{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Kemisk kasteration {{forumTopicSubject}}

Vi er hårdt ramt herhjemme af "damer i løb".
Vi bor i et område, hvor der ligger tre boligområder, hvor man må have hund, og vi har en hundeskov + almindelig skov i baghaven, hvor der logisk nok kommer tonsvis af hunde hver dag. Jeg kan ikke gå mere end et par meter, imellem Louie skal stå lææænge og snuse og slikke tis i sig med tænderklapren og fråde om munden. Jeg synes både, at det er klamt, og jeg bekymrer mig også om smitte med fx lungeorm.
Her hjemme kan han slet ikke finde ro, stresser rundt og vil ud hele tiden. Det hjælper ikke at lukke ham i haven, det er tur han vil på. Og det værste er, at han piver konstant. Det er alt fra sådan en lys hvislen ud af næsen til, at han nærmest skriger. Når man lige kommer hjem fra tur, er der fred, og ellers går han i gang en times tid efter turen og fortsætter til man tager ham ud- det kan godt være en del timer, så det er ikke fordi han har lært, at det virker.
Vi er ved at blive sindssyge. Han kan ikke rigtig distraheres og træning, fodersøgning og generelt ting, hvor han skal tænke, er en by i Rusland.
Og nu tænker I garanteret, ja ja, sådan er det at have hanhund... Men det har nu stået på i fire måneder og før det har der også været lange perioder. Jeg frygter lidt, at det er naboens kastrerede hanhund, som dufter forkert - og det går jo ikke over efter en tre uger.
Jeg er meget lidt for at kastrere en hanhund på 10 år med underuld, men det er bare slet ikke rart at have hund mere. Det er en kæmpe belastning, og jeg kan næsten ikke holde ud at være i rum med ham. Man ville kunne bruge ham til at torturere krigsfanger. Så Lang historie kort: nu vil jeg gerne høre alle skræk- og succeshistorierne om kemisk kastrering, tak.


Kommentarer på:  Kemisk kasteration
  • #1   29. apr 2016 En på mit træningshold har fået kemisk kastreret sin hund, det blev den før jul, han syntes ikke at han har mærket nogen forskel.

    Det er helt sikkert ikke en kastrat som er udløser til din hanhundsadfærd, så dumme er de ikke smiley


  • #2   29. apr 2016 AboutMyDogs: Jeg ved det virkelig ikke- han reagerer ret kraftigt på nogle kastrater. Hyler, springer rundt og er ikke til at slæbe væk igen. Det er kun nogle kastrater og løbske tæver, som får den opmærksomhed. Alle andre hunde ignorerer han.

  • #4   29. apr 2016 Tak for svar smiley af ren nysgerrighed: Hvorfor valgte du at fortsætte med den kemiske i stedet for kirurgi, når der var god effekt?

  • #6   29. apr 2016 Okay smiley oplevede du andre bivirkninger ved den kirurgiske end ved den kemiske?

  • #7   29. apr 2016 To jeg træner agility med har fået kemisk kastreret deres hanner.
    Den ene var der super god virkning på, han lod tæverne være i et større omfang, og skulle ikke konstant dominans strinte hver meter, som før.
    Pels ingen ændring, ej heller kropsbygning.
    Den anden var der ingen ændring på, han var eget køns agressiv overfor en del, pelsen blev dog kedelig og mat, og han tog på.


  • #8   29. apr 2016 Min jack russel har også været kemisk kastreret, han var lige så umulig som din er nu. Det havde en fantastisk god virkning på ham, så da den ikke irkede mere, blev han rigtig kastreret. Han er ikke blevet tyk, ej heller madglad, pelsen er fin, og han er absolut ikke blevet doven. Prøv en kemisk, den holder jo op med at virke på et tidspunkt

  • victoria R
    victoria R Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 17
    #9   30. apr 2016 Jeg har lige kirurgisk kastreret min , hvilket var absolut det bedste jeg har gjort for ham . Det du beskriver er hormon stress a rang , og det er synd for ham , at han ikke kan finde ro pga hormoner . Så helt klart jeg ville prøve en kemisk kasteration !

  • #11   30. apr 2016 Floyd gik med næsen konstant i jorden og kunne på ingen måder koncentrere sig udendørs, han blev kemisk kastreret og det tog lige toppen af det hele, efterflg. blev han så rigtig kasteret.

    Så jeg ville også blot hoppe ud i den kemiske og se om der er en ændring efter et par måneder


  • #13   30. apr 2016 Jeg startede også med den kemiske af to omgange inden jeg besluttede mig for den kirurgiske smiley Her har begge haft en rigtig god virkning, han kan dog stadig synes højløbske tæver er fantastiske, slikke tis og klapre tænder på tur. Men han står ikke og piver i vinduet mere eller bare generelt stresset når naboernes tæver er i løb smiley

    En god beslutning for vores vedkommende smiley Hans pels har dog ændret sig. Ikke som sådan kedelig, men der er bare noget anderledes ved den....


Kommentér på:
Kemisk kasteration

Annonce