Kunne kasteration være løsningen? {{forumTopicSubject}}
Hej Allesammen
Vi er meget i vildrede omkring vores Dobermann.
Han kan være meget voldsom når der bliver sat grænser for ham. Han har flere gange nappet lidt ud, men ikke noget der har eskaleret.
Når jeg er på træningspladsen med ham skal jeg sørge for at han ikke kommer for tæt på de andre hunde, da han laver voldsomme udfald mod dem. Dette gør sig også gældende alle andre steder end på træningsbanen. Dog går han sammen med en anden hanhund (kasterart) og her er der meget sjældent kontroverser.
Bandit er et par gange kommet til at bide mig under de her udfald.
Når vi bare er hjemme er han utrolig rastløs og har meget svært ved at finde ro uden at skulle komanderes i ro. Han vader rundt, kigger lidt ud af vinduet, gøer lidt ad vinden der blæser osv. osv. Han har også denne adfærd når han har været til træning en hel formiddag, så jeg tolker det ikke som kedsomhed.
Kan det være hormonelt betinget og tror i at det vil give både ham og os mere ro hvis han bliver neutraliseret?
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 337 Svar: 2.580
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.036
Han er stadig MEGET aktiv og glad, men kan også være noget nervøs over for nye ting, detteskyldes dog mest hans fortid ved ung mand, desværre.
Han kan også være rastløs, er det næsten hver aften, når jeg er kommet hjem og vi har været ude og gå.
Hmm ved slet ikke om det er noget du kan bruge... =)
jan 2007
Følger: 44 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 330 Svar: 3.069
Draco blev ikke dovn af det han var stadig den glade og legesyge hund,men på en mere roligere måde..
Kunne kasteration være løsningen?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside