehe nu har han jo heller ikke meget hår i forhold til pigerne smiley
    men tænkte bare at vis han bare havde varm trøje på og noget på fusserne så de ikke frøs at det så kunne være han ville.

jeg havde faktisk et modsat problem med zita
    jeg fik hende jo i begyndelsen af febuar så da sneen var væk så ville hun pludselig ikke tisse eller skide mere udenfor fordi der ikke var noget sne hun kunne gøre det i ;p

• #8   26. nov 2010 Han har trøje på og det hele, men han gider bare ikke:((

Okay, den har jeg ikke hørt før:O) Bailey blev fuldstændig overgiret da der kom græs fra tidliger i år. hi hi:O)) Han begynde og lætte ben og det hele. Hi hi:O))

• #9   26. nov 2010 Ja okay det da også irriterende, men da meget smart han går ind i bruseren og tisser smiley

Hehe ja men hun er altså også en mærkelig en, hun skulle helst finde det dybeste sted i sneen også sætte sig ned og tisse smiley
    så hun er glad for der er kommet sne igen smiley

• #10   26. nov 2010 Ja, det lyder lidt sjovt. Hi hi:O))

Ja, det er meget godt når han endeligt gør det, så er det der inde, hvor man kan skylde det væg:O))

Tøserne her hjemme er helt vilde med sne. hi hi:O)) Liva hun ligner en sne boldt når hun kommer ind, så fyld med sne er hun:O))

• #11   26. nov 2010 min lille prins gider heller ikke gå tur når der er sne smiley så være gang vi skal ud er der en kamp men vi kommer da ud, men kun kort smiley

• #12   26. nov 2010 Jeg er da så "heldig" at Cookie er hurtig til at få ordent det hun skal, men så er turen også SLUT for hendes vedkomne..Hehehe..problemet er bare at de 2 andre mener jo at turen lige er begyndt så vi KAN ike bare gå op fordi den lille prinsesse ikke vil ha våde/kolde poter.

A-S. Det lyder til at være nogle gode "sko" og jeg vil helt sikkert prøve dem, men C. er jo ret svær i forvejen, jeg har stadig problemer med at gi hende halsbånd på "selen nægter hun purre at gå med" og selv hendes sweater som hun glemmer at hun har på efter 2min. er en kamp, så jeg ved ikke om jeg har en chance for at få skoene på hende, få så er hun da sikret for salt og isen og de våde poter.

Syntes at det er SÅ svært, når man aldrig før har haft en hund som ikke kunne li sne.

• #13   26. nov 2010 Åhh, sidder her og beklager mig, også ser jeg lige på dine problemer Linnea. *Ss*
    Med flere vuffer som ikke bryder sig om vejret, men hvor er det bare sødt at Cindy er sådan en Pleaser..
    Det er lige sådan en personlighed Chiki havde og som jeg ønsker hos min næste vuf..

• #14   26. nov 2010 Jeg kan ikke se linket til Porcani på denne min nye computer, som ikke fungerer ordentligt (Den bliver helt sikkert returneret i morgen!!)
    Men er det de der ballonlignende sokker? Dem købte jeg sidste år, de er ikke gode synes jeg, nærmest umulige at krænge ud over poten (Eller også er Guinchos poter for store)

Så jeg har en æske med 12 liggende billigt til salg:o) Str. xx small, gule.

• #15   26. nov 2010 diva gider heller ikke tisse i sneèn så jeg står ude i græsset og prøver med gummistøvler a fjerne det værste sne så tisser hun der:)
    de andre springer rundt i det:)

• #16   26. nov 2010 Vivian - Mon ikke de er for små så?
    Jeg har købt de allermindste, de hedder Tiny. Dem er jeg spændt på at prøve, mon ikke de når frem mandag eller tirsdag? :o)
    Farven er jeg dog ikke helt tilfreds med, men sådan er dét jo (limegrøn *GG*)

• #17   27. nov 2010 Ann Sophie: Så må du lige melde tilbage om de er gode, fordi så vil jeg have nogle til Bailey:O))

Fik ham til at gå lidt i sne nede ved mig mor her til aften, men efter nogle små skridt, var der salt i poterne:(( Så hvis de kan hjælpe, vil han sikker godt gå lidt tur:O))

• #18   27. nov 2010 A-s
    hehe pjat limegrøn er da liige Shikas farve ;O)
    så skal du bare ud og havde grønne trøjer,dækkner og en grøn buddybelt så passer det sku ;-P

• #19   27. nov 2010 Arg, idag er "sutterne" kommet frem... Og det dur ikke på hendes bagben, hendes stænger er sku for tynde :o(
    Men jeg prøver at købe noget af dér gummi-bandage som klæer. Så burde det kunne holde :o) Hehe! Hun bliver sandelig køn!

• #20   27. nov 2010 Åh, det var da ærgeligt:(( Ja, det lyder som en god ide:O))

Men hvad siger hun til og have dem på?:O)

• #21   27. nov 2010 Hun gik MEGET sjovt, og stak bagbenene langt op i luften ved hvert skridt! - Jeg skulle sandelig bide hårdt i tungen for ikke at grine af hende! ;o)
    Men hun skulle bare lige vænne sig til dem, tror bestemt hun vil være glad for dem hvis de først kommer til at side godt fast :o)

• #22   27. nov 2010 Okay:O)) Jamen, jeg vil da få købt nogle til alle mine så:O)) For Liva er også begyndt og klage over salt i de små poter når vi går her ude, og især i gården, fordi viceværten smide EKSTREM meget salt ud:((

• #23   27. nov 2010 Heldigvis er der ikke smidt noget salt hér, endnu! Det er godt nok glædeligt :o)
    Men mon ikke det bliver smidt, så snart sneen stopper? Hmm.. Hader salt!
    Forstår ikke, at de ikke bruger sten eller grus! I Tyskland bruger man KUN småsten, så dér kan vi sagtens gå lange ture uden problemer.

• #24   27. nov 2010 A-S,

Er bare nys, men er det til at stå fast for hende med det??.. De ser nemlig så glatte ud synes jeg:o)...

Og salt er så klamt og dumt, jeg har VIREKELIG Salt-gå-forbi, jeg kan ikke klare det, ser rødt når jeg ser det og løfter hundene fra det.. Er der egentlig nogle af jer der har en begrundelse på hvorfor man ikke bare bruger sand i stedet for salt?? Altså, der må da næsten være en grund, for for mig at se er sand/grus da meget bedre for alle, dyr, biler, miljøet??

Det har jeg faktisk tænkt over de sidste dage..

• #25   27. nov 2010 I er heldig:O)) Men andre stedet her i Hobro, er de ikke god til at rydte OVERHOVED.. Man er ved at falde og brække bene her:((

Ja, salt er ikke hundenes bedst ven må man sige. Mine ligner nogle der har brækket bene når det er:(( Og så nuller jeg salten af poterne, og så går de igen, ind til den næste pote skal ordnes:O)

• #26   27. nov 2010 Kommunerne har ikke råd til at feje alt gruset/sandet væk fra vejene når sneen er væk, desu. så hjælper det kun til sneen har lagt sig oven på det, så skal der strøes igen, hvor imod saltet virker i længere tid og skal ikke fejes væk på et senere tidspunkt..

Men HADER salten, mine vuffer kan heller ikke gå nogen steder uden at få problemer.. :o(

• #27   27. nov 2010 Mette - Hun har kun haft dem på indenfor, og der var ingen problemer, trods glat gulv.. Så tror ikke umiddelbart dét bliver et problem :o)

Grunden til, at der bruges salt i DK er vidst både pga. den billige pris og fordi salt er mere effektivt. Salt fjerner jo sneen/isen, det gør sten/grus ikke, de lægger sig bare ovenpå isen. Tilgengæld trænger salt jo ned i undergrunden, og dét mener jeg bestemt ikke er ret sundt.
    I Tyskland bruger de som sagt småsten (rollspitze hedder det), og det synes jeg altså fungere rigtig fint.

• #28   27. nov 2010 Hov Cookie, vi ser ud til at være ganske enige omkring dét :o)

• #29   27. nov 2010 hehe..Ja, vi er ikke helt dumme os 2 *Ggg* ;o)))

Åhh, sidder her med mavekramper, bare ved tanken om de høje benløft jeg har set når hund får sko på..Hahaha.. :o)))
    Sorry..Håber self. at dine piger vænner sig til at gå med dem.. ;o))

• #30   27. nov 2010 Cookie - Overvejede at tage et lille videoklip af hende med sine gummisko på, meeeen ville ikke gøre hende til grin overfor vennerne herinde ;'o) Hun skulle nødigt blive mobbet når vi er til træfs jo! Smil..
    Men tror uden tvivl det er en vanesag, efter lidt tid gik hun meget bedre i dem. Dem på bagbenene røg bare af, så det var ikke længe hun havde dem på.
    Dem på forbenene sidder dog fint, og det sagde hun intet til :o)

• #31   27. nov 2010 Nåå ok, det har måske bare noget med størrelsen at gøre... ;o))

http://www.youtube.com/watch?v=3TSsrGurt54

• #32   27. nov 2010 Nej nej, så slemt var det dog ikke :o) Men dette er jo heller ikke sko, så det føles nok ikke ligeså mærkeligt som ved en rigtig sko med sål.

• #33   27. nov 2010 Oki smart, og godt hvis det kan bruges til hunde som virkelig har problemer med det, det er noget øv det salt altså:o/

Øv jeg synes virkelgi det er latterligt, med det salt......:o(

• #34   27. nov 2010 Salt er bare noget LO*T for vovse fusser..

Linket var bare et jeg var "faldt over forleden dag" og syntes at vapsen var så nuttet, så nu vi talte om hundesko så ville jeg dele.*Ss*

Dem du har købt er mere som de "æld gammeldags gymnasiksko", hvis du da kender dem :o)) der er stof-skaft og gummi ud i enden, "meget kort beskrevet" ?

• #35   27. nov 2010 Lige præcis Cookie, de er nemlig ikke underlige at have på. Ihvertfald ikke i forhold til en hård gummisål :o)
    Men, jeg kunne sagtens overveje at købe nogle rigtige sko til Shika. Desværre tror jeg bare ikk edet fungere når der ligger sne, tror de bliver våde nede i?

• #36   27. nov 2010 Det er lige sådan nogle sko Liva har:O)) Men hun vil ikke gå i dem:((

• #37   27. nov 2010 Overvejer at købe noget a la dette:
    (link fjernet)
    Ved bare ikke om de kan holde sneen og vandet ude, det burde de jo? De ser bare så dejligt bløde ud synes jeg.. Ærgeligt der ikke står mål på hver størrelse.

• #38   27. nov 2010 Det er et billede af Bailey på det link? Hi hi:O))

Er det sko du snakker om?:O)

• #39   27. nov 2010 Haha! Ja det er sørme det link jeg lige har skrevet i dit album - Flot Ann-Sophie ;o))
    (link fjernet)

• #40   27. nov 2010 Hov jeg har da været blind, der står jo mål :o)
    Tror de er for store til Shika.. Ihvertfald på bagpoterne :o(

• #41   27. nov 2010 Nå okay, det var ærgeligt:O)) Har ikke prøvet de sko på Liva siden hun fik dem, og det er nok 1 år siden hun fik dem:O))

Kommentér på:
Sne:( Hjælp??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce